Permalänk

Sony Vaio Tangentbordsbelysningen

Hejsan, jag har en Vaio VPCSE med Win 10 Pro. Nyinstallerad HD utan någon programvara från Sony.
T-bords belysningen funkar lite hur som helst och fejdar ner efter ca 10 sek. Jag har förtvivlad sökt efter mjukvaran som styr T.belysningen utan resultat. Tog ner Vaio Care o Vaio Service och inget hjälper. Visserligen är datorn äldre men går så oerhört bra för övrigt, snabb, tyst osv.
Jag skulle vilja "slå på" T-belysningen så att den alltid lyser, har försökt att täcka ljussensorn men icke sa Nicke.
Finns det någon som har ett tips om detta?
Jag har läst o försökt med FN tangentbordet och diverse bokstäver, och provat alla funktionsknappar, men nej.....
Jag har en enda gång sett nere till höger i skärmen men då hann jag inte på inställningarna innan den fejdade och sedan har varit osynlig. Sony hemsida har inte gett något heller, dom vill sälja en ny dator bara, hur gör dom som får en HD krasch? är sonys gränssnitt då borta för alltid?
Skulle vara evigt tacksam för tips o ytterligare idéer för hur jag "kommer åt" detta problem.
Hade detta inlägg för snart ett år sedan, går fortfarande bet på detta. Tänk om någon här sitter på Firmware eller program som löser detta. Trivs ju så oerhört bra med denna maskin för övrigt.
Freddie.Wisselgren@gmail.com

Permalänk
Medlem

Verkar som du behöver VAIO Control Center enligt denna länken.

Andra länkar med liknande problem och diverse lösningar:
Länk 1.
Länk 2.

Läste även att Win10 kan har problem med diverse drivrutiner. Prova köra i Win8/8.1 kompatibilitet för att se om det fungerar.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk

Tack för svar errek, inget av dessa fick igång belysningen. Ger nog upp det projektet tror jag. Det enda som är säkert aldrig mera en produkt oavsett vad från SONY.