Valve uppdaterar 17 år gamla Half-Life 2

Permalänk
Melding Plague

Valve uppdaterar 17 år gamla Half-Life 2

Inför lanseringen av Steam Deck finpoleras Half-Life 2 med buggfixar, stöd för nya upplösningar, inställningar och Vulkan.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det på Steam deck jag äntligen ska spela klart half life 2? Det verkar så!

Permalänk
Medlem

Half-Life nyheter är alltid trevligt.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av noobs:

Är det på Steam deck jag äntligen ska spela klart half life 2? Det verkar så!

Jag tänkte typ samma, sen kom jag på att jag inte beställt en Steam Deck. Man kanske borde göra det ändå

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Moton:

Half-Life nyheter är alltid trevligt.

3

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Post nummer 5, minus siffran i titeln (2)... Haflife 3 confirmed!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av landmarks:

Jag tänkte typ samma, sen kom jag på att jag inte beställt en Steam Deck. Man kanske borde göra det ändå

leverans Q3 2023 typ

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Kanske dags att köra en re-run av det snart?
Funderade på att köra om hela Half-Life för ett tag sedan; BlackMesa + HL2 + episoderna

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

leverans Q3 2023 typ

Får bli att plocka upp en från någon som tröttnat och säljer vidare för min del. Då kanske man kan få en tills 2023 Q1 ;).

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

Hela HL2 känns så . . . deprimerande på något sätt, den känslan fick man inte första gången man spelade. Det har inte åldrats väl.

Visa signatur

"Humanis Veritas"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av walter_iego:

Hela HL2 känns så . . . deprimerande på något sätt, den känslan fick man inte första gången man spelade. Det har inte åldrats väl.

Vaa? Hur har det inte åldrats väl? Jag har svårt att nämna något spel från den tidsperioden som är lika fräscht i dagsläget.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hela HL2 känns så . . . deprimerande på något sätt, den känslan fick man inte första gången man spelade. Det har inte åldrats väl.

Det är för att man blir påminnd om att vi aldrig kommer att få det sista kapitlet i serien.

Permalänk
Musikälskare

Mysigt, då får man spela igenom det igen bara för att

Skrivet av Slashgibber:

Det är för att man blir påminnd om att vi aldrig kommer att få det sista kapitlet i serien.

Säg aldrig aldrig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Post nummer 5, minus siffran i titeln (2)... Haflife 3 confirmed!

HLTV CONFIRMED

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Mysigt, då får man spela igenom det igen bara för att

Säg aldrig aldrig

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

leverans Q3 2023 typ

Jag fick äntligen tummen ur och lade en preorder, fick Q2 2022 fortfarande, men sjukt oklart om det kommer hållas

Permalänk
Hedersmedlem

Längtar enormt till efterföljaren av HL: Alyx. VR-upplevelsen är så otroligt bra och med hur det slutade kan jag inte sluta längta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Längtar enormt till efterföljaren av HL: Alyx. VR-upplevelsen är så otroligt bra och med hur det slutade kan jag inte sluta längta.

Välkommen till de senaste 14 åren! HL2EP2 slutade ju på en cliffhanger som jag fortfarande väntar på att få spela vidare ifrån. 😂

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ahlen:

Välkommen till de senaste 14 åren! HL2EP2 slutade ju på en cliffhanger som jag fortfarande väntar på att få spela vidare ifrån. 😂

Jo, jag minns själv. De sa att hypen blev lite för stor för HL3, får hoppas de inte gör om det misstaget och jobbar friskt på Alyx-uppföljare

Permalänk
Medlem

Ja, tänk vad Valve kan anstränga sig och fixa sina saker bara de kan mjölka gamla spel lite till. Alla andra spelstudior får kritik för detta. Men ändå trevligt att de äntligen gör något åt buggarna.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Tror jag fick min första "var det verkligen så länge sen... vad gammal jag känner mig". Skum känsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Jo, jag minns själv. De sa att hypen blev lite för stor för HL3, får hoppas de inte gör om det misstaget och jobbar friskt på Alyx-uppföljare

Nästa spel är i samma universum.
Kodnamn Citadel.
Vet inte riktigt vad för spel men det ska tydligen enligt "data grävare" finnas multiplayer i spelet där VR och plattskärm ska kunna spela tillsammans.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

Välkommen till de senaste 14 åren! HL2EP2 slutade ju på en cliffhanger som jag fortfarande väntar på att få spela vidare ifrån. 😂

Jag vet inte om du har spelat Alyx och kanske skrev lite spoilers så skriver lite mindre spoiler. men nästa Half life borde bygga vidare från Alyx då det tar vidare just i slutet på EP2
Alyx inleder ju spelet direkt med att spoila slutet av EP2 direkt i form av en text hehe

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Varför?

Det är som att ID software skulle uppdatera RTCW för att ett nytt wolf kommit. Skulle aldrig ske.

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

Den där killen i videon borde städa lite tror jag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Varför?

Det är som att ID software skulle uppdatera RTCW för att ett nytt wolf kommit. Skulle aldrig ske.

Varför inte?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Summoning:

Varför?

Det är som att ID software skulle uppdatera RTCW för att ett nytt wolf kommit. Skulle aldrig ske.

ID skulle nog kunna tänkas uppdatera sina gamla spel om de släppte en konsol/dator där spelen inte funkade helt bra.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Molotov:

Jag vet inte om du har spelat Alyx och kanske skrev lite spoilers så skriver lite mindre spoiler. men nästa Half life borde bygga vidare från Alyx då det tar vidare just i slutet på EP2
Alyx inleder ju spelet direkt med att spoila slutet av EP2 direkt i form av en text hehe

För alla oss som inte äger ett vr headset blir alltså utan fortsättningen i Half-life... där ser man!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

För alla oss som inte äger ett vr headset blir alltså utan fortsättningen i Half-life... där ser man!

Vem vet nästa spel kanske är ett vanligt spel, känns dock inte troligt "att gå bakåt i utvecklingen" med ett nytt half life.
Det är bara dom sista minutrarna som utspelar sig vid slutet av Episode 2 och ändrar det slutet på ett sätt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc