Söker tips på 5-7" HDMI display för systemstatus

Permalänk
Hjälpsam

Söker tips på 5-7" HDMI display för systemstatus

Tjosan,

Fick lite inspiration av JayzTwoCents att bygga en in-case display för systemstatus med en lite systeminfo etc;

JayzTwoCents guide

Kan tänka mig att fler har gjort eller kikat på projekt som denna. Min tanke var att köra en i fronten på min Define C.

Men, hitta en vettig display till vetting peng är ju nästa steg.
Hittade denna 5" på r-pi.se 800x480/HDMI
https://r-pi.se/collections/lcd-oled/products/copy-of-5-tums-...

Lite dyr för vad den är känns det som. Grottat runt lite på Alibaba, ALiexpress men inte hittat något som känts klockrent.

Undrar om någon har några tips på vad de själva köpt eller tittat närmare på?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Fluf:

Tjosan,

Fick lite inspiration av JayzTwoCents att bygga en in-case display för systemstatus med en lite systeminfo etc;

Kan tänka mig att fler har gjort eller kikat på projekt som denna. Min tanke var att köra en i fronten på min Define C.

Men, hitta en vettig display till vetting peng är ju nästa steg.
Hittade denna 5" på r-pi.se 800x480/HDMI
https://r-pi.se/collections/lcd-oled/products/copy-of-5-tums-...

Lite dyr för vad den är känns det som. Grottat runt lite på Alibaba, ALiexpress men inte hittat något som känts klockrent.

Undrar om någon har några tips på vad de själva köpt eller tittat närmare på?

Jag tror du får det svårt att hitta nått billigare om du inte ska köpa många, de billigaste panelerna har inte hdmiingång men har du nått som kan driva en panel direkt så blir det ju billigare men 5-6 00 kr för en komplett "monitor2 är nog det billigaste du kommer om du inte beställer kontainervis.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.