Rykte: Klassisk Grand Theft Auto-trilogi mer tungdriven än Grand Theft Auto V

Permalänk
Medlem

Kan ju vara att de som gör remastern helt enkelt har andra tolkningar av vad som är "bra" prestanda. Kanske deras måltavla är 120FPS i 1080P på medel inställningar?

Rekommenderade hårdvarukrav är som TDP värden, en tolkningsfråga. Vissa anser att 30FPS på hög grafik är cinematiskt och fullständigt spelbart. Andra anser att allt under 100 FPS är ospelbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Kan ju vara att de som gör remastern helt enkelt har andra tolkningar av vad som är "bra" prestanda. Kanske deras måltavla är 120FPS i 1080P på medel inställningar?

Rekommenderade hårdvarukrav är som TDP värden, en tolkningsfråga. Vissa anser att 30FPS på hög grafik är cinematiskt och fullständigt spelbart. Andra anser att allt under 100 FPS är ospelbart.

30 fps på konsol kan jag uppleva är trevligare än 60 fps på pc.

Permalänk
Medlem

hoppas på ett ordentligt lyft om det skall kunna motivera deras prislapp.

Permalänk

Skillnaden mellan en i7-6700K och en i7-6700bär väl enbart att K-modellen är upplåst så den går att överklocka?

Direkt ur kartong är de väl exakt likadana när det kommer till prestanda så varför specificera prestandakraven till K-modeller? För att man förväntas överklocka?

Känns mest som att läckaren hittat på alltihop utan att ha koll på hur saker fungerar, eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kjell Brel:

Skillnaden mellan en i7-6700K och en i7-6700bär väl enbart att K-modellen är upplåst så den går att överklocka?

Direkt ur kartong är de väl exakt likadana när det kommer till prestanda så varför specificera prestandakraven till K-modeller? För att man förväntas överklocka?

Känns mest som att läckaren hittat på alltihop utan att ha koll på hur saker fungerar, eller?

Nja, intel skriver iaf att k varianten har högre base/turbo clock från fabrik. 4,0/4,2Ghz för k jämfört med 3,8/4,0Ghz för icke k.

Kan inte säga hur stor skillnaden mellan de båda är när det kommer till prestanda.

Permalänk
Skrivet av Mikos:

Nja, intel skriver iaf att k varianten har högre base/turbo clock från fabrik. 4,0/4,2Ghz för k jämfört med 3,8/4,0Ghz för icke k.

Kan inte säga hur stor skillnaden mellan de båda är när det kommer till prestanda.

Gott.

Tack.

Visa signatur
Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Halldin:

Ryktet kan ju vara falskt, men tänkbara förklaringar kan väl vara att Unreal Engine är mer anpassat för multiplattform (detta ska ju komma till iOS/Android) eller så kanske man har anlitat en mindre studio som är vana vid att använda Unreal Engine. ¯\_(ツ)_/¯

Vad jag hört är det Rockstar Dundee, dvs f.d Ruffian Games, som arbetat med remaster/remake (fortfarande lite oklart om det är det ena eller andra). Jag minns faktiskt inte vad de skapat på egen hand, men jag har för mig att de åtminstone bidrog till Halo Masterchief Collection. Hittar inget på rak arm gällande Unreal, men verkar även som att en del av dem haft erfarenhet av gamla RenderWare, som användes till just GTA. Blir intressant att se vad de gjort, men jag hoppas verkligen de rört sig vidare från RenderWare åtminstone.

Permalänk
Medlem

Lovar de har typ lagt in krypto-mining i texturpacken bara. Alla köper och ger 10/10 och spelar. Waaaow.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Låter som att det antingen är ett prestandamonster eller bara dåligt optimerat. Jag gissar på det sistnämnda.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Sprang på denna video.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Sprang på denna video.
[.video]https://youtu.be/mtyOXKB0M5o[/video]

Snälla, säg att Rockstar trollar?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

bra remaster men inte är det värt några 600+ om man redan äger originalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Hrrm.. Första tanken for till alla videos med "Super mario 64 in unreal4"..

Blev lite mindre taggad, men kommer nog skaffa ändå till switchen.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

En youtuber lirar nya GTA San Andreas och Vice City Remastered.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc