Bitcoin-företag köper kolkraftverk

Permalänk
Melding Plague

Bitcoin-företag köper kolkraftverk

För att möta de egna energibehoven har företaget köpt två kolkraftverk i USA och är i full färd med att köpa ett tredje.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fy f*n

Permalänk

haha sjukt

Permalänk
Medlem

Förväntar mig att vissa politiker i USA pratar gott om bitcoin snart. Allt för kolet.

Permalänk
Medlem

Det där ångloket från BRIO i Prisjakt-inslaget såg ju annars rätt najs ut.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad tråkigt.. Jag är generellt sett väldigt krypto-positiv, men just Bitcoins (och andra Proof of Work-kryptos) energiförbrukning är jäkligt tråkig

Permalänk
Medlem

"Tradition i symbios med ny teknik"

Permalänk
Medlem

Självklart satsar världens smuts på smutsenergi.

Permalänk
Medlem

600.000 ton kol för att mata 1800-datorer? Det var några hungriga maskiner!

Permalänk
Medlem

Vad ska man säga, det finns inga gränser för människans girighet eller egoism...

Permalänk
Sötast

Blir så ledsen på sånt här

Personerna och dess företag har inga problem att bränna 600.000 ton kol för att göra sina plånböcker fetare.... och det var bara ett av kraftverken?

Så miljontals ton (ofattbara mängder) för att bli lite rik, flyga lite flygplan, ha 12 bilar medans planeten tar skada och tusentals människor kan dö i långa loppet...

fan absurt.

Jag är inte ens en miljönisse, men fan.... när skall det ta slut?

Det absolut värsta är att detta bara är en promille av all mining som sker.
Men fine, bränn upp hela planeten för er egen skull. Jävla svin rent ut sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

haha sjukt

Bästa kommentaren på denna artikel!!

Permalänk
Rekordmedlem

Det är dags för ett globalt förbud mot alla typer av pyramidspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Personerna och dess företag har inga problem att bränna 600.000 ton kol för att göra sina plånböcker fetare.... och det var bara ett av kraftverken?

Så miljontals ton (ofattbara mängder) för att bli lite rik, flyga lite flygplan, ha 12 bilar medans planeten tar skada och tusentals människor kan dö i långa loppet...

fan absurt.

Men företagen är våra vänner. Att de blir rikare är bra för alla. (kan innehålla spår av sarkasm)

Tänkte på den här bilden när jag läste ditt inlägg.

Permalänk
Medlem

Bitcoin i sig själv har jag inga problem med, bara i hur det skaffas.

Permalänk
Medlem

Många klimatalarmister här hehe, bränn på vill ha ha värmare klimat!

Permalänk
Medlem

Att de får stöd för att bränna kol är ju inte direkt optimalt. Oavsett om det används för bitcoin eller annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Canada recorded its hottest temperature ever on June 29th when the village of Lytton in British Columbia reached an astonishing 49.6 degrees Celsius (121 degrees Fahrenheit).

Låter behagligt.
Eller det kanske är lite väl varmt trots din avatar?

https://www.theverge.com/2021/7/30/22602208/june-heatwave-mos...

Permalänk
Medlem

Nu ska bara vänta på att klimat aktivisterna blir klimat militanta!?

Permalänk
Medlem

Problemet är kolkraftverk finns fortfarande och att det är lönsamhet att bränna kol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kusk0r:

Problemet är kolkraftverk finns fortfarande och att det är lönsamhet att bränna kol.

Ja, det är väl just kombinationen av detta och proof-of-waste som blir den perfekta stormen.

Permalänk
Medlem

Helt j**la efterblivet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Tråkigt nog för dig så blir det tvärtom för oss. Du får nog flytta någonstans varmare istället.

OnT: Det är helt absurt, man släpper ut kopiösa mängder koldioxid... För att skapa ingenting. Slöseri på äckligaste nivå, och det borde totalförbjudas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

Canada recorded its hottest temperature ever on June 29th when the village of Lytton in British Columbia reached an astonishing 49.6 degrees Celsius (121 degrees Fahrenheit).

Låter behagligt.
Eller det kanske är lite väl varmt trots din avatar?

https://www.theverge.com/2021/7/30/22602208/june-heatwave-mos...

”Ever recorded”

Bör väl kanske understrykas att man troligen inte mätt temperaturen där allt för länge.

Jag förstår inte hur man tillåts fastställa att temperaturerna är som dom är Pga någonting när man har historik som sträcker sig 0,000000000000000000000001% tillbaka i tiden. Vad hände med att forskning måste vara bevisat över tid, inte hypotetiska ”högst troligt”.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är underbart, en riktig käftsmäll till miljötalibanerna som tro de kan ställa om världen i ett naffs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Varmare klimat på jorden kan paradoxalt nog orsaka kallare klimat i sverige eftersom varmare klimat kan försvaga golfströmmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamalya:

”Ever recorded”

Bör väl kanske understrykas att man troligen inte mätt temperaturen där allt för länge.

Jag förstår inte hur man tillåts fastställa att temperaturerna är som dom är Pga någonting när man har historik som sträcker sig 0,000000000000000000000001% tillbaka i tiden. Vad hände med att forskning måste vara bevisat över tid, inte hypotetiska ”högst troligt”.

Är du på riktigt nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är dags för ett globalt förbud mot alla typer av pyramidspel.

Är inte pyramidspel olagligt? Är väl en form av bedrägeri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Är inte pyramidspel olagligt? Är väl en form av bedrägeri.

Ja, i Sverige är det olagligt enl lotterilagen.