Kan ej se Netflix HD på Sony Tablet Z2 (Widevine DRM problem)

Permalänk
Medlem

Kan ej se Netflix HD på Sony Tablet Z2 (Widevine DRM problem)

Har suttit och kollat på att köpa en ny budgetplatta och såg att många då inte stöder Netflix HD pga att dom inte har Widevine L1 certifikat. Givetvis fick jag för mig att kolla vad min gamla surfplatta stöder.

När jag kollade med appen DRM Info så säger den att min Sony Xperia Z2 tablet har Widevine L1, så glad i hågen provade jag Netflix, men där stötte jag på patrull. Netflix hävdar att plattan bara har Widevine L3 och vägrar således att spela upp i något bättre än SD.

När jag googlat så verkar flera ha råkat ut för fenomenet även på annan hårdvara. Är det nån som har nån koll, t.ex. på vad det kan tänkas vara för fel, och kan berätta lite?

För övrigt får jag inte Full-HD att funka på ens på min Windows laptop. Vad jag än gör så blir det inte bättre än 720, men det kan vi ta i en annan tråd.

Permalänk
Medlem

På din windows laptop måste du köra appen från windows store, samt en processor som stöder avkodningen.

Paddan har jag ingen aning om

Permalänk
Medlem

@Hurtigbullen Netflix verkar inte stödja HD i Sony plattor
https://help.netflix.com/sv/node/23939?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

@Hurtigbullen Netflix verkar inte stödja HD i Sony plattor
https://help.netflix.com/sv/node/23939?

Det märkliga är att DRM Info säger att plattan har Widevine L1, medan Netflix appen sen säger att den bara har Widevine L3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

På din windows laptop måste du köra appen från windows store, samt en processor som stöder avkodningen.

På windows funkade appen om något sämre, där blev det bara SD upplösning. I FF och Vivaldi får jag åtminstone 720P. Processorn borde räcka till, en Intel Core i7-7500U.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

På windows funkade appen om något sämre, där blev det bara SD upplösning. I FF och Vivaldi får jag åtminstone 720P. Processorn borde räcka till, en Intel Core i7-7500U.

På windows måste man köra appen eller Edge för att kolla på 4k, samt att skärmen måste kunna hantera 60hz, samt HDCP 2.2.

Ja, den processorn ska klara't.