HTC kan presentera nytt VR-headset 14 oktober

Permalänk
Melding Plague

HTC kan presentera nytt VR-headset 14 oktober

Evenemanget "Go with the Flow" väntas innehålla en nysatsning på konsumentmarknaden med fristående enhet under kodnamnet "Hue".

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

De släppte också en liten video: https://uploadvr.com/htc-vive-flow-teaser-video/

HTC kör ofta många små nyheter inför deras lanseringar i ett försök att skapa hype. För min del blir jag bara irriterad på dem då de inte levererat tillräckligt väl de senaste åren för att förtjäna hype.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

De släppte också en liten video: https://uploadvr.com/htc-vive-flow-teaser-video/

HTC kör ofta många små nyheter inför deras lanseringar i ett försök att skapa hype. För min del blir jag bara irriterad på dem då de inte levererat tillräckligt väl de senaste åren för att förtjäna hype.

Trycker in den här så den blir lättare att se

Permalänk
Medlem

Det är mer på gång i oktober, finska Varjo som gör företagsheadset med ”Retina”-upplösning väntas visa upp en ny produkt (i bästa fall en konsumentenhet) den 21 oktober och Facebook väntas visa upp en Quest Pro den 28 oktober på Facebook Connect.

Permalänk
Medlem

Oktober måste vara årets månad för VR, både hårdvara (utannonseringar) och spel-releaser
Hitils i år har det varit relativt dött med förseningar endast.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av johanandersson:

De släppte också en liten video: https://uploadvr.com/htc-vive-flow-teaser-video/

HTC kör ofta många små nyheter inför deras lanseringar i ett försök att skapa hype. För min del blir jag bara irriterad på dem då de inte levererat tillräckligt väl de senaste åren för att förtjäna hype.

Jag förstår besvikelsen på konsumentsidan, kan nog känna lite samma där. Har däremot förstått det på bekanta som att de senaste två faktiskt inte är helt tokiga enheter för utvecklare.

Det var ju en innehållsrik video...eller inte Tack för tillägget oavsett, blir intressant att se vad det landar i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det är mer på gång i oktober, finska Varjo som gör företagsheadset med ”Retina”-upplösning väntas visa upp en ny produkt (i bästa fall en konsumentenhet) den 21 oktober och Facebook väntas visa upp en Quest Pro den 28 oktober på Facebook Connect.

Om Varjo släpper någon konsumentinriktat så är jag beredd att lägga ett oansvarigt belopp på det. Jag är student så lever redan på nudlar, men jag kan överleva på Eldoradonudlar istället för Samyangnudlar bara jag får ett Varjoheadset.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Borde ju vara dax snart för Sony att visa PSVR2, det var väl över ett halvår sedan de visade kontrollerna och de kommenterar aktivt i förväg ifall den inte visas på event, vilket borde vara ett tecken på att det är nära men inte nu ändå.

Undra vad en Quest pro innebär, är det en lite dyrare variant eller en 20 000+ variant som bara riktar sig till företag?

Om Varjo påstår Retina så bör det väl innebära typ 8K(Carmack trodde dock 2013 att det kunde ligga ännu högre) vilket är tveksamt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Borde ju vara dax snart för Sony att visa PSVR2, det var väl över ett halvår sedan de visade kontrollerna och de kommenterar aktivt i förväg ifall den inte visas på event, vilket borde vara ett tecken på att det är nära men inte nu ändå.

Undra vad en Quest pro innebär, är det en lite dyrare variant eller en 20 000+ variant som bara riktar sig till företag?

Om Varjo påstår Retina så bör det väl innebära typ 8K(Carmack trodde dock 2013 att det kunde ligga ännu högre) vilket är tveksamt?

Ta det med en grävskopa salt, men rykten om Quest Pro har snackat om micro-OLED på cirka 3K per öga, nya linser samt kontroller med inbyggda kameror som kan spåra oberoende av headsetet. Till detta spårning för ögon och mun. Prisbild runt 600 dollar. Men detta kan visa sig vara önsketänkande också.

Varjos system för att nå Retina är ha en liten men jättehögupplöst (i förhållande till dess storlek, alltså hög punkttäthet) panel som är i ditt fokusområde, och en traditionell lägre upplöst display utanför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Borde ju vara dax snart för Sony att visa PSVR2, det var väl över ett halvår sedan de visade kontrollerna och de kommenterar aktivt i förväg ifall den inte visas på event, vilket borde vara ett tecken på att det är nära men inte nu ändå.

Undra vad en Quest pro innebär, är det en lite dyrare variant eller en 20 000+ variant som bara riktar sig till företag?

Om Varjo påstår Retina så bör det väl innebära typ 8K(Carmack trodde dock 2013 att det kunde ligga ännu högre) vilket är tveksamt?

Ska bli intressant att se vad Sony kommer med.
Det kändes unikt och nextgen när dom presensterade specsen med högupplösning och ny sorts linser men nu efteråt hade det ju droppats rykten om både Oculus och Valve headsets alla med samma/liknande specs förutom kanske den "haptic feedback" i själva headsetet som bara Sony skrivit.
Vad innebär det, en fläkt som blåser på en för att känna vind?

Sen känns det som att Sony MÅSTE komma med ett trådlöst alternativ, då både Quest redan finns och fungerar bra via Wifi + Valve Deckard läckan talar också om trådlös lösning med både Wifi eller WiGig 2.
Sony kallar det inte (än så länge) för PSVR2 utan Next Gen VR, måste verkligen bli next gen då

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Lite fler bilder. Jag tycker det ser ut som en parodi, speciellt för det priset.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Lite fler bilder. Jag tycker det ser ut som en parodi, speciellt för det priset.

Man får ju hoppas att det finns med mattsvart "glas"... För den ser rent löjlig ut ja.

Som koncept däremot så ser jag inga problem med en lätt AR/media device snarare än ett fullstort VR headset. Priset på 499... hm om linserna/skärmarna är *riktig* bra så tror jag det är tillräckligt. Men det lär väl tyvärr vara stora eftergifter där med tanke på storleken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Det är mer på gång i oktober, finska Varjo som gör företagsheadset med ”Retina”-upplösning väntas visa upp en ny produkt (i bästa fall en konsumentenhet) den 21 oktober och Facebook väntas visa upp en Quest Pro den 28 oktober på Facebook Connect.

https://uploadvr.com/varjo-for-all-teaser/

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB