Fisher-Price gör fungerande Chatter Telephone

Permalänk
Melding Plague

Fisher-Price gör fungerande Chatter Telephone

När klassikern Chatter Phone fyller 60 år firar Fisher-Price med en fungerande utgåva, med vilken du kan ringa och ta emot samtal.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om ljudkvaliteten är hög skulle jag lätt kunna tänka mig att använda en sådan, speciellt i kontorsmiljö.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Fatta hur fruktansvärt fort den här kommer sälja slut. Lär bli galen efterfrågan. Kan inte finnas en hipster/nörd i världen som inte vill ha den här på sitt kontor.

Permalänk
Musikälskare

Bring back fingerskivan!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Aint' gonna lie, kommer 100% köpa en eller till och med två.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Avstängd

När jag var tonåring så höll jag och min pappa på att löjla oss om att jag skulle få en sån här av den gamla modellen i julklapp. Denna hade kanske varit bättre men fanns tyvärr inte för drygt 30 år sen.

Vet inte om jag vill gå tillbaka till sifferskivan men kanske kan det få dagens ungdom att lära sig hur man ringde förr i tiden.
https://youtu.be/1OADXNGnJok

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Problemet är att ger du en sån här till barn idag har dom ingen aning hur den ska användas, dom har aldrig sett en telefon med snurrskiva.

Permalänk

Alltså sjukt rolig nyhet. Hade själv den klassiska när jag var liten som nu dottern har fått ärva (extremt populär!).

Får se om man lyckas få tag på en, som någon ovan skrev så hade det ju varit roligt att ha på kontoret som kul grej

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lodisen:

Om ljudkvaliteten är hög skulle jag lätt kunna tänka mig att använda en sådan, speciellt i kontorsmiljö.

Jag är helt inne på samma spår. Eller köra som högtalartelefon i något sånt där stelt videomöte med säljare

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Snusfri

Ge mig!

Cobben måste köpa en så den matchar hans underbart vackra kepa.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
DingDongerMcDongface

Jag sa det när jag först såg den, och jag säger det igen: Nightmare fuel. Kolla på leendet och ögonen.
Om @Undac ställer en på kontoret överväger jag landsflykt, kommer ju ha konstanta mardrömmar.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av gashemi:

Problemet är att ger du en sån här till barn idag har dom ingen aning hur den ska användas, dom har aldrig sett en telefon med snurrskiva.

För inte alls länge sedan var jag med min 7-åring till en second hand-butik och där fanns en telefon med snurrskiva. Han kunde inte för sitt liv förstå att man ringde med en sån och var sjukt skeptisk när jag sa att man gjorde det och att jag själv använde en sån när jag var liten.

Skrivet av THB:

Ge mig!

Cobben måste köpa en så den matchar hans underbart vackra kepa.

Fan, där sa du något!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av landmarks:

Jag sa det när jag först såg den, och jag säger det igen: Nightmare fuel. Kolla på leendet och ögonen.
Om @Undac ställer en på kontoret överväger jag landsflykt, kommer ju ha konstanta mardrömmar.

"Come play with me"

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av landmarks:

Jag sa det när jag först såg den, och jag säger det igen: Nightmare fuel. Kolla på leendet och ögonen.
Om @Undac ställer en på kontoret överväger jag landsflykt, kommer ju ha konstanta mardrömmar.

Obligatorisk arbetsutrustning med start 2022

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Mina syskon hade en sådan, som ärvdes av mig i mina unga dar - nu har mina barn lekt färdigt med den och den inväntar tålmodigt nästa generation.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av landmarks:

Jag sa det när jag först såg den, och jag säger det igen: Nightmare fuel. Kolla på leendet och ögonen.
Om @Undac ställer en på kontoret överväger jag landsflykt, kommer ju ha konstanta mardrömmar.

Äsch, överleverna ni att ha @Jacob på kontoret överlever ni en sån här också

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har en vän som jobbar på best buy.
Han kommer köpa 3 st till mig

/Homer

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Problemet är att ger du en sån här till barn idag har dom ingen aning hur den ska användas, dom har aldrig sett en telefon med snurrskiva.

Jag har en hemma. Det sjuka är att småbarnen ganska snabbt kopplar att det är en telefon och håller på och pratar i den. Bara det är ju märkligt, de har ju aldrig sett en telefon med lös lur i sina dagar.

I mitt minne helt utan att man visar dem, men det måste ändå vara att man själv håller på och leker med den när man packar upp den och att de snappar upp det.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Klorixx:

Äsch, överleverna ni att ha @Jacob på kontoret överlever ni en sån här också

vi har överlevt.... but at what cost?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

Problemet är att ger du en sån här till barn idag har dom ingen aning hur den ska användas, dom har aldrig sett en telefon med snurrskiva.

Det är inte bara nummerskivan som orsakar problem – såg någon förälder skriva att deras barn lekte med en Fisher-Price-telefon, och inte hade minsta aning om att det var en telefon.

Permalänk
Medlem

Ser redan Fisher-Price scalpers på Ebay

Permalänk
Medlem

Ger ju inspiration att modda en klassisk Chatty till att bli en fullt fungerande telefon.

Permalänk
Medlem

Jag tar två!

Permalänk
Medlem

Klockrent om man sitter som VD på något företag och använder en sådan för samtal internt...

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Ger ju inspiration att modda en klassisk Chatty till att bli en fullt fungerande telefon.

Exakt det gjorde jag för x antal år sedan.

Enda du behöver få tag i är en chatty och en telefon med snurrskiva från någon loppis.

Att skära ut och fixa till telefondelen i huvudenheten var rätt enkelt, det var dock svårare att få till luren, men fixade det till slut.

Synd att jag inte har några bilder kvar på den. :/

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Om den bara hade fungerat som fristående telefon så hade den varit perfekt kontorstelefon för VD på Seriös AB.

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr oköpbar.

För det första så är det nollan som är den första på nummerskivan, inte den sista. Det kan man iofs ha överseende med, eftersom det är annorlunda utomlands.

Men det värsta är att det finns en * och en # på nummerskivan?! Det är ju inte det minsta korrekt. De symbolerna har inget på en nummerskiva att göra.

Permalänk

Så länge jag hade gratis IP-telefoni så hade jag Televerkets gamla bakelittelefon. Det varade så sent som för 6-7 år sedan då min telefonoperatör avgiftsbelade den tjänsten.
En så här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Televerket#/media/Fil:Bakelitte...

Efter det som den avgiftsbelades så sa jag upp den, det var ändå bara farsan som ringde, och han dog i samma veva så det var ingen vitts att ha den kvar inkopplad.

Jag har telefonen kvar, men ingen stans att plugga in den.
Frid över min pappa Berts minne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Om den bara hade fungerat som fristående telefon så hade den varit perfekt kontorstelefon för VD på Seriös AB.

Haha tänkte exakt så (driver en Tech-startup) ska köpa en och se vad kollegorna säger.