Moderkort kompatibelt med mitt inkommande rtx 3070 kort?

Permalänk
Medlem

Moderkort kompatibelt med mitt inkommande rtx 3070 kort?

Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB V2 LHR
kompatibelt med ROG STRIX Z390-F GAMING moderkort?

Samt:
PSU EVGA Supernova G2* 750W
Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz (överklockad till 4.7ghz)
1a) skärm 240hz
2a) skärm 144hz

Tack på förhand!

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Toppen! Tack

Det enda kvar som oroar lite är noctua dh-15 kylaren på CPU:n om den är för stor för GPU:n. Men hoppas på det bästa.

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Skrivet av Benna:

Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB V2 LHR
kompatibelt med ROG STRIX Z390-F GAMING moderkort?

Samt:
PSU EVGA Supernova G2* 750W
Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz (överklockad till 4.7ghz)
1a) skärm 240hz
2a) skärm 144hz

Tack på förhand!

modermodemet följer ATX standarden och kylaren är designad för att passa X sockel på iaf atx/mATX så ska inte inkräkta på några expansionsplatser

möjligen inkräktar den på den översta pci-e x1 platsen men har för mig den delar banor med översta x16 platsen där man normalt sett monterar sitt grafikkort så går inte använda bägge platserna ändå.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

modermodemet följer ATX standarden och kylaren är designad för att passa X sockel på iaf atx/mATX så ska inte inkräkta på några expansionsplatser

möjligen inkräktar den på den översta pci-e x1 platsen men har för mig den delar banor med översta x16 platsen där man normalt sett monterar sitt grafikkort så går inte använda bägge platserna ändå.

Ja, tror det ska gå, antar att kortet tar mer plats på den nedersta delen (?)
Så här ser min dammiga rig ut just nu;

Visa signatur

/Ben~

Permalänk
Medlem

Det brukar vara tight med en NH-D15, men det brukar finnas några millimeters marginal för att få plats med grafikkortet på de allra flesta moderkort. Där ser du ju ut att ha väldigt god marginal baserat på bilden dock. Ja, grafikkorten har inte växt uppåt sett från det perspektivet (möjligen marginellt tjockare backplate i vissa fall, men vi pratar en millimeter eller så), bara nedåt.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Det brukar vara tight med en NH-D15, men det brukar finnas några millimeters marginal för att få plats med grafikkortet på de allra flesta moderkort. Där ser du ju ut att ha väldigt god marginal baserat på bilden dock. Ja, grafikkorten har inte växt uppåt sett från det perspektivet (möjligen marginellt tjockare backplate i vissa fall, men vi pratar en millimeter eller så), bara nedåt.

Yes, det fungerade!

Visa signatur

/Ben~