Söndagsmatiné: Hur du tillverkar ett diskret arkadskåp

Permalänk
Melding Plague

Söndagsmatiné: Hur du tillverkar ett diskret arkadskåp

Tummen mitt i handen är en beskrivning som verkligen inte passar för Alexandre Chappel, som designar och tillverkar allt från arkadskåp och soffbord, till filter och krukor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Klart snyggt! Om man saknar maskinerna han har är det nog inte så lätt att få den finishen. Men bra video och bra inspiration och väldigt duktig designer/träarbetare.

Permalänk
Medlem

Coolt! Själv är jag i slutfasen av detta bygge! https://imgshare.io/image/p1J6NZ

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kh_samael:

Klart snyggt! Om man saknar maskinerna han har är det nog inte så lätt att få den finishen. Men bra video och bra inspiration och väldigt duktig designer/träarbetare.

Som du säger, inte lika lätt, men det går garanterat, tar bara lite mer tid och arbete

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Coolt! Själv är jag i slutfasen av detta bygge! https://imgshare.io/image/p1J6NZ

Det där blir nog betydligt stadigare!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av maweric:

Det där blir nog betydligt stadigare!

Jodå, stadigt blir det. 18mm Björkplyfa. 😀

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Roligt bygge, men hela plattan med kontroller hänger ju i bara två träplugg. Det känns inte jättestabilt om två vuxna människor börjar bruka lite mer våld än nödvändigt vilket lätt händer när man spelar arkadspel mot varandra.

Visa signatur

Asus ROG Strix X570-E || AMD Ryzen 9 5900X || 32GB @ 3600Mhz || MSI Radeon 6800 XT "FE" || Corsair AX850W || Fractal Design Define 7 Compact || Noctua NH-D15 Chromax || Samsung 980 Pro 1TB || Samsung 980 Pro 2TB

Permalänk
Skrivet av Spektra:

Roligt bygge, men hela plattan med kontroller hänger ju i bara två träplugg. Det känns inte jättestabilt om två vuxna människor börjar bruka lite mer våld än nödvändigt vilket lätt händer när man spelar arkadspel mot varandra.

Särskilt om man lutar sig mot plattan, hävstångseffekten tänker jag på.

Permalänk
Medlem

Otroligt schysst och väl genomförd idé! Intressant ni lyfter om stabiliteten, i och för sig. Och jag funderar på om RPI4 är tillräckligt kraftfull för exempelvis mer krävande MAME- och N64-titlar? Kanske nån x86-baserad SBC?

Samtidigt som jag imponerades av hans förmåga blev jag dock lite besvärad av produktionen.

Citat:

Sothefirstthingthatwe'regonnaneedtodo is startcuttingupallthe PARTS thataregonnamakeupthe FRAME for this thing.

Drygt 25 ord på 5 sekunder -- Det blir över 300 ord i minuten. Jag kände mig först seg men enligt Google är en normal talhastighet (för konversation, i och för sig) 150 WPM. Synd att vissa skapare verkar känna sig så stressade i sina videos. :\

Tacka vet jag exempelvis lazy game reviews. Han pysslar inte riktigt med samma saker men hans videor går i lagom takt. Fast det hörs ju nästan på namnet, haha.