HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden

Permalänk
Melding Plague

HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden

Prissänkningen till 89 kronor i månaden följs av en tidsbegränsad kampanj, där nya abonnenter får betala halva priset "livet ut".

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att man inte räknas som "ny kund" även om man inte är kund hos dem idag.... misstänker att det är ganska många, då blir detta erbjudande bara en PR grej....

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Hjälpsam

Verkar bara gälla nya kunder.
Där fick jag som befintlig, en näsbränna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Får sweclockers betalt för den stora "till kampanjerbjudandet" länken? Trots kritiken så är det lite likt reklam, tycker jag.

Permalänk
Medlem

"Erbjudandet gäller endast nya HBO Max-kunder och enbart via HBOMax.com och utvalda partners t.o.m. den 30 november 2021. Rabatten på 50 % gäller så länge abonnemanget är aktivt och gäller endast månadspriset, som kan komma att ändras över tid. Det rabatterade priset är 44,50 kr (standardpriset är 89 kr). Kunder kan välja att avsluta sitt abonnemang när som helst.

Så 50% får man livet ut, inte 44,50kr/månad livet ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ursäkta men, "Haken med erbjudandet är som väntat att rabatten endast gäller så gäller så länge kunder har kvar sitt månadsabonnemang och ett giltigt betalningsmedel registrerat till sitt konto." ??

Gäller det nya kunder endast eller nuvarande med?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Bara för att vara tydlig, priset 44,5 kr gäller inte livet ut. Det är rabatten om 50% gäller enligt villkoren i erbjudandet:

"... Kunder som uppfyller kraven för erbjudandet får femtio procents (50%) rabatt på det vid var tid gällande månadspriset (inklusive moms) i respektive land. Rabatten gäller så länge kunden har kvar sitt månadsabonnemang och har en giltig betalningsmetod registrerad samt i övrigt följer de regler och villkor som gäller för att få tillgång till HBO Max..."

Permalänk
Medlem

Tecknade abonnemang direkt, ska kolla hur bra kvalitet det är på appen i Shield sen. Är den mycket bättre än vad den var innan så behåller jag abonnemanget. Är den lika dålig som HBO Nordics var, så slänger jag det i papperskorgen.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk

Förstår som så att det gäller nya kunder, försökte logga in med mitt HBO nordic konto på HBO Max sida vilket ej fungerade så verkar ju behöva göra nytt konto oavsett?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rewoX:

"Erbjudandet gäller endast nya HBO Max-kunder och enbart via HBOMax.com och utvalda partners t.o.m. den 30 november 2021. Rabatten på 50 % gäller så länge abonnemanget är aktivt och gäller endast månadspriset, som kan komma att ändras över tid. Det rabatterade priset är 44,50 kr (standardpriset är 89 kr). Kunder kan välja att avsluta sitt abonnemang när som helst.

Så 50% får man livet ut, inte 44,50kr/månad livet ut

Nej det vore sjukt att få 44,50kr livet ut. 44,50 kommer ju inte vara särskilt med pengar om säg 15-20 år. 50% livet ut är dock en sjukt bra deal. Jag är på direkt.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av rewoX:

"Erbjudandet gäller endast nya HBO Max-kunder och enbart via HBOMax.com och utvalda partners t.o.m. den 30 november 2021. Rabatten på 50 % gäller så länge abonnemanget är aktivt och gäller endast månadspriset, som kan komma att ändras över tid. Det rabatterade priset är 44,50 kr (standardpriset är 89 kr). Kunder kan välja att avsluta sitt abonnemang när som helst.

Så 50% får man livet ut, inte 44,50kr/månad livet ut

Skrivet av mmaattee:

Bara för att vara tydlig, priset 44,5 kr gäller inte livet ut. Det är rabatten om 50% gäller enligt villkoren i erbjudandet:

"... Kunder som uppfyller kraven för erbjudandet får femtio procents (50%) rabatt på det vid var tid gällande månadspriset (inklusive moms) i respektive land. Rabatten gäller så länge kunden har kvar sitt månadsabonnemang och har en giltig betalningsmetod registrerad samt i övrigt följer de regler och villkor som gäller för att få tillgång till HBO Max..."

Trots att jag läste flera gånger fick jag den detaljen fel. Tack för påpekandet, uppdaterar artikeln!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det är inte så svårt att komma runt som ny kund med en ny email till er som vill nappa på erbjudandet

Permalänk
Medlem

Kan man ta bort sitt gamla HBO Nordic konto och omregistrera sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Bara för att vara tydlig, priset 44,5 kr gäller inte livet ut. Det är rabatten om 50% gäller enligt villkoren i erbjudandet:

"... Kunder som uppfyller kraven för erbjudandet får femtio procents (50%) rabatt på det vid var tid gällande månadspriset (inklusive moms) i respektive land. Rabatten gäller så länge kunden har kvar sitt månadsabonnemang och har en giltig betalningsmetod registrerad samt i övrigt följer de regler och villkor som gäller för att få tillgång till HBO Max..."

Om jag inte har helt fel när jag läser de detaljerade villkoren kan de också avsluta ditt abonnemang när de vill utan anledning. Som jag skrev i en annan tråd kan de då, när de har tillräckligt många abonnenter, döpa om sig igen. T.ex. "HBO Ultra" och alla som vill fortsätta måste då betala 100%.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av WDac:

Synd att man inte räknas som "ny kund" även om man inte är kund hos dem idag.... misstänker att det är ganska många, då blir detta erbjudande bara en PR grej....

Du får väl skriva till dem att du önskar bli glömd/anonymiserad vilket du har rätt till enligt GDPR.
Sen när de inte har dina uppgifter längre så kan du signa upp igen ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electricrain:

Får sweclockers betalt för den stora "till kampanjerbjudandet" länken? Trots kritiken så är det lite likt reklam, tycker jag.

Nej. Länken är bara https://www.hbomax.com/se/sv/promo. (Ingen affiliatelänk)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Verkar bara gälla nya kunder.
Där fick jag som befintlig, en näsbränna.

Är det inte bara att skapa ett nytt konto då?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Electricrain:

Får sweclockers betalt för den stora "till kampanjerbjudandet" länken? Trots kritiken så är det lite likt reklam, tycker jag.

Inte alls faktiskt. Nyheter om streamingtjänster brukar engagera och jag tyckte att ett riktigt bra erbjudande på en nylanserad tjänst var värt att uppmärksamma.

I alla sammanhang där något är sponsrat framgår det tydligt både i artikeln och innan man klickar sig in i artikeln.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Konsolgrävare

Tips från @Nasso om du vill starta ett nytt konto med nya erbjudandet!

Citat:

Om du har en gmail-adress kan du använda den.

Du har "oändligt antal" konton hos gmail. Allt efter `+` i ditt användarnamn hamnar ändå hos dig.

Så om du tex har:

ph4st@gmail.com

så kan du registrera dig hos hbo max med:

ph4st+hbomax@gmail.com

och mailen kommer att komma till samma inkorg.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Synd att man inte räknas som "ny kund" även om man inte är kund hos dem idag.... misstänker att det är ganska många, då blir detta erbjudande bara en PR grej....

Jag var kund hos Nordic men sade upp det för en månad sedan. Jag kunde regga mig och få del av erbjudandet.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Calisthenics:

Kan man ta bort sitt gamla HBO Nordic konto och omregistrera sig?

Jag gjorde så. Funkade för mig iaf. Fick 50% erbjudandet.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Jag gjorde så. Funkade för mig iaf. Fick 50% erbjudandet.

Gjorde samma. Funkade fint.

Permalänk
Hedersmedlem

Ser fram emot en ny "viaplay-tråd" på forumet när HBO ändrar sig om denna "livstidsgrej".

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1628198-viaplay-stange...

Permalänk
Medlem

Kan inte ange betalinfo, får bara en superlång felkod. Försökt att kontakta chat supporten men den verkar vara oexisterande. (öppat upp chatfönster men... )

"Ingen på kundtjänst är tillgänglig för närvarande, men någon kommer att hjälpa dig så snart som möjligt. Den ungefärliga väntetiden är unknown. Tack för ditt tålamod."

"Tack för ditt meddelande! Kundtjänst kommer få dina meddelanden i den ordning de skickades."

Skickade mitt meddelande för 2h sedan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Om jag inte har helt fel när jag läser de detaljerade villkoren kan de också avsluta ditt abonnemang när de vill utan anledning. Som jag skrev i en annan tråd kan de då, när de har tillräckligt många abonnenter, döpa om sig igen. T.ex. "HBO Ultra" och alla som vill fortsätta måste då betala 100%.

Mjao visst kan de paketera om innehåll och sätta premiumnivåer på nytt innehåll och saker som inte ingår just nu i tjänsten, vilket känns hyfsat rimligt med tanke på hur många miljarder de investerar varje år i innehåll och content-rättigheter. Men att stänga ned användare hipp som happ i hopp om att de ska byta till något dyrare är ju extremt riskabelt, detta erbjudande är snarare ett sätt att locka in massvis med nya kunder för att sedan försöka uppmuntra dem till att köpa tilläggs-produkter såsom exempelvis Disney+ har med sina Early-access filmer.

Har vääldigt svårt att se att de inte skulle hedra rabatten för de som tecknar upp sig de kommande 35 dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electricrain:

Får sweclockers betalt för den stora "till kampanjerbjudandet" länken? Trots kritiken så är det lite likt reklam, tycker jag.

Det ÄR reklam.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Kan inte ange betalinfo, får bara en superlång felkod. Försökt att kontakta chat supporten men den verkar vara oexisterande. (öppat upp chatfönster men... )

"Ingen på kundtjänst är tillgänglig för närvarande, men någon kommer att hjälpa dig så snart som möjligt. Den ungefärliga väntetiden är unknown. Tack för ditt tålamod."

"Tack för ditt meddelande! Kundtjänst kommer få dina meddelanden i den ordning de skickades."

Skickade mitt meddelande för 2h sedan

Man får väl antaga att det är många som försöker kontakta dem på en lanseringsdag.

Permalänk
Medlem

Lite lockande vid första anblick men i slutändan blir det billigare att göra som nu och bara teckna när det finns nåt man vill kolla på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fenrisulvfan:

Det ÄR reklam.

Nej, Sweclockers avsikt är inte att främja "försäljning" av HBO Max. Det är ett vänskapligt tips till övriga teknikintresserade.

Skrivet av Reyintaz:

Kan inte ange betalinfo, får bara en superlång felkod. Försökt att kontakta chat supporten men den verkar vara oexisterande. (öppat upp chatfönster men... )

"Ingen på kundtjänst är tillgänglig för närvarande, men någon kommer att hjälpa dig så snart som möjligt. Den ungefärliga väntetiden är unknown. Tack för ditt tålamod."

"Tack för ditt meddelande! Kundtjänst kommer få dina meddelanden i den ordning de skickades."

Skickade mitt meddelande för 2h sedan

Har du använt den mailen till ett tidigare HBO Nordic-konto? Fick samma tills jag testade en ny (gammal) mail istället.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Så 50% får man livet ut, inte 44,50kr/månad livet ut

Man kan ju misstänka att det kommer prishöjning till 178kr/månad inom en snar framtid. Så alla med 50% kommer att få betala 89kr/månad.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850