Apple lanserar exklusiv putsduk

Permalänk
Melding Plague

Apple lanserar exklusiv putsduk

För blott 250 kronor kan totalt 89 olika Apple-enheter äntligen rengöras på ett säkert vis.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Betalt vet de hur man tar iallafall. Men måste vara härligt för alla med Apple-produkter att äntligen få rent sina enheter. Själv får jag vänta på att OnePlus släpper en kompatibel putsduk..

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Fantastiskt
Jag tar 3
Eller så köper jag någon annan putsduk från något annat märke 👍🏼

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Avstängd

Den här har jag använt i flera år nu: https://www.clasohlson.com/se/Mikrofiberduk-för-skä... för att torka mina glasögon efter rengöring med diskmedel och ljumvatten. Pris? 20 SEK.

Skulle INTE förvåna mig om min "putsduk" ovan är till och med mjukare och lenare än den Apple säljer. Hur skall de annars få tillräcklig hög vinstmarginal?!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Borde jag köpa denna för att damma min enda Apple-pryl, en ATV 4k? Eller duger en Swiffer?
#rådvill

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Sweclockers test av putsdukar inkommande?

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Den här har jag använt i flera år nu: https://www.clasohlson.com/se/Mikrofiberduk-för-skä... ....rengöring med diskmedel....

Undvik helst diskmedel på glasögon. Det kan skada ytbehandlingen på glaset.

Permalänk
Medlem

Handlar väl inte så mycket om mjukheten i duken utan om det hamnar gruskorn mellan skärmen och duken när man putsar? Eller har jag missat något?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Jag tänker direkt att oavsett dukens material så kan den ändå skada en skärm om det fastnar jord/lera/sand i den som man senare skrapar skärmen med

Permalänk
Medlem

Om den är magisk och fungerar är priset bra

Permalänk
Medlem

Trodde faktiskt putsduken skulle va dyrare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Apple kan sälja allt med en Apple logga så köper fanatikerna.
Var på Youtube en som satte en Apple logga på nån gammal Casio klocka och sa att det var Apples smart watch och folk var imponerade. Man kunde ju ta tid !!

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Äntligen.. så många smutsiga skärmar där ute i världen ingen har kunnat rengöra.
Årets julklapp.

Good Job(s) Apple 🍏

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

ShamWow

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag tänker direkt att oavsett dukens material så kan den ändå skada en skärm om det fastnar jord/lera/sand i den som man senare skrapar skärmen med

Det kan ju vara så att duken sliter upp ett hål i rumtiden och smutset bara försvinner, i tomma luften. AppleMagi! 😲

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Den här har jag använt i flera år nu: https://www.clasohlson.com/se/Mikrofiberduk-för-skä... för att torka mina glasögon efter rengöring med diskmedel och ljumvatten. Pris? 20 SEK.

Skulle INTE förvåna mig om min "putsduk" ovan är till och med mjukare och lenare än den Apple säljer. Hur skall de annars få tillräcklig hög vinstmarginal?!

Finns nu för 4:90 t o m

https://www.clasohlson.com/se/Mikrofiberduk-för-skä...

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Sötast

Vänta.. Hur fan har de lyckats göra den kompitabel med hela 89 olika enheter? Alltså mängden rnd pengar för att lyckas med detta är fan inte illa.

Kanske något de lärt sig i samband med M1 Max? (som förövrigt är bättre än ALLA pc laptops på marknaden i tester.

Helt ärligt så 250 kr för 89 enheter så innebär att du endast betalar 2kr för att kunna rengöra en produkt.

Är du en trogen fan - vilket man bör vara med tanke på att Mac i oberoende tester är bättre än pc på 8/10 områden så har mest troligt en majoritet av de 89 produkterna och då har man redan tjänat in hela kostnaden på duken!!

Om man tycker detta är dyrt så bör man stanna på PC. Det är inte alls som passar in med Apple produkter, sorry to say!

Senaste eventet var som julafton!

Edit: innan det kommer snutiga kommentarer:
Apple har faktiskt ett stort ekosystem med mervärde - det ser man speciellt nu på hur duken passar in och blir prisvärd.

Inte Apple's fel att pc inte konkurrerar med mer än en maskin åt gången?

Permalänk
Medlem

Är väl enbart ägare till XDR PRO Display med nano-texture coatingen som behöver denna. För övriga enheter duger Rusta dukar

Permalänk
Medlem

Putsduk i vitt, smart, för när den blir lite smutsig och grå kommer folk köpa en ny för man vill alltid ha en ny fräsch osmutsig produkt från Apple.

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToirRisker:

Undvik helst diskmedel på glasögon. Det kan skada ytbehandlingen på glaset.

Vad kör man med då för att bli väck eventuellt fett på glasytorna?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zadazi:

Sweclockers test av putsdukar inkommande?

Helt ärligt så skulle jag vilja se ett sånt test! Det kan ju göras med glimten i ögat även om det är seriöst. Om inte SweClockers plockar upp bollen får väl Råd & Rön göra det. 😜

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Vad kör man med då för att bli väck eventuellt fett på glasytorna?

Fönsterputs kanske? Hmm

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Men.. Kommer den inte med en notch? Då får det vara.

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…

Permalänk
Medlem

Alla med PC fattar att en putsduk utan RGB är helt värdelös.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd

Bara Apple kan ta 250kr för en tygbit😀
Kommer säkerligen sälja hur många som helst bara för att den har ett äpple i ena hörnet.
Fördelen med den vita färgen är väl att det är lätt att se om något korn fastnat på den men kommer säkerligen bli snabbt grådaskig om man använder den ofta.
Själv putsar jag telefon och ipad med en vanlig trasa likt glasögon och skärmtrasan och än så länge har jag inga repor.

Ser gärna SWEC:s test av denna och om den är bättre än andra dukar👍👍

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Underbar artikel, funkade ypperligt att läsa med en inre Jony Ive-röst

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToirRisker:

Undvik helst diskmedel på glasögon. Det kan skada ytbehandlingen på glaset.

Måste bero på typ av glas/ytbehandling isf, har kört med diskmedel och hetvatten på mina i många års tid och än så länge syns inte tillstymmelse till skada.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Den här har jag använt i flera år nu: https://www.clasohlson.com/se/Mikrofiberduk-för-skä... för att torka mina glasögon efter rengöring med diskmedel och ljumvatten. Pris? 20 SEK.

Skulle INTE förvåna mig om min "putsduk" ovan är till och med mjukare och lenare än den Apple säljer. Hur skall de annars få tillräcklig hög vinstmarginal?!

Haha, jag använder exakt samma duk själv - blott 20kr! Jag är helt novis vad gäller kompatibiliteten med andra produkter (haha) men jag får väl erkänna att jag lever farligt. 😈

Permalänk
Medlem

Rätt patetiskt att de inte slänger med den som innan.

Visa signatur

All your base are belong to us