Defekt: 960GB Corsair Force Series MP510 (NVMe M.2)

Permalänk
Medlem

Defekt: 960GB Corsair Force Series MP510 (NVMe M.2)

Jag har en defekt SSD jag tänkte göra mig av med. Anledningen till att den säljs som defekt är för att jag inte hittar den i Windows alls (varken enhetshanteraren eller diskhanteraren) MEN den syns i BIOS. Så det är nått vajsing. En del påstår att man kan fixa det via Linux - nånting jag varken har tid eller ork att styra med. Så om nån behöver en potentiell fungerande disk så passa på. Säljs som defekt i alla fall.

Jag avgör vem som får köpa den. Avslutar budgivningen när buden slutar trilla in. Kan skickas kostnadsfritt.

Läs hela annonsen här

Visa signatur
Permalänk

Har du någon bild på hur den ser ut när den hittas i BIOS? La den av från ingenstans eller vad hände när den slutade fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rallyludde:

Har du någon bild på hur den ser ut när den hittas i BIOS? La den av från ingenstans eller vad hände när den slutade fungera?

nope. men den visas helt som vanligt i BIOS, som vilken disk som helst. Köptes med en speldator, kom överens med säljaren om att dra av kostnaden för disken när jag upptäckte att den inte fungerade som den skulle. Allt som allt - okänt fel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har bud på 300 i PM

Visa signatur
Permalänk

Köper den för 400kr plus frakt på måndag

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Ursäktar om detta verkar som en dum fråga; men varför nyttjar du inte bara garantin på disken?

5 års garanti via Corsair?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarB98:

Ursäktar om detta verkar som en dum fråga; men varför nyttjar du inte bara garantin på disken?

5 års garanti via Corsair?

För att den är köpt med en begagnad dator. Jag har ingen garanti på den. Vet inte ens var den är köpt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

För att den är köpt med en begagnad dator. Jag har ingen garanti på den. Vet inte ens var den är köpt.

Det kan dock ibland funka att vända sig direkt till tillverkaren. Vissa kräver inte inköpskvitto, utan går istället på produktens tillverkningsdatum. Kanske kan Corsairs representant här på forumet (@Corsair Johan) svara på om de kan hjälpa dig.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Skrivet av PeCe:

Det kan dock ibland funka att vända sig direkt till tillverkaren. Vissa kräver inte inköpskvitto, utan går istället på produktens tillverkningsdatum. Kanske kan Corsairs representant här på forumet (@Corsair Johan) svara på om de kan hjälpa dig.

Asbra tips

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Visa signatur