HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyyb:

Hittar inte appen på min LG B6? Har HBO Nordic , när jag öppnar den kommer det bara upp att appen inte e aktuell längre o jag bör ladda ner HBO max med en länk men sen står det att appen ej Hittas i LG store?? Är min 4 år gamla TV för gammal för en app herregud

Edit

The HBO Max app is available on the following LG models: LG OLED TVs, LG QNED Mini LED TVs and LG NanoCell TVs from model years 2018-2021 via webOS 4.0 and higher

Vilket skämt......

Det där är nackdelen med att ha en TV som inte har typ android utan ett eget operativ. Du är helt beroende av att tillverkaren (i det här fallet LG) lägger ner pengar på att utveckla appen till din TV. Annars går det inte. Och om det är en TV som är 3-4 år gammal så är den sannolikheten noll. Eftersom Android TV kan leva lite på dom vanliga apparna också om man bara gör dom anpassningar som krävs så kan man förmoda att det kommer att komma appar till dom så länge som versionen på operativet stöds. Men även den lär ta slut. Min Android TV använder samma app som min mobil och min läsplatta.

Permalänk
Medlem

Funkar det som Netflix så att man kan ha fler profiler på samma konto? Hur många kan isåfall kolla samtidigt? Har redan Netflix och Amazon Prime så har egentligen inte behov av ännu en till streaming tjänst men om man kan vara flera så kan man dela på ett konto med polarna och få det i princip gratis

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Funkar det som Netflix så att man kan ha fler profiler på samma konto? Hur många kan isåfall kolla samtidigt? Har redan Netflix och Amazon Prime så har egentligen inte behov av ännu en till streaming tjänst men om man kan vara flera så kan man dela på ett konto med polarna och få det i princip gratis

5 profiler.
3 streams samtidigt.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Aldrig känt ngt behov av HBO, men testar nu och delar med en polare, en tjuga i månaden kan ju kvitta.

Skrivet av sba74:

Det där är nackdelen med att ha en TV som inte har typ android utan ett eget operativ. Du är helt beroende av att tillverkaren (i det här fallet LG) lägger ner pengar på att utveckla appen till din TV. Annars går det inte. Och om det är en TV som är 3-4 år gammal så är den sannolikheten noll. Eftersom Android TV kan leva lite på dom vanliga apparna också om man bara gör dom anpassningar som krävs så kan man förmoda att det kommer att komma appar till dom så länge som versionen på operativet stöds. Men även den lär ta slut. Min Android TV använder samma app som min mobil och min läsplatta.

Precis, enklast för att slippa den huvudvärken är att köra separat Android eller Apple-TV. Dessutom är tex viasatappen i Apple TV tusenfaldigt mycket snabbare och smidigare än den som LG har tillhandahållit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DennisOlof:

Nej, det här känns lurt, jättelurt.

Billigare pris, desperation att få mer folk till tjänsten. Det är snarare så att det här är sista försöket innan tjänsten försvinner i Sverige och man istället väljer att licensera ut grejerna till andra plattformar. I alla fall här i norden. Nytt namn och lite kosmetika nej det biter inte på kräsna Sverige som streamar allt numera och dessutom ställer krav.

Nu spekulerar jag bara men skulle inte bli förvånad om tjänsten upphör om något år eller så.

Jaha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sba74:

Det där är nackdelen med att ha en TV som inte har typ android utan ett eget operativ. Du är helt beroende av att tillverkaren (i det här fallet LG) lägger ner pengar på att utveckla appen till din TV. Annars går det inte. Och om det är en TV som är 3-4 år gammal så är den sannolikheten noll. Eftersom Android TV kan leva lite på dom vanliga apparna också om man bara gör dom anpassningar som krävs så kan man förmoda att det kommer att komma appar till dom så länge som versionen på operativet stöds. Men även den lär ta slut. Min Android TV använder samma app som min mobil och min läsplatta.

Nu är det ju inte LG själva som sitter och utvecklar alla appar till WebOS. Vem som helst kan utveckla appar till WebOS och det är i grunden webbappar (HTML5, JS) så inte speciellt avancerat, https://webostv.developer.lge.com/ Finns massor av 3:e parts appar i LG Content store.

Att inte HBO funkar till äldre WebOS-versioner är alltså troligtvis HBOs fel för att de tagit någon genväg när de utvecklat appen som gjort att den inte är kompatibel med äldre WebOS-versioner. Eller att de skrivit appen så risigt att den därför inte funkar med hårdvaran i äldre TV-modeller så den därför inte passerat LGs godkännande för dem. Netflix, Viaplay, Amazon och nästan varenda övrig streamingleverantör har iaf inga problem med att göra sina appar fungerande för äldre WebOS-versioner.

Permalänk
Medlem

Jag nappade direkt iaf. Tycker utbudet verkar vara bra och priset oslagbart just nu. Kommer dom höja priset? Det lär dom göra. Men jag tror knappast att dom kommer höja med 100%, för då lär dom inte få många nya kunder efter ebjudandet löpt ut.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Bra erbjudande. Inget att säga om. Hyfsat utbud och inga bindningstider så det är väl bara att nyttja halva priset sålänge man vill och avsluta om/när priserna höjs.

Dock kan man ju undra ifall HBO har planer på att lägga in reklam och begränsa utbudet på "standardversionen" och erbjuda en dyrare och reklamfri variant som de gör på andra marknader, som USA. Only time will tell....

https://help.hbomax.com/us/Answer/Detail/000001282

Permalänk
Medlem

Klart man nappar, det är såhär man snor kunder.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem att spela upp grejer efter att ha tecknat nytt konto? Kan logga in utan problem men så fort jag försöker spela upp något vill den att jag ska registrera konto, trots att jag är inloggad. Kan välja att jag har ett konto, men då måste jag sedan välja via vilken operatör… Inget alternativ att välja att jag inte har via operatör.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Aldric T:

Duck.com låter dig skapa en address som dom vidarebefordrar till din vanliga, men inte förrän dom plockat bort alla trackers ur mailet. Kostar gratis. Litar man på duck.com? Tja.. det får man väl fundera på, men litar man på Google och Gmail kanske man kan sträcka sig till duck också.

Har redan tre adresser, så jag byter nog helt enkelt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Skaffat direkt. Tack o lov stödjer min CX appen. Jäkla LG som envisas med sitt eget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthLight:

Skaffat direkt. Tack o lov stödjer min CX appen. Jäkla LG som envisas med sitt eget!

Vad menar du? Att LG WebOS inte är bra?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boredbynoobs:

Än roligare blir det om denna ändring endast "gäller nya kunder".

Jo men då är vi ju redan gamla kunder. Med nya avses nästan alltid de som inte har ett konto redan.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryddost:

Någon annan som har problem att spela upp grejer efter att ha tecknat nytt konto? Kan logga in utan problem men så fort jag försöker spela upp något vill den att jag ska registrera konto, trots att jag är inloggad. Kan välja att jag har ett konto, men då måste jag sedan välja via vilken operatör… Inget alternativ att välja att jag inte har via operatör.

Dator, tv, AppleTv, annat????

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Hur är deras utbud jämfört med exempelvis Netflix? Och har kunderna i usa bättre utbud än kunderna i Sverige?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryddost:

Någon annan som har problem att spela upp grejer efter att ha tecknat nytt konto? Kan logga in utan problem men så fort jag försöker spela upp något vill den att jag ska registrera konto, trots att jag är inloggad. Kan välja att jag har ett konto, men då måste jag sedan välja via vilken operatör… Inget alternativ att välja att jag inte har via operatör.

Samma här. Reggade ny mail och konto. Funkar än så länge. Dock har jag haft Nordic tidigare och såg att Max använder Apple ID:t från Apple TV om man kör med den. Jag använde Apple TVn till Nordic och frågan är om Max känner igen att samma Apple ID används även om kontot i övrigt skiljer sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Dator, tv, AppleTv, annat????

Testat dator och deras iOS app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Hur är deras utbud jämfört med exempelvis Netflix? Och har kunderna i usa bättre utbud än kunderna i Sverige?

Många serier som håller riktigt hög kvalitet men svaga på filmer.
Ljusår bättre än Netflix om du frågar mig.

Permalänk
Medlem

Alla måste åtminstone betala en månad och kolla på Alex Garlands "Devs"

Permalänk
Medlem
Skrivet av YungGoBo:

Många serier som håller riktigt hög kvalitet men svaga på filmer.
Ljusår bättre än Netflix om du frågar mig.

Lär bli bättre då mycket fler filmer lär komma nu. De hade licensavtal med netflix och liknande när HBO var mycket mindre på streamingmarknaden. Många av de avtalen har gått ut eller kommer göra det snart

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Detta erbjudande kunde man ju inte missa, 45 spänn är ju billigt
Appen funka klockrent med LG webOS tv, så på måndag blir det DUNE

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Nån som vet om det går ändra så att inte textenblit nääästan mitt i skärmen??? Sjukt störande.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Kvalitén på streamen är ju klart sämre än både Netflix, Disney+ och Amazon prime Video. Hoppas på högre bitrate framöver.

Permalänk
Skrivet av Kryddost:

Någon annan som har problem att spela upp grejer efter att ha tecknat nytt konto? Kan logga in utan problem men så fort jag försöker spela upp något vill den att jag ska registrera konto, trots att jag är inloggad. Kan välja att jag har ett konto, men då måste jag sedan välja via vilken operatör… Inget alternativ att välja att jag inte har via operatör.

Trist!
Inga problem här. Jag har haft fyra konton på samma apple id under åren utan problem. Inga problem att skapa nytt konto med samma apple id på ibo max heller. Kollade på Billions igår.
Kolla kundtjänst..

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Kryddost:

Någon annan som har problem att spela upp grejer efter att ha tecknat nytt konto? Kan logga in utan problem men så fort jag försöker spela upp något vill den att jag ska registrera konto, trots att jag är inloggad. Kan välja att jag har ett konto, men då måste jag sedan välja via vilken operatör… Inget alternativ att välja att jag inte har via operatör.

Kakor som ställer till det?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Hade blivit fel i registreringen så mitt betalkort inte reggades ordentligt. Fick lägga till kortet igen så fungerade det fint.

Permalänk

Funkar okey hos mig via appen i min Philips Android Tv. Finns trevliga
inställningar för att anpassa texten som man vill ha den ...
MEN, texten ligger typ 25-30% upp i bilden och det går inte
att ändra, har "rapporterat" på deras hemsida. Får se om det händer något.

Om det är fler som stör sig på att texten ligger högt upp i bilden så kanske
ni också kan rapportera det så det förhoppningsvis händer något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oddball69:

Om det är fler som stör sig på att texten ligger högt upp i bilden så kanske
ni också kan rapportera det så det förhoppningsvis händer något.

Gjorde detta och "hota" med att avsluta om det inte fixas. Hur kan man inte ens se detta problem innan lanseringen.

Permalänk
Medlem

Mycket fint erbjudande.
Delar Netflix Spotify HBO Max och Disney plus för 110kr i månaden

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!