Amazon presenterar Alexa-robot och övervakningsdrönare

Permalänk
Medlem

Regering/företag behöver inte försöka tvinga på oss kameraövervakning av hemmet som i 1984. Det gör vi frivilligt
Men ändå, visst är de coola grejer!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Veckans fråga: Täcker du din webbkamera när den inte används?

Nej men jag har ett dussin Amazon drönare som flyger runt i hemmet och livesänder allt...

(Jag har inga Amazon drönare, jag var ironisk)

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av GarfieldPower:

Lätt att jag ska ha en egen WALL-E. Skitsöt också

Nu när du säger det, den ser ju sjukt mycket ut som en avkomma till WALL-E och EVE? Lite gulligare när man inser det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av talonmas:

Har inte utvecklarna själva redan sågat robothunden? Läste nån intervju igår som jag hitta vid Google newsflöde. Men kul initiativ. Har ju funnits liknande i Japan ganska länge redan. Kan säkert sälja några där.

i Japan och Kina är det väl mer vanligt med denna typ av teknik i sina hem men jag tror fortfarande att det är långt kvar innan vi faktiskt kommer se någon egentlig nytta av detta mer än att det är kul första veckorna. Att ha en öl eller läskhämtarrobot och inte ha en tillhörande kyl som kan mata ut via en mindre lucka och placera den där känns bara onödigt.

Skrivet av anon336981:

Jag är helt enig i det du skriver. Ser absolut ingen funktion (personligen) att förlita mig på robotar och programvaror och det finns troligtvis fler agendor bakom dessa ”smarta hem” än att göra oss förslappade.

Många är alltid rädda för den privata integriteten och detta är väl verkligen något som tar bort allt då företagen säkerligen kan läsa av exakt vart och hur du använt din lilla robot. Sen är frågan hur säkerheten utifrån är på dessa när det kommer till olika lösenord och annat.
Vi pratar miljö och kretsbrist och här har vi verkligen något som kan skippas för att spara på både och.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Nej jag vill inte ha någon av dom……

Men jag kommer att ha jäkligt kul med dom nästa gång kompisen har fest

De kommer minnas att du retade dem...

Skrivet av johanandersson:

En av de första filmerna jag irriterade ihjäl mig på produktplaceringen. Lägga halva introduktionen av filmen på skoreklam och sen köra runt bara för att göra reklam för en bil var så irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag tror inte det är lagligt att ha laddade vapen framme när du inte är hemma, oavsett skylt på dörren.
Men det är väl lite att frångå huvuddiskussionen.

Nej, jag vill inte ha en massa Bezos-kameror hemma. Tack, men nej tack.

Det är i och för sig sant Man får väl nöja sig med att rigga upp en hink med vatten ovanför dörren, eller något annat busigt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Övervakningsdrönare har jag redan så det räcker

Permalänk
Medlem

So.. It Begins!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Aldrig i livet, inte så länge som det har med någon form av uppkopplad tjänst att göra.

För övrigt är det första jag alltid tänker på när jag hör "drönare" det förbannade oljudet som de flygande fanskapen vräker ur sig. En portabel EMP-kanon är väl något man får bygga sig förr eller senare.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Jag antar inte att jag är ensam om att ha ett IOT nätverk som inte kan nå ut på internet däremot kan jag ansluta till enheterna från mitt LAN/WLAN.
Är det vanligt att ansluta smarta enheter så dom kan ringa hem?

Permalänk
Medlem

Intressant koncept men vet inte om man vill ha Amazon flygandes i ens hem.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebban84:

So.. It Begins!

Hörde att Amazon skulle döpa om detta systemet till "Skynet" nästa år.....

Skämt åsido Hade varit "smutt" om man kunde se till att roboten/dammsugaren kunde hålla koll på kön in till Amazons nya spel "New World" och varna när det började närma sig speldags!

Nej....denna är inte intressant för mig iaf.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Praktiskt att man kan beställa extra övervakning av sig själv, om man inte tycker det räcker med den övervakning man får "gratis" från Google, Microsoft, Apple, Facebook, Twitter m.m. samt staten.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Hard nope.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Älskar alla kommentarer här. Finns nog en del människor som tänker på detta. Synd att det bara är tech-savvy people som verkar fatta vad detta är egentligen. Konstigt med tanke på hur mycket det snackas om det!