Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Tab

Hej,
har en Galaxy Tab,jag vill chromecasta från Viaplay-appen till tv:n,problemet är att jag inte hittar nån chromecastsymbol i viaplay-appen.
Har ingen chromecastsymbol i netflix-appen heller.
Youtube-appen däremot har chromecastsymbol/går att chromecasta.

Någon som har nån idé om varför min viaplay/netflix inte går att chromecasta medans youtube kan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

Hej,
har en Galaxy Tab,jag vill chromecasta från Viaplay-appen till tv:n,problemet är att jag inte hittar nån chromecastsymbol i viaplay-appen.
Har ingen chromecastsymbol i netflix-appen heller.
Youtube-appen däremot har chromecastsymbol/går att chromecasta.

Någon som har nån idé om varför min viaplay/netflix inte går att chromecasta medans youtube kan?

Vilken Tab är det och vilken androidversion?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Alla appar behöver ju inte ha inbyggd chromecast stöd. Jag tror jag har behövt använda cast-funktionen via Google home / alternativt Samsung Smart View som castar precis allt det du gör på tabletten då jag kollat på något via viafree t.ex. Är inte riktigt lika bra kvalité som säg att casta via YouTube funktionen men duger.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Vilken Tab är det och vilken androidversion?

SM-T550 och 7.1.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

SM-T550 och 7.1.1

Den lär vara för gammal gissar jag. Uppgradera den till senaste version av Android, vet inte vilken version det är nu, 12? 13?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Den lär vara för gammal gissar jag. Uppgradera den till senaste version av Android, vet inte vilken version det är nu, 12? 13?

Ska testa med detta, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

SM-T550 och 7.1.1

Kollade på nätet, den är ju 6 år gammal och släpptes med Android 5.0.2 (Lollipop) en gång i tiden och redan fått Marshmallow 6 uppdateringen samt Nougat 7 och 7.1.1 tycks nog vara det senaste den officiellt stöder enligt Wikipedia och Samsung brukar typ aldrig ge mer än 2 officiella Android uppdateringar så tror nog det enda som funkar är som jag skrev tidigare, förutsatt att Google Home appen / Samsungs inbyggda cast funktion via genvägarna (om den har en sån) funkar på denna då den är såpass gammal. EDIT: Google Home ska funka med 5.0 eller nyare.

https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=sv

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av D1360:

Hej,
har en Galaxy Tab,jag vill chromecasta från Viaplay-appen till tv:n,problemet är att jag inte hittar nån chromecastsymbol i viaplay-appen.
Har ingen chromecastsymbol i netflix-appen heller.
Youtube-appen däremot har chromecastsymbol/går att chromecasta.

Någon som har nån idé om varför min viaplay/netflix inte går att chromecasta medans youtube kan?

Har du testa genomgå dessa steg som Netflix och Viaplay hänvisar till på deras hemsidor?

https://help.viaplay.com/sv/chromecast-med-viaplay/

https://help.netflix.com/sv/node/58351

Jag tar vidare detta till mina kollegor och återkommer så fort jag har fått ett svar

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av D1360:

Hej,
har en Galaxy Tab,jag vill chromecasta från Viaplay-appen till tv:n,problemet är att jag inte hittar nån chromecastsymbol i viaplay-appen.
Har ingen chromecastsymbol i netflix-appen heller.
Youtube-appen däremot har chromecastsymbol/går att chromecasta.

Någon som har nån idé om varför min viaplay/netflix inte går att chromecasta medans youtube kan?

Castar du till en chromecast, har det fungerat tidigare och har du strömsparfunktioner avstängda på tab:en?

//Daniel

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung-Daniel