Vilket kort hade ni valt?

Permalänk
Medlem

Vilket kort hade ni valt?

Hoppas att köpråd är okej i det här forumet, för jag behöver lite hjälp.
För tio månader sedan bestämde jag mig för att det var dags med en ny dator då den jag har är gammal och laggar även i enkla spel. Så jag beställde komponenter samt ihopbyggnad på Inet. 3080 lyser fortfarande med sin frånvaro, så nu biter jag i det sura äpplet och lägger en del extra slangar på ett 3080 ti istället. Lite surt då jag fick ett hyfsat pris på 3080, men som sagt, tålamodet är slut.

Dock finns det väldigt många att välja mellan därför behöver jag lite hjälp.
Jag har kollat ut de "billigaste" korten som finns på Inet och som jag bör kunna ha i datorn. De första fem ligger på ungefär samma prisnivå, medan den sjätte (Strix-kortet) är lite dyrare. Jag tog med det för att jag läst bra saker om den, men frågan är om de extra pengarna är värt det?

EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA
Gigabyte Geforce RTX 3080 Ti 12GB VISION OC
EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB XC3 ULTRA
ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING
ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB TUF GAMING OC

ASUS GeForce RTX 3080 Ti 12GB STRIX GAMING OC - lite dyrare

Jag vill såklart att kortet ska vara bra, men helst även att den håller en bra temperatur och inte låter som en jetmotor.
Det verkar som att de flesta korten ligger på relativt samma nivå, vad jag kan se, men kanske har jag missat något, så bättre att fråga er som kan lite mer.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB XC3 ULTRA Skulle jag välja mest för att det är ganska avskala design och jag gillar evga komponenter

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Finns 3080 aorus master i lager på netonnet ifall du hellre tar ett sånt än 3080 ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Finns 3080 aorus master i lager på netonnet ifall du hellre tar ett sånt än 3080 ti.

Tyvärr ingår grafikkortet i ett datorbygge hos Inet, så jag måste köpa därifrån.

Permalänk
Medlem

Jag har ett 3080 ftw3 ultra, jag är supernöjd

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Jag har ett 3080 ftw3 ultra, jag är supernöjd

Lutar lite mot att välja det kortet, men har läst att kortet blir ganska varmt. Har du märkt av det?
Och hur mycket låter kortet?