Permalänk
Medlem

Kul grej - SM i Vattenrutschbana

Inte varje dag man är på nyheterna

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/sm-i-vattenrutschban...

(Ja det är en kul grej, nej det är inte en riktig sport som ska in på OS-programmet)

Rubrik ska återspegla trådens innehåll
Permalänk
Medlem

Länkar in hemsidan också:

https://www.smvattenrutschbana.se/

Resultaten är fortfarande inte uppe än dock, trots att sista åket var gjort innan kl 13 idag...

Jag kom 3a totalt förresten ifall det var otydligt, men åkte snabbast av alla... regler är spännande ibland

Permalänk
Medlem

Jo, vi har en rutschkana här i Halmstad med tidtagarur där man tävlade mot kompisarna förr

ska helt klart besöka det badet nästa gång man har vägarna förbi!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Väldigt kul grej egentligen!

En sån där härlig tävling som är inkluderande och de flesta kan delta. Många andra sporter har ju tendenser att dra iväg markant i kostnad för att kunna utöva på SM-nivå.

Grattis till Bronset @medbor! Du har 100% fler SM-brons än vad jag har!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Standard förr i tiden på Dreamhack.

Permalänk
Medlem

Stort Grattis till bronset!

Permalänk
Medlem

Ja det är verkligen vem som helst som kan dra några pk när de är i badhuset.

Sommaren 2019 hade Fyrishov (stora badhuset i Uppsala) ett sommarpass för ca 500kr (obegränsat inträde juni till augusti) och jag hade en då ettåring som vi ville vattenträna. Mycket dötid med små barn och de flesta dagarna hade de tävling kl 13 för alla som ville.

Jag började ju på sjukt kass nivå, men efter att ha varit där 10+ gånger så vart tiderna stadigt bättre. Någon i personalen sa att jag borde anmäla mig till SM, jag trodde inte riktigt det fanns

Men som jag sa i första inlägget så är det ju inte direkt seriöst, utan mer en kul grej eller PR-jippo.

Huvudsaken är väl att man har kul, och det är kul tycker jag

Men 2019 vann jag kvalet i Uppsala och kom 2a i finalen i Kokpunkten, så då blev jag erbjuden att komma till finalen i år.

Vanligtvis är det många kval på olika badhus och sommarland över hela sverige, i år blev det tightare schema och bara kval i uppsala och västerås, så jag gissar att se bjöd in gamla finaldeltagae för att fylla ut fältet lite.

Jag har ju dessutom bott på Gotland hela covid fram till en dryg månad sen, där finns inga rutchbanor

Men men, lite adrenalin så gick det ganska fort idag ändå

Permalänk
Föredetting

Visst har man försökt bättra sin tid, blev många repor på Sydpoolen. Senast var nog tidigt 00-tal iofs.

Blir för övrigt lite kränkt, när jag vann ett officiellt SM fick jag inte vara med på TV.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Visst har man försökt bättra sin tid, blev många repor på Sydpoolen. Senast var nog tidigt 00-tal iofs.

Blir för övrigt lite kränkt, när jag vann ett officiellt SM fick jag inte vara med på TV.

Jag är inte säker att tv-nissarna tänkte helt rätt här när de ger mig mer tv-tid än knarkbaronen i Colombianska djungeln...

Permalänk
Föredetting
Skrivet av medbor:

Jag är inte säker att tv-nissarna tänkte helt rätt här när de ger mig mer tv-tid än knarkbaronen i Colombianska djungeln...

Det var nog aningen lättare att arrangera intervjuer med deltagare i vattenrutschbane-SM än Escobar 2.0 i alla fall.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det var nog aningen lättare att arrangera intervjuer med deltagare i vattenrutschbane-SM än Escobar 2.0 i alla fall.

Där har du helt klart en poäng!

Permalänk
Skrivmaskin

@medbor Haha, jag vaknade till i soffan när de presenterade namnet i nyhetsinslaget vid 22, men tänkte: "Det kan väl inte vara 'medbor'... eller kan det..?" Grattis till pallplatsen och den tunga meriten till CV:t!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

@medbor Haha, jag vaknade till i soffan när de presenterade namnet i nyhetsinslaget vid 22, men tänkte: "Det kan väl inte vara 'medbor'... eller kan det..?" Grattis till pallplatsen och den tunga meriten till CV:t!

Haha, jo då, det blev så! De frågade runt om någon ville bli intervjuad. Trodde inte jag skulle få så mycket tid till slut...

Lite på gränsen, men det bjuder jag på.

Tack för alla lyckönskningar! Nästa år ska jag inte gå på Ipren och hålla mig frisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Jo, vi har en rutschkana här i Halmstad med tidtagarur där man tävlade mot kompisarna förr

ska helt klart besöka det badet nästa gång man har vägarna förbi!

Oh, där försökte vi racea nån gång när jag låg i lumpen där! Vill fortfarande minnas irritationen över att gå därifrån utan ledartiden. Jävla Lasse.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Såvida dom inte kör i viktklass så är denna tävling helt värdelös. 20% teknik, 80% kroppsvikt.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Såvida dom inte kör i viktklass så är denna tävling helt värdelös. 20% teknik, 80% kroppsvikt.

Inte helt sant, men det ligger en del i det du säger

De som vägde mest var absolut inte alltid snabbast, det handlar ju om att komma iväg i starten också

Det var någon tjej som var med en bra bit i slutspelet som jag skulle uppskatta vägde kanske 70

Men det skulle framförallt vara roligare med exakt tidtagning, nu kändes det som att många chansade o h hoppades att domarna skulle vara snälla

Permalänk
Medlem

Kände mig lite stel i kroppen när jag vaknade idag, då såg frugan detta:

Haha, kanske är lite galet ändå