Google direktsänder Pixel-evenemang

Permalänk
Melding Plague

Google direktsänder Pixel-evenemang

Det är Googles tur att fånga teknikfantasternas uppmärksamhet. Ikväll presenteras Pixel 6 och Pixel 6 Pro med egenutvecklad systemkrets.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Snusfri

Mot stor risk att det blir en P6 för mig.
Dags att uppgradera från nuvarande OnePlus 6T som fått hänga med i 3 år nu.

Permalänk
Medlem

Jag grinar och springer till mamma. Folk hade pratat om Pixel Fold.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg design på denna pixel generation.

Permalänk
Medlem

Varför skulle man köpa en Pixel? Förutom uppdateringarna då. Vad jag kan läsa slår de inte de bästa lurarna på något område?

Permalänk
Medlem

Google be like

Hade varit kul att se Pixel säljas på den svenska marknaden, men av någon konstig anledning så duger vi inte enligt Google.

Permalänk
Medlem

Tröttsamt att se Google peka finger åt nordiska marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Varför skulle man köpa en Pixel? Förutom uppdateringarna då. Vad jag kan läsa slår de inte de bästa lurarna på något område?

Vet inte riktigt var du vill komma? Som du säger det finns många alternativ på marknaden och man får välja fritt.
Jag har en 4a och har alltid sedan Nexus mobilerna velat ha så rent android som möjligt. Av den anledningen gillar jag pixel telefonerna.

Permalänk
Medlem

Enda jag hoppas på är att de ska presentera Pixel Watch, ryktas dock om lite förseningar så är lite si och så om de kommer redan nu presentera eller i ett senare skede.

Inga Pixel Watch detaljer nu => jag köper TicWatch Pro 3 Ultra

Permalänk
Medlem

Får se om det här är luren som bryter mitt Apple-beroende

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Kameran i Pixel telefonerna har alltid varit jävligt bra. T.ex. Pixel 4a har en av de bästa kameran för det priset som en 4a kostar om man köper från Fnac.

Permalänk
Medlem

oj, billigare än förväntat.

Permalänk
Medlem

Ett ord beskriver allt: Gäsp.

Skämt åsido, säkerligen en bra telefon. Lite väl mycket tjöt och design, vi som har en plånboksfodral på telefon kunde bry oss mindre om baksidan. Kamera-algoritmerna är säkerligen bra. Men jag vill se sådant på blindtester, där man har bilder tagna från olika mobiler och sedan ska välja den man anser är bäst.

Permalänk
Medlem

Men det där kamerahuset... Gissa om det kommer fastna på väg ned i fickan

Permalänk
Medlem

Pixel 6 lockar mig inte särskilt, men allt snack om Android 12 gjorde mig nyfiken. Efter att ha tvingat en ny sökning efter systemuppdateringar finns det nya operativsystemet nu tillgängligt till min Pixel 4A!

Dold text
Permalänk
Medlem

Hade Pixel 6 varit mer kompakt likt tidigare Pixelmobiler och tillsammans med en zoom-lins så hade valet varit mycket enkelt...

Blir nog att man väntar på Galaxy S22 istället, är fortfarande riktigt nöjd med min Pixel 4a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeepRaffing:

Men det där kamerahuset... Gissa om det kommer fastna på väg ned i fickan

Du måste ju inte ha på dig tighta skinnbrallor

Permalänk
Medlem

Inget man kan köpa här i Sverige? Om inte var är det bästa stället att köpa ifrån ifall man skulle vilja ha en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipandre:

Du måste ju inte ha på dig tighta skinnbrallor

Haha nä, det är förvisso sant. Mest jag som är gammal och gnällig, fattar inte varför man behöver 5 kameror i mobilen. Räcker med en på baksidan

Permalänk
Medlem

Haha, nu kommer man kunna ta bort sina X eller personer man inte gillar från sina foton😊
Nästa feature blir väl att kunna lägga till saker istället, typ personer man gillar eller kändisar😁

Själv ser jag fram emot Black mirror censuren med blur i realtid, fast att det blir deepfakes istället.
Men det är väl lite längre bort kanske...

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Vet inte riktigt var du vill komma? Som du säger det finns många alternativ på marknaden och man får välja fritt.
Jag har en 4a och har alltid sedan Nexus mobilerna velat ha så rent android som möjligt. Av den anledningen gillar jag pixel telefonerna.

Varför den tonen? Var en ärlig undran. Ja det förstås kan ju vara en anledning. Många tillverka lägger på massa onödigt tjafs som man inte vill ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Inget man kan köpa här i Sverige? Om inte var är det bästa stället att köpa ifrån ifall man skulle vilja ha en?

Fnac brukar rekommenderas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Kameran i Pixel telefonerna har alltid varit jävligt bra. T.ex. Pixel 4a har en av de bästa kameran för det priset som en 4a kostar om man köper från Fnac.

Ok! Har en Huawei P40 Pro nu. Undrar hur kameran är i jämförelse... Får leta och se om det finns någon bra resencion på kameran ännu.

Permalänk
Moderator

Ser ut som de missade att Sverige fanns igen. aja får importera från Tyskland då helt enkelt. Blir en pixel 6 pro för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravix:

Fnac brukar rekommenderas.

Tack, ska hålla utkik där då.

Permalänk
Medlem

Tror vivo x70 pro slår denna på fingrarna

Permalänk
Medlem

Vet att många rekommenderar att köpa från Tyskland, men är det något tekniskt problem om telefonen köps från UK? Tänker mig banden telefonnätet är bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Ok! Har en Huawei P40 Pro nu. Undrar hur kameran är i jämförelse... Får leta och se om det finns någon bra resencion på kameran ännu.

Pixeltelefonerna har typ inte haft de absolut bästa kamerorna, men deras software har varit vääldigt bra. P40 Pro räcker nog ganska långt tror jag, du kan nog hålla dig några generationer till, om du inte vill ha en ny då^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Vet att många rekommenderar att köpa från Tyskland, men är det något tekniskt problem om telefonen köps från UK? Tänker mig banden telefonnätet är bra.

Problemet nu blir väl att moms osv tillkommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Problemet nu blir väl att moms osv tillkommer.

Nej. Sverige är, precis som Tyskland, en delstat i EU. Inom Unionen har vi fri rörlighet för medborgare, varor och tjänster. Således tillkommer ingenting på det priset du betalar när du handlar från en annan del av EU - det skulle stå i direkt strid mot EU-rätten. Genom att väva samma staterna blir vi alla starkare - precis som våra grundare tänkte sig det hela när fröet till EU såddes i en orolig efterkrigstid.