Rita SweClockan och vinn nya Samsung Galaxy Watch4 LTE

Permalänk
Melding Plague

Rita SweClockan och vinn nya Samsung Galaxy Watch4 LTE

Vilka finesser skulle få medlemmarnas nördhjärtan att klappa? Designa den ultimata urtavlan och vinn Samsungs senaste smartklocka!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skamlöst stulen från bra källa, cirkeln är approximativ

(iPhones inbyggda bildredigerare lämnar en del att önska)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av medbor:

Skamlöst stulen från bra källa, cirkeln är approximativ
https://i.ibb.co/qs1k059/005229-E0-57-AA-4-DDC-BAB8-E0-F501586-DE8.jpg

(iPhones inbyggda bildredigerare lämnar en del att önska)

Tänkte på den jag också då jag gillar musmattans design men du hann före

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Tycker @Jacob borde fotas ovanifrån iförd propellerkepsen. Så är rotorbladen själva visarna.

Shit vilket geni jag är.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av UndaC:

Tycker @jacob borde fotas ovanifrån iförd propellerkepsen. Så är rotorbladen själva visarna.

Shit vilket geni jag är.

Skickar ni klockan till mig då eftersom ni inte får vinna ? Lycka till alla hoppas vi får se riktigt snygga klockor

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Läste rubriken o tänkte ”nu ska jag mecka en riktigt rolig klocka a’la transformers” …men när jag tryckte på artiklen så handlar det om urtavlan, inte boetten/urverket, buuhu

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Hjälpsam

Skalman har alltid varit en hjälte, så strax dax för D2!

Funktionen är ganska självförklarande, varierad gaming hela dagen, ominstallation på kvällen, överklockning 9-10 och ansluta med lite FF. Viktigt med fasta rutiner.

(kan vara lite shaky med upphovsrätt, men det är i alla fall offentliga logotyper)

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag tycker Bamse ska få lite mera kärlek

Så här är Bamseklockan inspirerad av hans propellerhatt:

Permalänk
Medlem

Edit:
Lite snett och jävligt.
Men korvfingrar på mobil....

Edit 2:
Hade inte fångat den nya tävlingsregeln om att vara bosatt i Sverige.
Är en brotur för långt bort...

Visa signatur

Gammal sliten MSI GT70-0ND.
Raspberry Pi 3 (OSMC).

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ställer frågan publikt denna gång.

Andra tävlingen i rad nu där det tillkommit en ny regel som säger att man måste vara bosatt i Sverige för att få delta. Som svensk medborgare, men utflyttad till Norge, är det obv tråkigt att bli exkluderad från att delta i något som jag själv tycker ger mig ett väldigt stort mervärde i forumet.

Att fundera över eventuella tävlingsbidrag, att klippa, klistra, rita, designa osv - ibland tillsammans med andra familjemedlemmar - har gett mig oerhört mycket nöje sista åren.

Och ja, det är naturligtvis så att det står Sweclockers fritt att sätta upp regler som de vill och ingenstans får jag för mig att det skulle vara mig en rättighet att få delta i tävlingar.

Men i ärlighetens namn, well, det är trist.

Så därför, finns det något som legalt hindrar att svenska medborgare, bosatta i säg norden/eu, inte skulle kunna få vara med och bidra och ha kul med tävlingarna eller är detta en godtycklig regel som egentligen inte fyller något mer syfte än, ja, vad?

Hoppas man inte framstår som ogin nu men har verkkigen haft jädrans kul med ett par tävlingsbidrag och det vore trist om man vart exkluderad för all framtid.

Kram och puss på er

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bastich:

Haha, den kommer stundtals se väldigt skev ut!

Pinknödig halv sex till exempel

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Haha, den kommer stundtals se väldigt skev ut!

Pinknödig halv sex till exempel

Det var meningen hela tiden

Permalänk
Geeks
SweClockers

@TotalF Ja, det stämmer att vi begränsar vissa tävlingar till personer som är bosatta i Sverige. Anledningen till detta är att det ofta medför mycket mer administration att skicka tävlingsvinster utomlands, allt från skatt till tulldeklaration och fraktavgifter. Det gäller dock inte alla tävlingar, så håll utkik.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TotalF:

Ställer frågan publikt denna gång.

Andra tävlingen i rad nu där det tillkommit en ny regel som säger att man måste vara bosatt i Sverige för att få delta. Som svensk medborgare, men utflyttad till Norge, är det obv tråkigt att bli exkluderad från att delta i något som jag själv tycker ger mig ett väldigt stort mervärde i forumet.

Att fundera över eventuella tävlingsbidrag, att klippa, klistra, rita, designa osv - ibland tillsammans med andra familjemedlemmar - har gett mig oerhört mycket nöje sista åren.

Och ja, det är naturligtvis så att det står Sweclockers fritt att sätta upp regler som de vill och ingenstans får jag för mig att det skulle vara mig en rättighet att få delta i tävlingar.

Men i ärlighetens namn, well, det är trist.

Så därför, finns det något som legalt hindrar att svenska medborgare, bosatta i säg norden/eu, inte skulle kunna få vara med och bidra och ha kul med tävlingarna eller är detta en godtycklig regel som egentligen inte fyller något mer syfte än, ja, vad?

Hoppas man inte framstår som ogin nu men har verkkigen haft jädrans kul med ett par tävlingsbidrag och det vore trist om man vart exkluderad för all framtid.

Kram och puss på er

Du kanske har ett syskon eller en förälder som fortfarande bor kvar i Sverige, gör ett konto till någon av dem som du sen använder när det är tävlingsdax😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Du kanske har ett syskon eller en förälder som fortfarande bor kvar i Sverige, gör ett konto till någon av dem som du sen använder när det är tävlingsdax😀

Sry, min egendiagnostiserade asperger light förhindrar mig från dylikt

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

@TotalF Ja, det stämmer att vi begränsar vissa tävlingar till personer som är bosatta i Sverige. Anledningen till detta är att det ofta medför mycket mer administration att skicka tävlingsvinster utomlands, allt från skatt till tulldeklaration och fraktavgifter. Det gäller dock inte alla tävlingar, så håll utkik.

Eftersom jag ibland beställer varor från Sverige, som trots tull/frakt etc är billigare än i norge (lol), så råkar jag ju veta att det varken är en dyr eller speciellt omständig process. Och tillika kan man ju rakt av påföra den lilla extrakostnaden på vinnaren, i tävlingsreglerna, om denna mot förmodan skulle befinna sig utomlands.

Dessutom råkar reglerna vara så, för norge iaf, att man kan införa tävlingsvinster med ett värde under 10k utan att behöva betala moms vilket borde gälla den stora majoriteten.

Eller så kan man ju rakt av sända vinsten till en bekant/familjemedlem i Swe (vilket säkerligen alla har) och låta vinnaren därefter ombesörja frakt osv själv.

Det jag säger är, finns det en vilja så finns det såklart en väg.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk

Här kommer mitt bidrag! Naturligtvis är den designad i Galaxy Watch Studio, så att jag kan använda den när jag förhoppningsvis (ta i trä) vinner klockan! Framtidsvisioner, om än rejält ambitiösa, är ju viktiga.

https://imgur.com/fSDJLyM
En slarvigt ifylld bild till följd av tidsbrist

https://imgur.com/BPIqy24
Lite snyggare bild från GWD.

"Swe" = Timvisaren
"Clockers" = Minutvisaren
Vänster öga = Stegmål (%)
Höger öga = Batterinivå (%)

Testade min watchface på en kompis Galaxy watch active och det kan vara det vackraste jag skådat på länge. Just saying...

Visa signatur

Main PC: Ryzen 7 7700X * RX 6950XT.
Backup PC: Ryzen 5 1600X * Vega 64 Liquid Cooled.
Laptop: ROG Flow X13 (Ryzen 9 5900HS * RTX 3050 (35W)).

Permalänk
Medlem

jag tog Sweclockers gamla logo gubbe hade lite kul med den tog en liten extra tid att halv animera det

animerad mitt

animerad med armbandet

Finess
Ögonen på gubben följer tim vissaren

Andra finesser hade idè om var gubben mun kan vara olika grimarser beror på klockslag glad sur etc

Samt guben mår dåligt när batteri är under tex 30%

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

jag tog Sweclockers gamla logo gubbe hade lite kul med den tog en liten extra tid att halv animera det

animerad mitt

animerad med armbandet

https://cdn.discordapp.com/attachments/348570378911744000/892853694419316756/ZBfNQ6n.png

Haha, borde inte ena ögat följa vardera visaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Haha, borde inte ena ögat följa vardera visaren?

Funderade på det och testade men det såg konstigt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av ResarXam:

Funderade på det och testade men det såg konstigt ut

Ja det klart det skulle göra, men lite poängen med förslaget också

Men ska ögonen följa timmen eller minuten då? Inte helt uppenbart

Permalänk
Samsung Sverige

Ja huvva vad det leveras kvalitetstävlingar numera

Lycka till allihopa,jag längtar för att få se alla bidrag

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Som egoist med inte jättebra syn vill jag ha en enkel som visar tid, temp hemma, temp ute och väder. En ring som visar andel av ett mål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ja det klart det skulle göra, men lite poängen med förslaget också

Men ska ögonen följa timmen eller minuten då? Inte helt uppenbart

Timmen

Den oranga minut vissaren står kvar på 12 hela tiden

Hade ochså tanke på halvtimme men skulle bli 12 billder till att fixa

Permalänk
Medlem

Super(dator)nördigt är en enkel digital display, typ Joppis förslag ovan...

... med twisten att tiden visas hexadecimalt.

Den för klockbilder traditionella 13:50:30 ("glada" visare) visas som 0d:32:1e.

Var tvungen att ställa klockan... :/
Permalänk
Medlem

Är detta tillräckligt nördigt? En OnOff knapp som urtavla
... med aviserings "LED"

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95