Playstation-titeln God of War till PC i januari

Permalänk
Melding Plague

Playstation-titeln God of War till PC i januari

Det hyllade vikingaspelet lämnar Playstation-exklusiviteten i början av nästa år, vilket sällskapas av stöd för upplåst bildfrekvens och DLSS.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Om de ersatte själva spelmekaniken med Valheim så vore jag på. 😘

Permalänk
Medlem

Trevligt att Sony går samma väg som MS! Dock tror jag det är ett misstag att vänta så länge. Nyhetens behag har sedan länge lagt sig och nu måste spelet konkurrera med moderna titlar. Jag gissar att framöver så kommer PC-versionerna komma tätare inpå.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Grymt spel som verkligen förtjänar en bra PC-release!

Permalänk
Medlem

En otrolig nyhet! Älskade God of War 2 som liten men inte fått chansen att spela några senare. Ser mycket fram emot detta

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

najs, blir lätt ett köp.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Trevligt att Sony går samma väg som MS! Dock tror jag det är ett misstag att vänta så länge. Nyhetens behag har sedan länge lagt sig och nu måste spelet konkurrera med moderna titlar. Jag gissar att framöver så kommer PC-versionerna komma tätare inpå.

Jag tror tvärtom. PC versioner släpps lagom när uppföljaren kommer till Playstation. Båda spelen drar nytta av varandras marknadsföring och PC spelare lockas till Playstation.
För övrig så kan jag starkt rekommendera God of War. Ett av tre mästerverk jag har spelat.

Permalänk
Medlem

* Väljer "Ja"
* Klickar "Avstå från omröstningen"

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Trevligt att Sony går samma väg som MS! Dock tror jag det är ett misstag att vänta så länge. Nyhetens behag har sedan länge lagt sig och nu måste spelet konkurrera med moderna titlar. Jag gissar att framöver så kommer PC-versionerna komma tätare inpå.

"Nyhetens behag har sedan länge lagt sig..." Knappast, det kommer nu för att sammanflätas med släppet av uppföljaren God of War Ragnarök som kommer nästa år, till Playstation 5, för att fler ska investera i en Playstation 5.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Härligt! Detroit:Become Human, Horizon:Zero Dawn och sen Death Stranding är ju grymma playstationspel som kommit till PC, och blev hur bra som helst i soffan med handkontroll

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja helvete vad glad jag blev. Spelade precis igenom alla God of War genom PS Now och väntade med denna då ryktet om PC släpp florerade. Det komiska var att jag såg det av slump på Steam först.

Taggad till tusen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maereng:

"Nyhetens behag har sedan länge lagt sig..." Knappast, det kommer nu för att sammanflätas med släppet av uppföljaren God of War Ragnarök som kommer nästa år, till Playstation 5, för att fler ska investera i en Playstation 5.

Sant i just detta fall men inte i övriga släpp från Sony. Tror fortfarande på tidigare släpp framöver. Framförallt med tanke på Sonybossens uttalande häromveckan om att han vill nå ut till fler än vad som finns i konsolbasen.

Permalänk

Bra läge för att äntligen ge sig in i GOW-serien! Kommer definitivt att investera i januari 😁

Visa signatur

Asus B550 F Gaming, AMD Ryzen 7 5800X3D, Radeon RX 7900 XT (Saphire Nitro+)
32 GB Corsair Vengeance RGB RT @3600 Mhz (cl 18), 2 TB Samsung 980 Pro + 2 TB Samsung 860 Evo.
Skärm: Asus ROG XG27WQ (1440p @165hz)
Övrigt: Nintendo Switch och Xbox series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Sant i just detta fall men inte i övriga släpp från Sony. Tror fortfarande på tidigare släpp framöver. Framförallt med tanke på Sonybossens uttalande häromveckan om att han vill nå ut till fler än vad som finns i konsolbasen.

Tror du har helt fel i att Sony kommer släppa exklusiva spel tidigare till PC framöver. Det här är inget steg mot Xbox Game Pass-liknande manöver där allt på Playstation också är tillgängligt på PC dag ett. Det här är ett spel som sålt bra och krängt konsoler för Sony, men inte längre gör så i någon vidare utmärkelse och därför kan släppas löst på PC utan att konkurrera med deras egna plattform. Det är med största sannolikhet med vad han menade med att nå ut till fler än dem i konsolbasen - att tjäna dem en andra vända utan att sätta käppar i hjulen för sig själv. Visst, vissa kanske väntar på ett spel som kanske kommer i flera år, men de flesta som vill spela tidigt lär göra det på Playstation.

Permalänk
Medlem

Fan va de får en att dubbel-dippa åååååååh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Tror du har helt fel i att Sony kommer släppa exklusiva spel tidigare till PC framöver. Det här är inget steg mot Xbox Game Pass-liknande manöver där allt på Playstation också är tillgängligt på PC dag ett. Det här är ett spel som sålt bra och krängt konsoler för Sony, men inte längre gör så i någon vidare utmärkelse och därför kan släppas löst på PC utan att konkurrera med deras egna plattform. Det är med största sannolikhet med vad han menade med att nå ut till fler än dem i konsolbasen - att tjäna dem en andra vända utan att sätta käppar i hjulen för sig själv. Visst, vissa kanske väntar på ett spel som kanske kommer i flera år, men de flesta som vill spela tidigt lär göra det på Playstation.

Och många var lika bergsäkra på att spelen aldrig skulle komma till PC. Tiden får utvisa hur det blir helt enkelt!

Hursomhelst en bra utveckling!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Trevligt att Sony går samma väg som MS! Dock tror jag det är ett misstag att vänta så länge. Nyhetens behag har sedan länge lagt sig och nu måste spelet konkurrera med moderna titlar. Jag gissar att framöver så kommer PC-versionerna komma tätare inpå.

Tveksamt att Sony gör så här av någon annan anledning än att rent relativt billiga PC versioner också fungerar som marknadsföring för uppföljare man måste köpa en playstation till för att spela.

Till skillnad mot Microsoft är det bara spel som redan har några år på nacken de släpper på PC hittills, medan planerade uppföljarna är exklusiva till konsol.

Permalänk
Skrivet av Michael1:

Trevligt att Sony går samma väg som MS! Dock tror jag det är ett misstag att vänta så länge. Nyhetens behag har sedan länge lagt sig och nu måste spelet konkurrera med moderna titlar. Jag gissar att framöver så kommer PC-versionerna komma tätare inpå.

Jag började spela det av en slump häromdagen för att jag funderade på vad jag skulle spela härnäst. Det hör iofs till saken att jag fick det gratis genom PS Now för en tid sedan. De tidigare spelen intresserade mig inte alls och det var därför jag ignorerade det här spelet så länge. Men det är, handen på hjärtat, ett av de bästa spelen jag spelat någonsin. Jag har verkligen *inget* att klaga på.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michael1:

Och många var lika bergsäkra på att spelen aldrig skulle komma till PC. Tiden får utvisa hur det blir helt enkelt!

Hursomhelst en bra utveckling!

Visst, det finns väl någon liten procent chans att du har rätt i tidigare PC-utgivningar... men låt oss bara kolla på detta exemplet för att se hur (o)troligt det är. God of War släpptes april 2018, alltså ganska precis 3,5 år sedan. Ändå får denna nyhet om en PC-konvertering otroligt genomslag av såväl press som gamers. Det är inte speciellt många som tycks hålla med om att "nyhetens behag har lagt sig" eller att det måste konkurrera mot moderna titlar (eller ja, det måste det väl men att det skulle vara problematiskt? Nä!). Så din kritik är lika irrelevant som verklighetsfrånvänd - och att Sony skulle anpassa sin marknadsanalys efter den likadant. De håller i marionettpinnarna och internet dansar efter deras minsta vink. De har alltså ingen som helst anledning att ge upp exklusivitet och mångmiljonförsäljningar för att inte riskera att "nyhetens behag har lagt sig".

Permalänk
Medlem

Det blev att klicka i nej för kör det på PS5 i talande stund men detta är så big!

Sjukt bra spel och kul för alla på PC att spela!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Vad trevligt! Då ligger både detta och Horizon Zero Dawn på listan över spel jag ska skaffa och lira då

Håller på med AC Valhalla och Far Cry 6 just nu. Så får vi se vad jag tar härnäst, lutar åt Jedi Fallen Order just nu, och BF2042 kommer ju snart också, samt ny DLC till Ghost Recon Breakpoint. Så man har att göra i höst- och vintermörkret

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Snusfri

Som jag ser det gällandes spelkonsoler och PC:
En spelkonsol är ett snabbt och enkelt och relativt billigt sätt att komma igång och spela, jag har ägt bla PS2 och Xbox 360 och har haft förbannat roligt på båda två.

Att spela på PC är oftast betydligt dyrare, kräver mer kunskap av spelaren men kan i slutändan ge en underbar upplevelse beroende på vad man prioriterar.

Därför är det riktigt roligt att spel exklusiva för en enhet är på väg bort och låter spelaren välja på vilken enhet den vill spela.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Lägga till alternativet, jag har redan spelat det på en playstation?

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Detta var en mycket trevlig nyhet!!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Jaaaa! Horizon Zero Dawn var mitt absoluta favoritspel på PC förra året och jag har hoppats att GoW skulle komma också. Väldigt väldigt trevligt!

Nu hoppas vi dom skyndar på denna processen av PS-PC för jag vet inte om jag kan vänta 3-4 år på att Horizon Forbidden West ska komma till PC :P.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | GPU: PowerColor RX 6800 Red Dragon 16GB | MB: Asrock B550m Pro4 | RAM: 32GB Kingston Fury Beast 3600mhz CL18 | SSD: Corsair Force MP510B 480GB - 2x Kingston A400 480GB | PSU: Fractal Ion Gold 750W | DSP: Acer 27" Nitro XV272UV QHD IPS 170 Hz | CH: Fractal Design Meshify Mini C | M: Steelseries Aerox 5 Wireless | TB: Logitech G413

Permalänk
Medlem

Köpte och lirade GoW på PS4 Pro när det släpptes och det var helt otroligt. Känns lätt värt att lira en gång till på PC, utvecklarna förtjänar det verkligen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kul men lite sent tyvärr, Days Gone som släpptes till PC efter 2 år kändes fortfarande tillräckligt nytt. Att Days Gone fick medel betyg gjorde nog att det släpptes snabbare till PC men är en av mina bästa spelupplevelser.

Att smyga runt och lägga upp bästa sättet att döda en enorm hord för att sedan göra ett misstag och paniken blir fullkomlig men ändå tillslut lyckas är grymt kul. 😅

Permalänk

Äntligen!

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem

Hade ju varit en överraskning om nu inte Nvidia redan spoilat alla PC-släpp de kommande två åren

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Lego Master

Äger det på PS, men inte hunnit dra igång ordentligt än. Detta blir perfekt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield