Kan inte hitta och avinstallera Oracle VirtualBox

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta och avinstallera Oracle VirtualBox

Jag använde AppRPS men det hjälpte inte förutom att jag fick veta den finns i en "" path, borde det inte vara omöjligt att hitta den då? Windows 11 kräver att jag avinstallerar den innan jag fortsätter (även om jag kan egentligen svära jag har aldrig installerat den) är det någon som har en lösning?

Permalänk
Medlem

Normalt är den installerad i C:\Program Files\Oracle\VirtualBox. I ditt fall låter det ju dock som att du aldrig haft det installerat, vilket gör det hela lite svårare. Kan du ha installerat någon annan mjukvara som använde någon komponent från VirtualBox?

Hittar du något om du söker i registret efter "virtualbox", "vbox", "vboxsrv" eller "vboxsds"?

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Hej dom fanns inte i regedit heller så lite mysko är det ju men använder retroarch virtualbox? Isåfall avinstallerar jag det med

Permalänk
Medlem

Hittade det nu som förtjänar ett till inlägg, jag trodde program data var program files så jag hittade inte LDplayer mappen i början men det jag gjorde var att avinstallera LDplayer via kontrollpanelen sen gick jag och till just dnplayerext2 mappen i program filés och tog bort allting där och sen gick jag till regedit och tog bort allt som stod virtualbox. Det var en fil som var klurig LDBox(nånting).sys och det enda sättet att ta bort den filen var via felsäkert läge

Sen funkade det att installera windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Hittade det nu som förtjänar ett till inlägg, jag trodde program data var program files så jag hittade inte LDplayer mappen i början men det jag gjorde var att avinstallera LDplayer via kontrollpanelen sen gick jag och till just dnplayerext2 mappen i program filés och tog bort allting där och sen gick jag till regedit och tog bort allt som stod virtualbox. Det var en fil som var klurig LDBox(nånting).sys och det enda sättet att ta bort den filen var via felsäkert läge

Sen funkade det att installera windows 11

Skönt att det löste sig.

Ja, LDPlayer lär nog använda VirtualBox för virtualisering av en x86-version av Android.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q