Netflix avslöjar sina 10 mest populära serier och filmer i antal tittare och timmar

Permalänk
Melding Plague

Netflix avslöjar sina 10 mest populära serier och filmer i antal tittare och timmar

Streamingjätten delar med sig av siffror om sina mest populära filmer och serier, räknat både i antalet tittande prenumeranter och timmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bedrövligt. Inte en är science fiction. Jag undrar om en ens finns med på topp 50.

Permalänk
Avstängd

Härligt att The Witcher hamnade högt upp på listan. Trodde en sådan relativt nischad TV-serie skulle få en rätt nischad publik också.

Detta ger hopp för fler framtida TV-dramatiseringar av andra datorspel!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Härligt att The Witcher hamnade högt upp på listan. Trodde en sådan relativt nischad TV-serie skulle få en rätt nischad publik också.

Detta ger hopp för fler framtida TV-dramatiseringar av andra datorspel!

Intresset för bra fantasy har alltid varit stort. Witcher-serien bygger på böckerna inte spelet, även om de tagit inspiration från spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Härligt att The Witcher hamnade högt upp på listan. Trodde en sådan relativt nischad TV-serie skulle få en rätt nischad publik också.

Detta ger hopp för fler framtida TV-dramatiseringar av andra datorspel!

Är inte alls vad jag skulle kalla en dramatisering av ett datorspel då det är böckerna serien bygger på, inte spelet som utspelar sig en stund efter böckerna (och en svit amnesi senare a la klassisk tv-spels klyscha).

Permalänk
Medlem

Förvånad över att den fransktalande serien Lupin ligger så högt. En riktigt bra serie som kan rekommenderas 😀

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Härligt att The Witcher hamnade högt upp på listan. Trodde en sådan relativt nischad TV-serie skulle få en rätt nischad publik också.

Detta ger hopp för fler framtida TV-dramatiseringar av andra datorspel!

TV-serien har inget med datorspelen att göra utan de bygger bara på samma ursprungliga källmaterial.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Extraction och 6 underground var väldigt dåliga. Bara action och ingen bra dialog för fem öre.
Queens Gambit är helt klart den bästa i den där listan!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Niolator:

Bedrövligt. Inte en är science fiction. Jag undrar om en ens finns med på topp 50.

Stranger Things bör väl åtminstone delvis räknas som science fiction? Tycker det finns en del i flera säsonger som ändå faller inom kategorin, även om det är blandat med annat också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niolator:

Bedrövligt. Inte en är science fiction. Jag undrar om en ens finns med på topp 50.

Stranger Things och Bird Box...?

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk
Medlem

För att få lite perspektiv så brukar de mest sedda programmen på svensk TV (mello o Kalle ankas jul) ha ca 3-4 miljoner tittare

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Förvånad över att den fransktalande serien Lupin ligger så högt. En riktigt bra serie som kan rekommenderas 😀

Gillade den serien skarpt. Dock skulle jag rekommendera att man ser den med franskt tal. Den engelska dubbningen var inte alls bra enligt mig.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Av allt som listades har jag bara sett Stranger things.... Resten där är av noll intresse.

Är jag ensam?

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Andra filmer på Netflix jag rekommenderar är Calibre, The Platform och Oxygené.

Permalänk
Medlem

@BrutalSwede

Finns det ens någon idag som ser dubbat?
Enda dubbningarna som jag någonsin sett är när man va liten, typ Luftens Hjältar, Piff och Puff och så på Svenska.
Att se filmer och serier med engelsk dubb (eller ännu värre, Svensk) så att munnarna och dialogerna blir helt off ser helt sjukt ut för mig och klarar inte av det. Såg Lupin på Franska och La Casa De Papel på Spanska med svensk text då.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Gillade den serien skarpt. Dock skulle jag rekommendera att man ser den med franskt tal. Den engelska dubbningen var inte alls bra enligt mig.

Skulle väl dock alltid rekommendera originalspråk, att se saker dubbat förstår ju materialet

Håller dock inte med er om Lupin, tyckte första avsnittet var fantastiskt och sen blev den väldigt barnslig och gick utför.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Otroligt, inte sett en enda film på topplistan.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Av allt som listades har jag bara sett Stranger things.... Resten där är av noll intresse.

Är jag ensam?

Skulle kunna rekommendera Lupin, Money Heist (La casa de papel) och The Queen's Gambit.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Av alla grejer på listorna inom både film och serier har jag bara sett stranger things, witcher och irishman.
Kul att witcher gått så bra!

Bridgerton hade jag inte ens hört talas om innan detta. Queens Gambit känns det som om alla tjatat om i ändlighet och hypat upp så blev lite förvånad att den inte låg högre.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Inte mycket av det jag ens hört talas om. Tre av serierna och en film. Inte sett nåt av det, men så har jag ju inte Netflix...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd

Snacka om att det försvinner timmar här i världen som skulle kunna användas till viktigare saker. Hur kan ens folk gå in i väggen och vara stressade när de ändå tycks hinna se alla serier och filmer som visas

Nu har jag inte ens Netflix men hade ett tag Viaplay film och kanske såg 15 filmer under ett halvår tills man sett det som var av intresse. de nya som kom varje månad var mest mög. Jag kollar lite serier via Viaplay men det är heller inga mängder, just nu är det gamla härliga Spin City som snurrar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Va rätt förvånad över att Bridgerton låg överst då jag aldrig hört om den. Verkar heller inte vara så mycket i min smak.

Sett Lupin och Money Heist (La Casa De Papel). Sweet Tooth, Stranger Things, You och 13 Reasons ligger i Min Lista.
Sett Extraction, Spenser Confidential, 6 Underground, The Old Guard och Project Power. Army Of Dead, Irishman och Enola Holmes ligger i Min Lista.

Hade gärna sett uppföljare till 6 Underground, The Old Guard 2 är Confirmed.

Håller med @Pelegrino att Lupins första avsnitt va fantastiskt och blev rätt förvånad när resten bara va handling. Hade gärna sett att Lupins andra avsnitt hade varit separata Heists i varje nytt avsnitt.

Skulle rekommendera alla här att kolla på La Casa De Papel, vilket är en otroligt bra serie och Netflix bästa icke engelska serie någonsin. Rekommenderat den till familj och vänner vilka varit skeptiska men sedan sträckkollat den och älskat den!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Aldrig hört talas om Bridgerton, märkligt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Av allt som listades har jag bara sett Stranger things.... Resten där är av noll intresse.

Är jag ensam?

Nej, du är inte ensam, men finns flera saker som jag gillar där.

Tiger King är en jävla resa.

The Queen's Gambit var en riktigt bra mini-serie.

Extraction var som helhet kanske inte ett mästerverk direkt men bitvis riktigt snygg action med inspirerad action-koreografi.

The Irishman föll mig inte riktigt i smaken men det är en rätt stabil Scorsese-film ändå.

The Old Guard var en stabil och bra action som var relativt oväntad på sina ställen. Jag är glad att jag såg den utan att veta någonting och jag skulle rekommendera dom flesta att se den utan att se trailer eller så.

Synd att dom inte har den här statistiken öppen jämt, hade varit intressant att se The Squid Game klättra på listorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Va rätt förvånad över att Bridgerton låg överst då jag aldrig hört om den. Verkar heller inte vara så mycket i min smak.

Skrivet av Defender:

Aldrig hört talas om Bridgerton, märkligt.

Är lite som att säga att man aldrig hört talas om A$AP Rocky och tycka det är märkligt att han är populär Jag personligen tyckte Bridgerton var en trevlig slötittserie om än inte tonårsdramaaktig men jag gillar också historia.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

damn, måste hamnat under en sten, ända jag sett är tiger king

började kolla på den där witcher men kändes som en adult version of xena warrior princess så kryssade den rätt snabbt, är ju inte 14 längre

Permalänk
Viking
Skrivet av Extremaz:

@BrutalSwede

Finns det ens någon idag som ser dubbat?
Enda dubbningarna som jag någonsin sett är när man va liten, typ Luftens Hjältar, Piff och Puff och så på Svenska.
Att se filmer och serier med engelsk dubb (eller ännu värre, Svensk) så att munnarna och dialogerna blir helt off ser helt sjukt ut för mig och klarar inte av det. Såg Lupin på Franska och La Casa De Papel på Spanska med svensk text då.

Såg Squid Game dubbat och tyckte den var riktigt bra. Trodde det skulle vara värre eftersom den är på koreanska.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Är lite som att säga att man aldrig hört talas om A$AP Rocky och tycka det är märkligt att han är populär Jag personligen tyckte Bridgerton var en trevlig slötittserie om än inte tonårsdramaaktig men jag gillar också historia.

Inte direkt va. Om jag hade varit ett fan av rapp och lyssnat på det varje dag på jobbet och sedan sett topplistor med Rocky och inte vetat vem han va så hade det kunnat vara så.

Nu sitter man ju dock på Netflix varje dag och kollar igenom serier och filmer och att då aldrig kommit över Bridegerton kan jag tycka är märkligt.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

De mesta i listan faller mej inte i smaken alls. Antar att jag har en annorlunda smak då.

Permalänk
Medlem

@landmark & Vapo: Visst, men de är inte klassik science fiction som t.ex. Star Trek, The Expanse och liknande. Ingen satsar på bra science ficitonserier heller. Jag minns att Netflix gjorde ett halvhjärtat försök för något år sedan. De slog på rätt så stort med reklam för den då det var en halvkänd huvudrollsinnehavare men man undrar vad det var för begåvning som hade skrivit manuset. De skulle på en lång expedition men alla besättningsmedlemmar hatade varandra. Inte konstigt att den floppade. Alla som är intresserade av rymdresor och liknande vet att urvalet av besättning är ytterst viktigt och att de passar bra ihop är A och O.

stavfel