Tredje generationens Airpods byter form och högtalarelement

Permalänk
Skrivet av anon336981:

Jasså? Jag använder mina dagligen (Pro) och det slår det mesta i ljudkvalité för sin ringa storlek. Jag gissar att de flesta tror att hörluren ska vara bättre än ljudkällan, vilket såklart är befängt.

Antar du ratar det mesta?

Ratar allt som är i den storleken men jag älskar airpods när det kommer till poddar. Så länge jag inte behöver göra mig hörd så är dom värda varenda krona men om jag ska ringa någon är det mycket bättre att ha mobilen mot örat som vanligt eller använda ett headset med riktbar mikrofon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Jag älskade passformen med original, sen kom in-ear och jag kände mig förpassad och passé. Fixar inte det alls då det är väldigt obekvämt. Nu frångår man det med dessa, alltså? Undrar hur snarlikt det blir original?

Andra generationen säljs åtminstone än så länge på Apples hemsida. Förhoppningsvis finns de kvar även framöver. Men vi kan väl anta att de inte kommer uppdateras :/

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av hwasser:

Närå, moderna trådlösa lurar fungerar utan problem. De parkopplas till din lur och ansluts automatiskt så fort de sats på. Man slipper dessutom problemet med att ena luren börjar glappa efter något år. Jag har haft mina sony i flera år utan problem.

Möjligt, min erfarenhet är att det alltid är någon som har dålig koppling, skrap i mikrofon eller vad det nu kan vara. I början på Covid var det ju charmigt och en isbrytare att ha nån som ingen kunde höra eller som störde på annat vis men nu är det inte lika roligt längre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sysop:

När får vi HomePod till Sverige då..?

Undrar jag också, siri finns på svenska, vad är deras problem liksom? Har väntat i åratal nu (har fyra stycken hemma, det fungerar toppen bortsett ifrån att apple inte låter siri prata svenska då bara för att det är homepods och inte telefoner,datorer eller surfplattor där hon glatt pratar svenska)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Andra generationen säljs åtminstone än så länge på Apples hemsida. Förhoppningsvis finns de kvar även framöver. Men vi kan väl anta att de inte kommer uppdateras :/

Ja man skulle ju behöva testa dessa innan man bestämmer sig, får väl hoppas att möjligheten att beställa v2 finns fram till dess.

Alt. förlita sig på recensioner som jämför. Ej optimalt.

Sen kommer det väl rent allmänt mer gotta till/med ny generation såklart..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon336981:

Det där kändes ju aningen överdrivet? Du måste alltså tysta ner alla som har Airpods på grund av ljudkvalitén. Nja, då är jag mer övertygad om att du aldrig har använt ett par Airpods. Någonsin.

Nu fick du mig att tvivla på mig själv så var tvungen att googla det. Teams o airports är helt enkelt inte kompatibla utan folk som använder det får troligen in fel ljudkälla eller har hackat in stöd själva.

Så kanske inte mikrofonen som är dålig... Men skit låter det

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Nu fick du mig att tvivla på mig själv så var tvungen att googla det. Teams o airports är helt enkelt inte kompatibla utan folk som använder det får troligen in fel ljudkälla eller har hackat in stöd själva.

Så kanske inte mikrofonen som är dålig... Men skit låter det

Generellt problem med airpods tillsammans med windows, kör man de som hörlurar som fungerar de med bra ljud, men väljer man headset (airpods dyker upp med två alternativ när man ansluter till datorn) så blir även ljudet betydligt mycket sämre. Ska man tro nåt så blir det att Microsoft lagt in något när de detekterar Airpods. (precis som Microsoft hade la in fördröjningar i Windows 3.1 när den upptäckte att den kördes virtuellt i OS/2)

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Men hur ska man tolka priserna på apples hemsida kontra andra? Kan ju skilja tätt mkt i pris mellan deras egna butik vs Elgiganten/inet/osv.
Ska man köpa dem nu hos Apple eller vänta tills man kan köpa dem någon annanstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av konsum:

Men hur ska man tolka priserna på apples hemsida kontra andra? Kan ju skilja tätt mkt i pris mellan deras egna butik vs Elgiganten/inet/osv.
Ska man köpa dem nu hos Apple eller vänta tills man kan köpa dem någon annanstans?

Skulle tippa att du kommer kunna hitta dem för typ 1895kr hos Elgiganten & Co., men att du får vänta med leveranstid på typ 4 veckor eller så.

Jag lade en beställning från Apple. Kontrollerade dock först med deras support så att ångerrätten på 14 dagar gällde, så att jag kan ångra mig om de inte passar (man köper ju trots allt grisen i säcken litegrann, såhär innan recensioner börjat strömma in).

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag är jättenöjd med Airpods 2. Älskar design där man slipper trycka in skitet i örat, då jag lätt får irriterade hörselgångar. De funkar även vid löpning så länge det inte blåser storm där ute..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Skulle tippa att du kommer kunna hitta dem för typ 1895kr hos Elgiganten & Co., men att du får vänta med leveranstid på typ 4 veckor eller så.

Jag lade en beställning från Apple. Kontrollerade dock först med deras support så att ångerrätten på 14 dagar gällde, så att jag kan ångra mig om de inte passar (man köper ju trots allt grisen i säcken litegrann, såhär innan recensioner börjat strömma in).

Vad svarade de? För det brukar väl vara lite si och så med att returnera in-ear hörlurar pga ”hygien” osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av konsum:

Vad svarade de? För det brukar väl vara lite si och så med att returnera in-ear hörlurar pga ”hygien” osv.

Att det gick bra och att Apple står för eventuell returfrakt

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Att det gick bra och att Apple står för eventuell returfrakt

Ok, bra 👍

Är dock osäker kring deras butik. Ser tex att deras Over ear hörlurar (airpod Max eller vad de heter) kostar mer än 1000kr extra jämfört med annan butik. Känns som att de fläskar på i deras egna butik. Eller så missar jag något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Jag är jättenöjd med Airpods 2. Älskar design där man slipper trycka in skitet i örat, då jag lätt får irriterade hörselgångar. De funkar även vid löpning så länge det inte blåser storm där ute..

Har samma problem. Har v'ldigt känsliga hörselgångar. Airpods är de enda hörlurarna jag kan ha utan att jag får problem med öronen.

Det jag lockas mest av de nya är att "halsen" är kortare så och att man förmodligen därmed inte ser lika douchig ut...

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem
Skrivet av konsum:

Ok, bra 👍

Är dock osäker kring deras butik. Ser tex att deras Over ear hörlurar (airpod Max eller vad de heter) kostar mer än 1000kr extra jämfört med annan butik. Känns som att de fläskar på i deras egna butik. Eller så missar jag något?

Nä, du missar inget. De kör på rekommenderade priserna i sin butik, och sen lägger sig ÅF under för att konkurrera.

Såhär i början lär det bara skilja ett par hundralappar dock. Det är som den klassiska ekvationen: du kan få något snabbt; du kan få något bra; och du kan få något billigt - men du får bara välja två av de tre alternativen.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jud1th:

Har samma problem. Har v'ldigt känsliga hörselgångar. Airpods är de enda hörlurarna jag kan ha utan att jag får problem med öronen.

Det jag lockas mest av de nya är att "halsen" är kortare så och att man förmodligen därmed inte ser lika douchig ut...

Sant:) dock så länge de håller känns det lite onödigt å köpa nya.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Sant:) dock så länge de håller känns det lite onödigt å köpa nya.

Klokt sagt!

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X