Tävla om Huaweis spelskärm Mateview GT – bild och ljud i ett paket

Permalänk
Melding Plague

Tävla om Huaweis spelskärm Mateview GT – bild och ljud i ett paket

Högfrekvent panel, 21:9-format och en RGB-belyst ljudlimpa är några av höjdpunkterna med Huaweis nya spelskärm, som nu tar plats i prispotten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dock lite jobbigt att se på Nalle Puh på en 21:9-skärm. Antingen blir det ett sjuhelvetes zoom, eller tillräckligt breda svarta kolumner att man kan se två avsnitt sida vid sida samtidigt.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Ingen politiksnack i denna tråden tack.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Dock lite jobbigt att se på Nalle Puh på en 21:9-skärm. Antingen blir det ett sjuhelvetes zoom, eller tillräckligt breda svarta kolumner att man kan se två avsnitt sida vid sida samtidigt.

Nu vet jag inte om det finns en ny Nalle Puh film, men nya filmer är väl i 21:9 och då betyder det inga svarta kanter alls.

Jag tycker 21:9 är grymt!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

*Tråd rensad*

Ingen politiksnack i denna tråden tack.

Ironin är klockren. Tack.

Men seriöst: har skärmen problem med rödstick? Vore ju tråkigt om Nalle Puh var mer orange än gul på denna skärm.
Finns det några oberoende tester på den?

Permalänk
Medlem

Första frågan har inte rätt svar som alternativ, tror jag. För visst är USB-C enbart för strömförsörjning, inte bildanslutning?

Permalänk
Medlem

Fin skärm 😳🥶👌

Visa signatur

Though You Fight to Survive, Your Body Starts To Shiver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cnst:

Första frågan har inte rätt svar som alternativ, tror jag. För visst är USB-C enbart för strömförsörjning, inte bildanslutning?

Som jag förstår det så är den en skillnad mellan Mateview GT och Mateview GT sound edition 🙂

För övrigt kul utslagsfråga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cnst:

Första frågan har inte rätt svar som alternativ, tror jag. För visst är USB-C enbart för strömförsörjning, inte bildanslutning?

Enligt Huaweis hemsida:

"USB-C x 1 (supports display, data transfer, and 10 W max charging power)

USB-C x 1 (only for power supply)

HDMI x 2 (HDMI2.0)*

DP x 1 (DP1.4)

3.5 mm headset and microphone 2-in-1 jack x 1"

Alltså 2st HDMI, 1st DP och 2st USB-C inget svar är rätt.

Permalänk

"dubbla mikrofoner"

det måste förövrigt vara förjävligt o köra i uppsättningen de visar på bild 2, alltså ljud i 3st soundbars och 6st (!) mikrofoner.

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av cnst:

Första frågan har inte rätt svar som alternativ, tror jag. För visst är USB-C enbart för strömförsörjning, inte bildanslutning?

Skrivet av Masen666:

Enligt Huaweis hemsida:

"USB-C x 1 (supports display, data transfer, and 10 W max charging power)

USB-C x 1 (only for power supply)

HDMI x 2 (HDMI2.0)*

DP x 1 (DP1.4)

3.5 mm headset and microphone 2-in-1 jack x 1"

Alltså 2st HDMI, 1st DP och 2st USB-C inget svar är rätt.

Bra fångat! Materialet till frågorna är baserat på Sound Edition, men på den fronten är det tydligen skillnad på vad USB Type-C-anslutningen är kapabel till. Med ”bildanslutning” som en del av frågan har det dock hela tiden varit möjligt att utesluta de felaktiga alternativen, men nu är ”Sound Edition” tillagt för extra tydlighet

Permalänk

Mateview GT har väl freesync premium också?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Inaktiv

Är ju ett väldigt plus att det ingår backup i köpet, inte bara av det man har på skärmen utan hela rummet också.

Men vad i himmelska friden är det för färgval? Rött med gula detaljer ska det vara!

Permalänk
Medlem

Vad i himmelska fridens torg är det där för skärm? Är den gjord i Taiwan? Jag kommer lätt kolla på Nalle Puh och hans vänner på den.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Skojig tävling! Eftersom jag tyvärr tappade läskunnigheten när jag svarade på frågorna så blev det bara två rätt på frågorna. Är nöjd. Ska investera i nya brillor omgående.

Permalänk
Medlem

Synd den inte har inbyggd webcam...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mbillgren:

Skojig tävling! Eftersom jag tyvärr tappade läskunnigheten när jag svarade på frågorna så blev det bara två rätt på frågorna. Är nöjd. Ska investera i nya brillor omgående.

Jag gissade bara! Trodde det var meningen, men ser nu att jag nog borde ha läst på lite grand.

Permalänk
Medlem

Tror den skulle passa utmärkt till ett ev. Dawn Of War 3, om det någonsin görs.
(Nej, abominationen som släpptes är förträngt, glömt och existerar inte.)

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

Lite nyfiken här..
När kommer svar kring vinnare ?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av DjBeowolf:

Lite nyfiken här..
När kommer svar kring vinnare ?

Ja, man börjar ju undra.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjBeowolf:

Lite nyfiken här..
När kommer svar kring vinnare ?

Brukar väl vara typ 2-3 veckor i genomsnitt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@UndaC vad hände med denna tävling?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av izzie:

@UndaC vad hände med denna tävling?

https://www.sweclockers.com/tavling/33096-uppslukade-vinnare-...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield