Söka film/serie i flera tjänster?

Permalänk
Medlem

Söka film/serie i flera tjänster?

Har Apple TV och i den ett gäng streamingtjänster, Netflix, HBO, Prime, Viaplay, Disney+ osv. Finns det något smart sätt att söka i samtliga efter en film eller serie eller hur länge ska detta vansinne fortgå? Söker jag med hjälp av Apple TV så söker den på sitt eget arkiv samt ibland på någon annan app typ Viaplay men den har inte tillgång till alla tjänster som det är nu.
Eftersom det ska finnas så många olika tjänster med sina egna appar måste det ju komma en lösning på att kunna söka genom allihop utan att behöva gå in i varje app separat och söka?

Detta är ju ett tydligt problem när man ska söka på filmer som är några år gamla framförallt. Är det bara jag som stör mig på detta?

Permalänk
Medlem

brukar kolla på JustWatch (bäst att va reggad) & välj tjänsterna du har

https://www.justwatch.com/se

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Skrivet av Schiznit:

Har Apple TV och i den ett gäng streamingtjänster, Netflix, HBO, Prime, Viaplay, Disney+ osv. Finns det något smart sätt att söka i samtliga efter en film eller serie eller hur länge ska detta vansinne fortgå? Söker jag med hjälp av Apple TV så söker den på sitt eget arkiv samt ibland på någon annan app typ Viaplay men den har inte tillgång till alla tjänster som det är nu.
Eftersom det ska finnas så många olika tjänster med sina egna appar måste det ju komma en lösning på att kunna söka genom allihop utan att behöva gå in i varje app separat och söka?

Detta är ju ett tydligt problem när man ska söka på filmer som är några år gamla framförallt. Är det bara jag som stör mig på detta?

Funkar inte Apple-TV söken så att den hittar filmen/serien på den tjänst där det är tillgängligt? Brukar funka bra för mig när jag använder den nämligen.

Eller vill du kanske att den söker endast på de tjänster du har installerat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bardropper:

Funkar inte Apple-TV söken så att den hittar filmen/serien på den tjänst där det är tillgängligt? Brukar funka bra för mig när jag använder den nämligen.

Eller vill du kanske att den söker endast på de tjänster du har installerat?

Jag har sökt med Apple TV och fått upp tex att den finns att hyra/köpa på SF anytime och Apple TVs egna app. Sen kan jag gå in i tex Netflix och så ligger filmen där. Nu senast var det social network som fanns på Netflix men inte hittas via Apple TV sök. Det verkar inte som att Apple har alla appar i sin indexering och det handlar väl om ett samarbete som måste ske.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Att kunna välja land för utbud är ju absolut nödvändigt och det verkar gå att välja USA eller UK på den sidan/appen och isåfall funkar det ju inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

brukar kolla på JustWatch (bäst att va reggad) & välj tjänsterna du har

https://www.justwatch.com/se

Den här verkar riktigt lovande. Tack!

Permalänk
Medlem

Playpilot funkar också.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."