Bästa robotdammsugaren oavsett pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Nu har ju TS redan köpt sin dammsugare men jag tänkte ändå dela mina erfarenheter här av iRobots senaste modell Roomba j7+. Japp, jag har läst inledningen av denna tråd och hela tråden om den upplevelse @YamahaDGX630 hade av sin S9+.

För knappt ett år sedan hade jag möjligheten att låna hem en Roomba i7+ en vecka på prov. Gillade den och påbörjade resan mot att skaffa en egen robotdammsugare. I och med testet av i7+ bestämde jag mig för att en tömningsstation var mer eller mindre ett krav. Det kommer vara jag som sköter om maskinen och jag ogillar verkligen att tömma behållaren i dammsugaren, tycker att det dammar osv. Att göra rent borstarna under varannan vecka och byta påse efter ett par månader räcker.

Att i7 "bumpade" emot saker var en nackdel men inget jag upplevde som avgörande. Fick även chansen att testa en Electrolux Pure i9.2 under ett par veckor. Laser- och kamerabaserad navigation, kändes som att den var lite snällare mot omgivningen än Roomban. Men den var livrädd för våra ryamattor, vi har tre Madison-mattor från Mio i olika storlekar. Enligt specifikationen är de 35 mm tjocka men när de ligger på golvet är de mer 25-30 mm höga. Electroluxen vägrade köra upp på dessa mattor.

Ovanstående erfarenhet blev för mig något att verkligen undersöka innan jag skaffade en modell med LIDAR-baserad navigation. Läste en hel del om Roborock-ägare med liknande problem där man tejpar över trappsensorn. Kändes inte som en bra idé med tanke på att vi har en trapp ner till källaren... Jag är heller inte särskilt förtjust i Xiaomi/Roborock som företag, men det är mer ett argument på det personliga planet.

Fick upp ögonen för Deebot T9+ och möjligheten att helt kort testa den betydligt enklare Ozmo 950 hemma. Tänkte att om 950 går upp på våra mattor kommer även T9+ göra det och mattorna var inget problem. Detta var i augusti och det var då ont om bra info online gällande T9+ - fanns en del tester men flera kändes mest som okritiska hyllningar. Gillade själv inte appen och läste om en del som hade stora problem med appen (ex. gjorde Ljud & Bild ett test där de hade stora mjukvarurelaterade problem).

Mopp eller ej? För vår del blev mopp inget krav, jag vill inte sköta om moppdelen på dammsugaren helt enkelt. Moppar hellre förhand då och då.

I månadsskiftet augusti/september kom info om den nya Roomban, j7+. Snyggare tömningsstation och framåtriktad kamera för att upptäcka och undvika vissa specifika hinder. Mest omskrivet var hundbajs. Inget problem hemma då vi saknar hund och vår katt gör sina behov utomhus. Men den undviker även sladdar av alla de slag och sedan köp har den börjat undvika skor och strumpor. Det funkar! Den har aldrig tuggat i sig en laddkabel som lämnats på golvet. Eller ett skosnöre. Eller sladd till en golvlampa eller liknande.

Det blev alltså ett köp av en j7+ så fort den kom till Sverige och nu har den tuffat på här hemma i ungefär två och en halv månad. Mer eller mindre problemfritt. Den envisades med att fastna under en soffa som undertill är lägre i framkant än bakkant och som dessutom står på en av den tjocka ryamattorna, där kilar den fast sig när den kör mot soffans framkant. Löstes med en No go-zon. Navigerar väldigt bra mellan olika rum och sätter jag ner den i källaren tar det sekunder för den att identifiera var den är och sedan åka till det rum som ska städas.

Kör den emot saker? Ja, men inte så att de skadar något. Är den inne och trasslar runt under köksstolarna så bumpar den emot benen men jag tycker att det sker försiktigt. Den gör också vettiga vägval när den ska till specifika rum.

Den klarar ryamattorna galant och den städar bakom gardiner som hänger ner mot golvet, något de maskiner med laserbaserad navigation jag testat inte gjort. Lasern känner av gardinen som ett hinder medan Roomban kör på tills den känner av väggen bakom.

Angående diskussionen om att städa specifika rum eller allt varje gång. Kan inte tänka mig en robot som alltid kör allt. Dels behöver allt inte dammsugas tre gånger i vecka hos oss. Sedan är det rätt skönt att inte behöva få yngsta dottern att plocka upp allt på golvet inför varje städning. Att inte köra mer än vad som behövs sparar dessutom på batteriet.

Tack för matnyttig information och erfarenheter
Men hur upplevde du Electrolux i9 överlag, nånting att ha eller rent skräp? Är lite blandade resultat när man läser omdömen, men samtidigt säger inte prisjakt/pricerunner hela sanningen då det i många fall känns som folk enbart tar ut sina aggressioner.
Hur upplevde du Electroluxen som sagt, några problem öht?
Hur tycker du iRobot Roomba j7+ klarade hörn? Många modellers akilleshäl tydligen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Väcker den här tråden då det känns onödigt att starta en ny.
Kikar lite lätt på en kommande robot till lägenheten, men slås av att dom flesta modellerna på marknaden är cirkel-formade. Inte D-formade som ex Neato och Electrolux Diton. Formen gör ju att den kommer åt lättare i hörnen obviously. Men finns det fler tillverkare som anammat D-designen? Päronen har en Neato D6 som fungerar helt ok, men läst att deras nyare fått blandat betyg. Nån som har erfarenhet av Electrolux i9 ex?
Annars är det väl Roborock som gäller?

Eller hur upplever ni som har Roborock, iRobot osv. att den klarar av hörn? Förstår inte överlag varför endast så få tillverkare envisas med cirkel-designade modeller.

Hade Neato tidigare och har Roborock nu, Roborock är ljus år bättre på att städa. Har inte funderat så mycket på hörnen men upplever inte att den lämnar något eftersig direkt. Kanske är rutterande borsten längre? Oavsett är inte en robotdammsugare en ersättare, det är ett kompliment, man kommer behöva köra lite med vanliga snabeldraken men dock inte alls lika ofta.

Jag hade riktat in mig på städresultat och styrning, youtube har en hel del att titta igenom.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimmy:

Hade Neato tidigare och har Roborock nu, Roborock är ljus år bättre på att städa. Har inte funderat så mycket på hörnen men upplever inte att den lämnar något eftersig direkt. Kanske är rutterande borsten längre? Oavsett är inte en robotdammsugare en ersättare, det är ett kompliment, man kommer behöva köra lite med vanliga snabeldraken men dock inte alls lika ofta.

Jag hade riktat in mig på städresultat och styrning, youtube har en hel del att titta igenom.

Läste nu snabbt M3's test av D10, och det var inte mycket att hurra för tyckte dom. Sen hur pass mycket krut man ska lägga på M3 är en annan femma.
Men just det ex att jag lyckats koppla upp föräldrarnas D6 till telefonen/plattan är sunkigt, har provat vartenda steg som finns 20-tal gånger om. Men den vägrar.
Svårt att säga om borsten är längre, Neaton gör verkligen rent efter sig. Men den är obeskrivligt dum när det gäller att starta den, mer än att trycka på den fysiska knappen. Självklart är det ett komplement, väl medveten om det.
Lutar väl åt Roborock eller iRobot om det blir ett köp.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Tack för matnyttig information och erfarenheter
Men hur upplevde du Electrolux i9 överlag, nånting att ha eller rent skräp? Är lite blandade resultat när man läser omdömen, men samtidigt säger inte prisjakt/pricerunner hela sanningen då det i många fall känns som folk enbart tar ut sina aggressioner.
Hur upplevde du Electroluxen som sagt, några problem öht?
Hur tycker du iRobot Roomba j7+ klarade hörn? Många modellers akilleshäl tydligen.

Jag var jättenöjd med hur Electrolux i9 presterade, den dammsög bra och appen var helt ok. Mitt stora problem var just att den vägrade köra upp på mörk- och mellangrå tjockare ryamattor. Sedan saknar den tömmningsstation, vilket var ett krav från mitt håll men jag valde ändå, av ren nyfikenhet, att provköra maskinen när möjligheten dök upp.

Vi är mycket nöjda med vår j7+, kör den rummen på entréplan 1-3 gånger i veckan beroende på hur dammiga olika rum tenderar bli. Visst, den kommer inte längst in i hörn precis som alla andra runda modeller men det blir inte särskilt mycket damm i hörnen när man dammsuger ofta. Det blir mer damm bakom dörrar och liknande platser jämfört med hörnen. Har en skaftdammsugare som jag använder för de platser roboten inte når.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Jag var jättenöjd med hur Electrolux i9 presterade, den dammsög bra och appen var helt ok. Mitt stora problem var just att den vägrade köra upp på mörk- och mellangrå tjockare ryamattor. Sedan saknar den tömmningsstation, vilket var ett krav från mitt håll men jag valde ändå, av ren nyfikenhet, att provköra maskinen när möjligheten dök upp.

Vi är mycket nöjda med vår j7+, kör den rummen på entréplan 1-3 gånger i veckan beroende på hur dammiga olika rum tenderar bli. Visst, den kommer inte längst in i hörn precis som alla andra runda modeller men det blir inte särskilt mycket damm i hörnen när man dammsuger ofta. Det blir mer damm bakom dörrar och liknande platser jämfört med hörnen. Har en skaftdammsugare som jag använder för de platser roboten inte når.

Intressant, du hade alltså inga direkta problem med den, som att den stannade eller felmeddelanden?
Har 2 tjockare mattor, så jag får väl kolla upp tjockleken på dom. Föredrar som sagt formen på Electrolux och Neatos, men är dammsugarna över lag sämre så får man ju gå på nåt annat istället. En robot är ju ett komplement till städningen, ingen ersättare.
Vet inte om du vet detta....vanliga j7 utan + måste väl vara samma som din? Minus tömningsstationen då?
Tack igen för dina inputs 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av RVX:

Väcker den här tråden då det känns onödigt att starta en ny.
Kikar lite lätt på en kommande robot till lägenheten, men slås av att dom flesta modellerna på marknaden är cirkel-formade. Inte D-formade som ex Neato och Electrolux Diton. Formen gör ju att den kommer åt lättare i hörnen obviously. Men finns det fler tillverkare som anammat D-designen? Päronen har en Neato D6 som fungerar helt ok, men läst att deras nyare fått blandat betyg. Nån som har erfarenhet av Electrolux i9 ex?
Annars är det väl Roborock som gäller?

Eller hur upplever ni som har Roborock, iRobot osv. att den klarar av hörn? Förstår inte överlag varför endast så få tillverkare envisas med cirkel-designade modeller.

Jag använder en Roborock S7 och tycker den kommer åt helt okej i hörnen, den lilla snurrande råttsvansen når ut en bit. Appen är dessutom awesome och det går att ställa in hur noggrann den ska vara i olika områden. Har ställt in min på att köra en extra gång i hallen exempelvis.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag använder en Roborock S7 och tycker den kommer åt helt okej i hörnen, den lilla snurrande råttsvansen når ut en bit. Appen är dessutom awesome och det går att ställa in hur noggrann den ska vara i olika områden. Har ställt in min på att köra en extra gång i hallen exempelvis.

Ok, har du upplevt några problem med den? Hur länge har du haft den ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag köpte en roborock S7 och tömnings stationen. Funkar kanon. Städar bra. Klarar av att suga ur hund hår som min Ecovacs DEEBOT inte klarade av jag hade sist. Rekommenderar Roborock S7

Permalänk
Medlem

Har tidigare lagt en rekommendation för iRobot 976 om man har pälsdjur, då den plockar päls bra även från mattor. Drar dock tillbaka rekommendationen något; har nu haft den i över ett halvår, och har noterat att den med tiden tuggat sönder mattfransarna på en av mina större mattor, samt på grund av det börjat fastna med den snurrande borsten i de massakrerade mattfransarna. Tänker att det är värt att veta.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Har tidigare lagt en rekommendation för iRobot 976 om man har pälsdjur, då den plockar päls bra även från mattor. Drar dock tillbaka rekommendationen något; har nu haft den i över ett halvår, och har noterat att den med tiden tuggat sönder mattfransarna på en av mina större mattor, samt på grund av det börjat fastna med den snurrande borsten i de massakrerade mattfransarna. Tänker att det är värt att veta.

https://i.imgur.com/CpsB7Po.jpg

Inget konstigt att sådana fransar blir misshandlad av en robot dammsugare. Tror inte det spelar någon roll vilken du har.

Permalänk
Medlem

Jag har kört med Roborock i över 3 år nu och är så himla nöjd. Sålde min vanliga dammsugare och har en liten hand-dammsugare för det lilla som den inte kommer åt.

/end review

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Intressant, du hade alltså inga direkta problem med den, som att den stannade eller felmeddelanden?
Har 2 tjockare mattor, så jag får väl kolla upp tjockleken på dom. Föredrar som sagt formen på Electrolux och Neatos, men är dammsugarna över lag sämre så får man ju gå på nåt annat istället. En robot är ju ett komplement till städningen, ingen ersättare.
Vet inte om du vet detta....vanliga j7 utan + måste väl vara samma som din? Minus tömningsstationen då?
Tack igen för dina inputs 👍

Hade inga andra problem öht med Electrolux-maskinen. Gick som en klocka de två veckor jag körd den, bortsett från mina tjocka ryamattor då.

Roomba j7 är identisk med j7+ bortsett från tömningsstationen, precis som du antar. Något som imponerar på mig är kameran för att identifiera föremål som den kan fastna i. Varken laddkablar på golvet eller skosnören har utgjort ett problem. Även julgranen identifierades och jag fick en fråga om att lägga till en NoGo-zon där den står efter att den kört första gången efter att granen kom upp.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Hade inga andra problem öht med Electrolux-maskinen. Gick som en klocka de två veckor jag körd den, bortsett från mina tjocka ryamattor då.

Roomba j7 är identisk med j7+ bortsett från tömningsstationen, precis som du antar. Något som imponerar på mig är kameran för att identifiera föremål som den kan fastna i. Varken laddkablar på golvet eller skosnören har utgjort ett problem. Även julgranen identifierades och jag fick en fråga om att lägga till en NoGo-zon där den står efter att den kört första gången efter att granen kom upp.

Då lutar det mer år antingen Electrolux i9, iRobot Roomba j7, eller Roborock S7 🤔

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har kört med Roborock S7 nu i snart en månad och vi är så grymt nöjda. Jag visste ju att den var bra med tanke på hur goda omdömen den fått, men jag trodde inte den var såhär bra! Det bästa med den är att jag spar så himla mycket tid på att slippa dammsuga/moppa. Har bara en liten handdammsugare för ställen där den inte kommer åt.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av RVX:

Ok, har du upplevt några problem med den? Hur länge har du haft den ?

Jag har använt den sedan i somras och har inte haft några problem alls mer än det vanliga, att man får se upp så att det inte ligger småsaker på golvet som kan fastna i maskinen. I övrigt suger och vispar den riktigt bra här hemma och appen är som sagt utmärkt för den som vill finjustera städningen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag har använt den sedan i somras och har inte haft några problem alls mer än det vanliga, att man får se upp så att det inte ligger småsaker på golvet som kan fastna i maskinen. I övrigt suger och vispar den riktigt bra här hemma och appen är som sagt utmärkt för den som vill finjustera städningen.

Ja, har verkligen läst att dom ska ha stabil mjukvara
Tack!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag funderar på en Roborock S7, dock vill jag kunna bära upp den till övervåningen och ha den där ett par dagar i veckan.
Fungerar det praktiskt? Finns det olika "program" så den vet att den är på en annan plats/våning?

Tänkte också köpa till självtömningen till bottenplan och ha medföljande laddstation på övervåningen.

Tacksam för input.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Javis:

Jag funderar på en Roborock S7, dock vill jag kunna bära upp den till övervåningen och ha den där ett par dagar i veckan.
Fungerar det praktiskt? Finns det olika "program" så den vet att den är på en annan plats/våning?

Tänkte också köpa till självtömningen till bottenplan och ha medföljande laddstation på övervåningen.

Tacksam för input.

Det går att välja i appen om man har ett plan eller två mer än så vet jag inte

Permalänk
Medlem

Hur är det med trösklar? Vilken robotdammsugare klarar av höga trösklar?

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Hur är det med trösklar? Vilken robotdammsugare klarar av höga trösklar?

Hur höga trösklar har du? I princip alla modeller klarar 2 cm. Kan inte komma på någon som klarar väsentligt högra.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Vilken robot skulle ni köpa som har automattömning under 5-6000kr.
Har tittat på Viomi S9 och Dreame Z10pro där Viomi är en ca tusenlapp billigare? Tretti och Whiteaway har förvisso Dreame till ett bra pris men de flesta verkar inte va nöjda med dem så köper helst inte därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Hur är det med trösklar? Vilken robotdammsugare klarar av höga trösklar?

min S5 max klara det inte.. var tvungen att bygga ramp

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Hur är det med trösklar? Vilken robotdammsugare klarar av höga trösklar?

Vad klassar du som höga trösklar? De absolut flesta robotdammsugare har 2cm som gräns

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sn0bb3n:

Vilken robot skulle ni köpa som har automattömning under 5-6000kr.
Har tittat på Viomi S9 och Dreame Z10pro där Viomi är en ca tusenlapp billigare? Tretti och Whiteaway har förvisso Dreame till ett bra pris men de flesta verkar inte va nöjda med dem så köper helst inte därifrån.

Denna från Dagens fynd-tråden.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Denna från Dagens fynd-tråden.

https://www.youtube.com/watch?v=5EituR2Ipbc

Själv valde jag en Roborock S7+

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Själv valde jag en Roborock S7+

Fast frågeställaren ville ha något under 6000 kr... Och då tycker jag att Samsnung-maskinen är ett bra köp.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Fast frågeställaren ville ha något under 6000 kr... Och då tycker jag att Samsnung-maskinen är ett bra köp.

Nu valde jag iof. med tömningsmaskien men utan tömningsmaskien kostar Roborock S7 5090:-
Har man mycket hår på golvet så tycker jag inte borstlösnigen på Samsungen verkar något vidare vilket kan ses i klippet jag bifogade 🙂

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Denna från Dagens fynd-tråden.

Har du en Samsung Jet Bot+ själv eller någon annan som har erfarenhet av den?

Verkar vara svårt att få tag i damsugarpåsa om man ska tro recensionerna, många besvikna köpare som get den 1 stjärna pga. det. Samsung säljer för visso påsar för 200kr för ett 5-pack och det ser iaf ut som de finns i lager. Komplett har påsar med men en leveranstid på 5-6 veckor. Ersättnings-borstar finns det inte ens något pris på så frågan är vad de går på. Kanske inget att hänga upp sig på det verkar ju vara ett sjukt bra pris?

påsar
Borstar

Kan man fixa egna påsar om de slutar att säljas?
Hur ofta behöver man byta borstar?
Någon som har erfarenhet av Samsungs support/lagerhållning av reservdelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sn0bb3n:

Har du en Samsung Jet Bot+ själv eller någon annan som har erfarenhet av den?

Verkar vara svårt att få tag i damsugarpåsa om man ska tro recensionerna, många besvikna köpare som get den 1 stjärna pga. det. Samsung säljer för visso påsar för 200kr för ett 5-pack och det ser iaf ut som de finns i lager. Komplett har påsar med men en leveranstid på 5-6 veckor. Ersättnings-borstar finns det inte ens något pris på så frågan är vad de går på. Kanske inget att hänga upp sig på det verkar ju vara ett sjukt bra pris?

påsar
Borstar

Kan man fixa egna påsar om de slutar att säljas?
Hur ofta behöver man byta borstar?
Någon som har erfarenhet av Samsungs support/lagerhållning av reservdelar?

Jag har den inte men av vad jag förstår gick det inte få tag på påsar när maskinen började säljas i Sverige. Skulle gissa på Covid-drabbad logistik som försenade påsarna så dammsugarna började säljas innan påsarna nådde Sverige. Rent generellt är Samsung bra på reservdelar till vitvaror. Om de bara säljer lite hyfsat med maskiner kommer det även dyka upp piratpåsar. Prratpåsar finns exempelvis till Irobots maskiner men de har sålt maskiner med tömningsstation drygt ett år längre än konkurrenterna.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Jag har den inte men av vad jag förstår gick det inte få tag på påsar när maskinen började säljas i Sverige. Skulle gissa på Covid-drabbad logistik som försenade påsarna så dammsugarna började säljas innan påsarna nådde Sverige. Rent generellt är Samsung bra på reservdelar till vitvaror. Om de bara säljer lite hyfsat med maskiner kommer det även dyka upp piratpåsar. Prratpåsar finns exempelvis till Irobots maskiner men de har sålt maskiner med tömningsstation drygt ett år längre än konkurrenterna.

Alright låter vettigt, blir nog en samsung då. Tackar!