Valve uppdaterar 17 år gamla Half-Life 2

Permalänk
Melding Plague

Valve uppdaterar 17 år gamla Half-Life 2

Inför lanseringen av Steam Deck finpoleras Half-Life 2 med buggfixar, stöd för nya upplösningar, inställningar och Vulkan.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Är det på Steam deck jag äntligen ska spela klart half life 2? Det verkar så!

Permalänk
Medlem

Half-Life nyheter är alltid trevligt.

Permalänk
Nyhetsredaktör
Skrivet av noobs:

Är det på Steam deck jag äntligen ska spela klart half life 2? Det verkar så!

Jag tänkte typ samma, sen kom jag på att jag inte beställt en Steam Deck. Man kanske borde göra det ändå

Permalänk
Nyhetschef
Skrivet av Moton:

Half-Life nyheter är alltid trevligt.

3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Post nummer 5, minus siffran i titeln (2)... Haflife 3 confirmed!

Permalänk
Chefredaktör 🕹
Skrivet av landmarks:

Jag tänkte typ samma, sen kom jag på att jag inte beställt en Steam Deck. Man kanske borde göra det ändå

leverans Q3 2023 typ

Permalänk
Medlem

Kanske dags att köra en re-run av det snart?
Funderade på att köra om hela Half-Life för ett tag sedan; BlackMesa + HL2 + episoderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

leverans Q3 2023 typ

Får bli att plocka upp en från någon som tröttnat och säljer vidare för min del. Då kanske man kan få en tills 2023 Q1 ;).

Permalänk
Medlem

Hela HL2 känns så . . . deprimerande på något sätt, den känslan fick man inte första gången man spelade. Det har inte åldrats väl.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av walter_iego:

Hela HL2 känns så . . . deprimerande på något sätt, den känslan fick man inte första gången man spelade. Det har inte åldrats väl.

Vaa? Hur har det inte åldrats väl? Jag har svårt att nämna något spel från den tidsperioden som är lika fräscht i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det är för att man blir påminnd om att vi aldrig kommer att få det sista kapitlet i serien.

Permalänk
Medlem

Mysigt, då får man spela igenom det igen bara för att

Skrivet av Slashgibber:

Det är för att man blir påminnd om att vi aldrig kommer att få det sista kapitlet i serien.

Säg aldrig aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Post nummer 5, minus siffran i titeln (2)... Haflife 3 confirmed!

HLTV CONFIRMED

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Mysigt, då får man spela igenom det igen bara för att

Säg aldrig aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

leverans Q3 2023 typ

Jag fick äntligen tummen ur och lade en preorder, fick Q2 2022 fortfarande, men sjukt oklart om det kommer hållas

Permalänk
Hedersmedlem

Längtar enormt till efterföljaren av HL: Alyx. VR-upplevelsen är så otroligt bra och med hur det slutade kan jag inte sluta längta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Längtar enormt till efterföljaren av HL: Alyx. VR-upplevelsen är så otroligt bra och med hur det slutade kan jag inte sluta längta.

Välkommen till de senaste 14 åren! HL2EP2 slutade ju på en cliffhanger som jag fortfarande väntar på att få spela vidare ifrån. 😂

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ahlen:

Välkommen till de senaste 14 åren! HL2EP2 slutade ju på en cliffhanger som jag fortfarande väntar på att få spela vidare ifrån. 😂

Jo, jag minns själv. De sa att hypen blev lite för stor för HL3, får hoppas de inte gör om det misstaget och jobbar friskt på Alyx-uppföljare

Permalänk
Medlem

Ja, tänk vad Valve kan anstränga sig och fixa sina saker bara de kan mjölka gamla spel lite till. Alla andra spelstudior får kritik för detta. Men ändå trevligt att de äntligen gör något åt buggarna.

Permalänk
Medlem

Tror jag fick min första "var det verkligen så länge sen... vad gammal jag känner mig". Skum känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Jo, jag minns själv. De sa att hypen blev lite för stor för HL3, får hoppas de inte gör om det misstaget och jobbar friskt på Alyx-uppföljare

Nästa spel är i samma universum.
Kodnamn Citadel.
Vet inte riktigt vad för spel men det ska tydligen enligt "data grävare" finnas multiplayer i spelet där VR och plattskärm ska kunna spela tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Jag vet inte om du har spelat Alyx och kanske skrev lite spoilers så skriver lite mindre spoiler. men nästa Half life borde bygga vidare från Alyx då det tar vidare just i slutet på EP2
Alyx inleder ju spelet direkt med att spoila slutet av EP2 direkt i form av en text hehe

Permalänk
Medlem

Varför?

Det är som att ID software skulle uppdatera RTCW för att ett nytt wolf kommit. Skulle aldrig ske.

Permalänk
Medlem

Den där killen i videon borde städa lite tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Varför?

Det är som att ID software skulle uppdatera RTCW för att ett nytt wolf kommit. Skulle aldrig ske.

Varför inte?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Summoning:

Varför?

ID skulle nog kunna tänkas uppdatera sina gamla spel om de släppte en konsol/dator där spelen inte funkade helt bra.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte om du har spelat Alyx och kanske skrev lite spoilers så skriver lite mindre spoiler. men nästa Half life borde bygga vidare från Alyx då det tar vidare just i slutet på EP2
Alyx inleder ju spelet direkt med att spoila slutet av EP2 direkt i form av en text hehe

För alla oss som inte äger ett vr headset blir alltså utan fortsättningen i Half-life... där ser man!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

För alla oss som inte äger ett vr headset blir alltså utan fortsättningen i Half-life... där ser man!

Vem vet nästa spel kanske är ett vanligt spel, känns dock inte troligt "att gå bakåt i utvecklingen" med ett nytt half life.
Det är bara dom sista minutrarna som utspelar sig vid slutet av Episode 2 och ändrar det slutet på ett sätt.