Sony tvingar Dbrand sluta sälja sidopaneler till Playstation 5 – släpper nya

Permalänk
Melding Plague

Sony tvingar Dbrand sluta sälja sidopaneler till Playstation 5 – släpper nya

Efter hot om stämning tar Dbrand bort sina sidopaneler till Playstation 5 och sträcker ut det veritabla långfingret med en ny som "undviker stämningar".

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har ni missat att dbrand redan släppt nya varianter?

https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Har ni missat att dbrand redan släppt nya varianter?

https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5

Jävlar vad snygga! Sonys ingenjörer borde titta lite på dem!

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av issue:

Har ni missat att dbrand redan släppt nya varianter?

https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5

Det hade jag missat! Artikeln är uppdaterad

Permalänk
Medlem

Förstår inte problemet alls. Antar att konsumenterna avsäger sig garantin helt vilket borde gynna Sony?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Såg det nya från dbrand precis... både smart med extra ventilationsgaller men samtidigt vart den ganska ful när dom rundade hörnen på panelen...

Visa signatur
Permalänk
Lego Master

<3 dbrand. På riktigt. Dom är fan inte kloka.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Kan rekommendera att läsa dbrands inlägg på Reddit:

https://www.reddit.com/r/dbrand/comments/qb1ayt/darkplates_ar...

Permalänk
Medlem

Jävla skitföretag Sony är då. Det roliga är dock att de nya har snyggare form än originalet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepe Silvia:

Kan rekommendera att läsa dbrands inlägg på Reddit:

https://www.reddit.com/r/dbrand/comments/qb1ayt/darkplates_ar...

Gillar deras attityd 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Förstår inte problemet alls. Antar att konsumenterna avsäger sig garantin helt vilket borde gynna Sony?

Nja, kan inte tänka mig att det finns något som ger Sony rätt att helt avsäga garantin bara för man byter en plastpanel. De måste bevisa att detta bytet skadat övriga delar.

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen inte dbrands attityd och PR... har de anlitat folk från Reddit eller Youtubes comments sektion? Deras legala avdelning använder mer moget språk får man hoppas.

Jag gillar dock den där PS1-gråa färgen av de nya platesen. Fläktgrillen var riktigt ful dock.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepe Silvia:

Kan rekommendera att läsa dbrands inlägg på Reddit:

https://www.reddit.com/r/dbrand/comments/qb1ayt/darkplates_ar...

Helt underbar läsning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Gillar verkligen inte dbrands attityd och PR... har de anlitat folk från Reddit eller Youtubes comments sektion? Deras legala avdelning använder mer moget språk får man hoppas.

Jag gillar dock den där PS1-gråa färgen av de nya platesen. Fläktgrillen var riktigt ful dock.

Håller helt med. Dom gör snygga skal helt klart, men deras attityd är mer som ett gäng 12 åringar på en lekplats. Men där är ju vissa som gillar det så funkar kanske för dom.

Permalänk
Medlem

Hmm. Antagligen har Sony inte bekymrat sig tidigare över dessa paneler till olika Playstation varianter men förmodligen är det nog brott mot copyright. Det vet dom nog på Dbrand men eftersom inget tidigare har hänt och Sony tydligen struntat i det så har dom kunnat rulla på som vanligt.

Men nu tog det stop, det kanske blev för mycket att dom blev för kaxiga och typ, chickenrace

Väck inte den björn som sover.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vilka som är tramsigast Sony eller Dbrand. Låt Dbrand sälja vad dem vill och låt kunderna avgöra.
Sony kan ju hålla tyst om sina handkontroller också, som är en ren stöld från Nintendo.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Har ni missat att dbrand redan släppt nya varianter?

https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5

Den blev mycket snyggare med rundade kanter.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Har alltid tyckt att plate:sen bygger på lite för mycket och att dom egentligen borde göra det Dbrand har gjort nu, men nu när jag ser det... så är det rätt fult Det kanske växer på en för att man har vant sig vid vanliga PS5an och det här såg ut som att något saknades

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Gillar verkligen inte dbrands attityd och PR... har de anlitat folk från Reddit eller Youtubes comments sektion? Deras legala avdelning använder mer moget språk får man hoppas.

Jag gillar dock den där PS1-gråa färgen av de nya platesen. Fläktgrillen var riktigt ful dock.

Smaken är som baken,
själv fullkomligt älskar jag deras attityd och PR. Större företag som Sony ska absolut kallas ut i allt skit de gör, speciellt om man kan göra det med humor och attityd. Sällan har jag skrattat så mycket som när jag läser genom deras inlägg och hemsida.

Endast deras beskrivning av deras nya paneler:

Three colorways
Limited Stock
Not illegal

Also Three colorways
Also Limited Stock
Also Not illegal

Får mig nästan att vilja köpa en PS5 bara och endast för ändamålet att kunna köpa en av deras produkter.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

dbrand verkar ju störtsköna, snacka om kollidering av 2 världar, dbrand ett modernt företag 2021, samt sony kvar i 1980 talets anti piracy and cease and desist tänk

om inte så skötte dbrand detta så snyggt att de fått nya fans och kunder genom deras hantering av detta

Permalänk
Medlem

Haha klockrent av dbrand ju! Lite får väl Sony tåla att man retas med dom

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dex:

Håller helt med. Dom gör snygga skal helt klart, men deras attityd är mer som ett gäng 12 åringar på en lekplats. Men där är ju vissa som gillar det så funkar kanske för dom.

Jag personligen älskar när företag som dbrand trollar sönder såna här företag. Att läsa igenom deras texter om Darkplates 2.0 garanterade en bra dag här hemma.

Lite humor skadar inte heller i vardagen

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 9900K @ 5,2 GHz | 32 GB DDR4
HTPC- GTX 1070 | i5 6400 | 8GB DDR4
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DennisOlof:

Hmm. Antagligen har Sony inte bekymrat sig tidigare över dessa paneler till olika Playstation varianter men förmodligen är det nog brott mot copyright. Det vet dom nog på Dbrand men eftersom inget tidigare har hänt och Sony tydligen struntat i det så har dom kunnat rulla på som vanligt.

Men nu tog det stop, det kanske blev för mycket att dom blev för kaxiga och typ, chickenrace

Väck inte den björn som sover.

Tror du får kolla igen (darkplates 2.0)

Permalänk
Medlem

Jag tog och sprayade panelerna. Gick bra med hobby färg matt svart från Biltema.
https://ibb.co/S6NckKm

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem

Jag bara älskar Dbrands attityd! Dags att någon vågar visa de stora företagen att man inte får lov att bete sig hur som helst bara för att man har massor av pengar. Det värmer i hjärtat när de små vågar hävda sig mot de stora.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Har ni missat att dbrand redan släppt nya varianter?

https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5

Kan man få den håriga varianten tro?

Permalänk
Medlem

Det känns fånigt av Sony att gå in och stoppa dessa möjligheter men samtidigt så framstår Dbrand som de har hyrt in några fjortonåringar som PR-folk för deras kommentarer framstår som rent barnsliga i tonen. Det ingjuter knappast förtroende så inget av företagen kom ut ur detta med något positivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Kan man få den håriga varianten tro?

hmm.. snyggt.. men.. allt damm som kommer fasta

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Kan man få den håriga varianten tro?

Mmmmm, tänk faceplates beklädda i rosa plysch

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Mitt 12 åriga jag, tycker det är skitcoolt men mitt 50 åriga jag, rycker mest på axlarna....

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE