Skruv och distans till m.2 SSD

Permalänk

Skruv och distans till m.2 SSD

Köpte mitt moderkort i februari. Under datorbygget så gjorde jag en kort koll att allt som skulle komma med moderkortet fanns där, och då hittade jag inte den lilla påsen med m.2 SSD skruven som skulle finnas, och jag märkte även senare att distansen (heter den så?) som skulle vara förmonterad på moderkortet inte fanns där heller. Just när jag byggde datorn brydde jag mig inte så mycket och antog att jag hade slarvat bort den lilla påsen. Jag hade ingen m.2 SSD så det var inget att vidare bry sig om i stunden. Nu har jag dock hittat ett bra rea pris på en samsung 970 SSD

Jag är nu oroad att Amazon, som jag köpte moderkortet av, inte skulle kunna eller vilja skicka en ny skruv.

De ända ställen jag har hittat att köpa en skruv så är det ett paket med typ 50 stycken, vilket jag såklart inte behöver och som gör köpandet av en ny SSD exakt så dyrt som det skulle vara under vanliga fall.

Så undrar ifall någon här vet var man kan få tag på en enda distans och skruv för typ under 40-50 spänn.

P.S. undvik köpa större komponenter från amazon har jag nu märkt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Det är väl aldrig så att M.2 skruv kommer med SSD:n, kommer alltid med moderkortet? Om du är säker på att det inte ligger gömt i lådan kan du kontakta moderkortstillverkaren, de brukar vara snälla och skicka ut gratis ifall man har tur.

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Här finns en enskild för femtiolappen förutsatt att det är den lilla distansen:
https://net2world.se/m2-skruv-till-moderkort

Annars ett tvåpack för 70kr
https://net2world.se/m2-skruv-och-distans-till-moderkort

Eller detta med ännu fler för 59kr
https://www.webhallen.com/se/product/308051-Delock-Monterings...

Vilket ser ut att vara samma som inet säljer för 150kr..
https://www.inet.se/produkt/8903674/delock-monteringskit-31-d...

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Vila i frid

Själv skulle jag köpt samma kit från Inet istället från Jeff The Boozo, trots ett mycket högre pris.

Permalänk

Tackar för svaren allihop

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av BastuGubbar:

Köpte mitt moderkort i februari. Under datorbygget så gjorde jag en kort koll att allt som skulle komma med moderkortet fanns där, och då hittade jag inte den lilla påsen med m.2 SSD skruven som skulle finnas, och jag märkte även senare att distansen (heter den så?) som skulle vara förmonterad på moderkortet inte fanns där heller. Just när jag byggde datorn brydde jag mig inte så mycket och antog att jag hade slarvat bort den lilla påsen. Jag hade ingen m.2 SSD så det var inget att vidare bry sig om i stunden. Nu har jag dock hittat ett bra rea pris på en samsung 970 SSD

Jag är nu oroad att Amazon, som jag köpte moderkortet av, inte skulle kunna eller vilja skicka en ny skruv.

De ända ställen jag har hittat att köpa en skruv så är det ett paket med typ 50 stycken, vilket jag såklart inte behöver och som gör köpandet av en ny SSD exakt så dyrt som det skulle vara under vanliga fall.

Så undrar ifall någon här vet var man kan få tag på en enda distans och skruv för typ under 40-50 spänn.

P.S. undvik köpa större komponenter från amazon har jag nu märkt.

Man kan ha åsikter om Amazon men än så länge tillverkar de väl inga moderkort som de säljer och det du frågar om är en del av moderkortet och troligen har du fått monterigsdelarna med moderkortet och slarvat bort dem eller så är det moderkortstillverkaren som du ska klaga till, Amazon har i vart fall inget med det att göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Du kan skicka iväg en support ticket till tillverkaren och förklara att det inte följde med någon skruv eller distans.

Jag hade ett likadant problem för ett par år sedan. En support ticket senare så hade jag 2 skruvar och 2 distanser skickade till mig. I mitt fall handlade det om ett Asus moderkort.