Fråga om Sea HAWK AIO Grafikkort?

Permalänk
Medlem

Fråga om Sea HAWK AIO Grafikkort?

Hejsan

Så ville fråga hur funkar det med Sea Hawk modeller av GPU tänkte köpa en men funkar det bra om jag kopplar den fram i chassit med tuberna upp.

Också vart kopplar jag radiatorn fläktarna i mobo eller fläktkontroller har en Fractal Define 2 så har en inbyggd fläktkontroller.

KOmmer kanske vara min första gång jag använder en hybrid kyld GPU.

Uppskattar all svar ge mig.

Frågor.
1. Radiator framme med tuberna uppe borde vara ok har en cpu radiator på top.
2. Radiator fläktar på mobo(cha_fan misstänker jag) eller använda fläktkontroller då är dom begraänsade till 1k rpm.
3. Är hybrid stabila eller behöver jag vara skraj att den går paj fortare än vanliga fläktar
4. Är 3080 Sea Hawk -kylaren tillräckligt stor för att använda push/pull eller kommer den ens att behövas
5. Gpu -radiator drar in kall luft btw om jag köper den.
Tack

Visa signatur

Chassi:Fractal Design R5 MB: ASUS ROG STRIX B350-F GAMING CPU: AMD Ryzen 5 3600 AiO: Corsair Hydro H100i v2 HD: 2TB WD Blue GPU: GB OC 3060 TI SSD: 250GB 850 EVO GB (OS) SSD 500GB 850 EVO GB (Spel) SSD 1TB 860 EVO GB (Spel) PSU: Seasonic Focus 850W 80+ Platinum Minne: 16 GB GSkill 16GB 3200M Flare X Skärm: Svive 34" Curved gamingskärm Pyx 34C801

Permalänk
Medlem

1. Ja, kontrollera att slangarna är tillräckligt långa för ditt chassi. Men borde inte vara något problem.
2. När man googlar 3080 Sea HAWK så ser det ut som fläktarna är kopplade i grafikkortet.
3. Det är ju flera delar, så mattematiskt så är det större risk med flera fläktar + en pump. Men jag skulle inte vara orolig, de använder tillräckligt bra utrustning.
4. Enligt bilder så är det enbart fläktar på ena sidan. Om frågan är om du behöver en fläkt på vardera sida så är svaret nej.
5. De är bra, radiatorn gillar kall luft.

Tips!
Försök hitta några recensioner/tester som kan svara på några av dina frågor.