Bethesda visar Starfield-världen The Settled Systems

Permalänk
Melding Plague

Bethesda visar Starfield-världen The Settled Systems

Rymdäventyret äger rum i The Settled Systems, 50 ljusår från planeten jorden och drygt 300 år in i framtiden.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att det blir det bästa någonsin, älskar rymdepos

Permalänk
Medlem

Vill verkligen inte få upp förväntningarna men allt jag sett hittills känns bara så rätt!

Permalänk
Medlem

Fasen, det är ju lite svårt att inte bli pepp på det här...

Sedan ett litet förtydligande: jag tolkar videon och texten här olika. Videon tolkar jag som att "the settled systems" är en cirkel med radien 50 ljusår med jorden i mitten (alltså att människor från jorden jag nått ut ca 50 ljusår och befolkat i den delen av universum). Texten här däremot tolkar jag som att det skulle handla om ett område i sig på ett avstånd av 50 ljusår bort

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad på Starfield!
Kul också att Xbox får några roliga exklusiva titlar i och med köpet av Bethesda

Permalänk
Medlem

Nu vill jag inte vara en downer....

Men var är Elder Scroll 6? *frownedface*

Permalänk
Medlem

visar lite ritade bilder, coolt

Permalänk
Medlem

Hoppas detta blir bra, återstår att se nästa år då helt enkelt

Permalänk
Medlem

Från vad jag kan se så visade de endast concept art som egentligen inte visar något av spelet. Visst man kanske får lite känsla vad de kanske tänker. Men jag är lite kritisk, får inga bra vibbar utav sådant. Oftast bara känslan av att de är långt ifrån färdiga och de släpper något för att släcka törsten tillfälligt för de som jagar info.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Tja om du lyssnade noga när de annonserade elder scroll 6 så sa de att det skulle släppas efter starfield, så ge det ca 2-3 år efter starfield så borde det släppas.

Permalänk
Nyhetsredaktör
Skrivet av haijen:

Fasen, det är ju lite svårt att inte bli pepp på det här...

Sedan ett litet förtydligande: jag tolkar videon och texten här olika. Videon tolkar jag som att "the settled systems" är en cirkel med radien 50 ljusår med jorden i mitten (alltså att människor från jorden jag nått ut ca 50 ljusår och befolkat i den delen av universum). Texten här däremot tolkar jag som att det skulle handla om ett område i sig på ett avstånd av 50 ljusår bort

Jag blev lite lurad av hur det presenterades i videon visuellt, men du verkar ha rätt! Artikeln är uppdaterad

Jag börjar bli riktigt pepp, jag är särskilt förtjust i konceptbilden som visar någon slags marknad i lite dunkelt ljus med neon-inslag. Det påminner lite om Omega i Mass Effect, vars atmosfär jag verkligen gillade. Bara ett år kvar då!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut och har stor potential. Det som oroar mig mest är att det inte visats eller pratats om aliens eller monster... visst, likt de flesta andra, gillar även jag att slå ihjäl människor, men efter ett par tusen kan det bli lite lätt tröttsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Vad pratar du om?

Det finns säkert någon enhet som inte kan köra ES5 än, var inte så ivrig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Bara ett år kvar då!

Bara att planera semestern redan nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Vad pratar du om?

Det finns säkert någon enhet som inte kan köra ES5 än, var inte så ivrig...

Hörde att den nya Samsung frysen skulle få ES5 nu

Permalänk
Medlem

Vet inte varför men jag blev sjukt hajpad! Helvete vad spännande, detta har helt gått under min radar tills nu .

Permalänk
Medlem

Det var inte mycket man fick se. Ja de kan rita fina bilder och hitta på fina namn för olika factions: "Pirates of the crimson Caribbean".

Permalänk
Medlem

Det lilla man fick veta om bakgrundshistorien så fick jag vibbar från Gundam Wing: Endless Waltz

Sedan en hel del konceptbilder, vilket inte säger mycket om slutprodukten.

Men det kan nog bli något utav det här, vi får väl se

Permalänk
Medlem

Jag håller mina förväntningar till cyberpunk-nivå så jag inte blir besviken när det släpps.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför folk blir hypade över Starfield. Vi har ju inte sett ett skit än och med tanke på den urusla kvalitén på Bethesdas spel under senare år känns någon sorts anti-hype som en mer rimligt reaktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av justabit:

Fattar inte varför folk blir hypade över Starfield. Vi har ju inte sett ett skit än och med tanke på den urusla kvalitén på Bethesdas spel under senare år känns någon sorts anti-hype som en mer rimligt reaktion.

va inte elak nu, jag har fortfarande förväntningar på att detta blir ett bra spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Det kommer långt senare än detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Det kommer långt senare än detta.

Nu var jag ju inte helt allvarlig.

Det var mer att vi Elder Scrolls fanboys tycker att Bethesda borde fokusera på sin paradfranchise istället för det här ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raynstorm:

Nu var jag ju inte helt allvarlig.

Det var mer att vi Elder Scrolls fanboys tycker att Bethesda borde fokusera på sin paradfranchise istället för det här ;).

Det är nog rätt sannolikt som Elder Scrolls, fast i rymden, borde fansen kunna svälja medan dom väntar

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Det är nog rätt sannolikt som Elder Scrolls, fast i rymden, borde fansen kunna svälja medan dom väntar

Så man kan gå runt i folks hus och sno bestick och tallrikar? Suveränt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Så man kan gå runt i folks hus och sno bestick och tallrikar? Suveränt!

Om Elder Scrolls bara är bestick och tallrikar, så ja, kanske. Man måste äta i rymden också.