HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av kotz:

Mycket fint erbjudande.
Delar Netflix Spotify HBO Max och Disney plus för 110kr i månaden

Hur?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

jag teckande upp hbomax har inte använd hbo på 3-4 år vad jag såg dem hade stort sätt samma utbud på serie som nu och innan dem byte namn
jag ångrar redan nu att jag tecknade upp hittade inget jag ville se.
Jag hittar tv serire som jag gillar på netflix, prime video, disney plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Du kan ha flera profiler. Dvs flera användare på varje streamingtjänst.

Spotify har familj abonnemang 6 pers om jag inte mins fel. Netflix 5 pers osv

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Skrivet av DennisOlof:

Nej, det här känns lurt, jättelurt.

Billigare pris, desperation att få mer folk till tjänsten. Det är snarare så att det här är sista försöket innan tjänsten försvinner i Sverige och man istället väljer att licensera ut grejerna till andra plattformar. I alla fall här i norden. Nytt namn och lite kosmetika nej det biter inte på kräsna Sverige som streamar allt numera och dessutom ställer krav.

Nu spekulerar jag bara men skulle inte bli förvånad om tjänsten upphör om något år eller så.

Öh okej. Mycket spekulationer från din sida. Klart dom inte kommer försvinna. Märks att du inte har nån koll alls på vad HBO Max är. Istället så storsatsar dom nu i Sverige och resten av världen med HBO Max, som tidigare endast funnits i USA. Med större innehåll, bättre app och billigare pris. Nästa år kommer nya Game of thrones serien som säkert dra några miljoner tittare.

Permalänk
Medlem

Fungerade jättebra att bara byta mailadress på gamla kontot och registrera original-adressen som nytt konto.

Permalänk
Medlem

Funkade bra med byte av mail-adress och uppsägning av det redan existerande kontot. Dock håller jag med flera här att kvaliteten i webbläsare genom Windows är dålig. T o m sämre än vad HBO Nordic hade. Spelar ingen roll om jag använder Chrome eller Edge. Kvaliteten i TVns egna app (Samsung) däremot var lysande. HDR funkade utan problem. Dock funkade inte Atmos, DD+ skickas ut istället. Atmos funkar via Netflix app så jag tror de fortfarande har en del strul så här i början.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

Ingen som provat hur det funkar på Xbox?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Har tecknat HBO MAX nu på morgonen. Netflix (4K) har bättre bild. HBO-bilden liknar väldigt mycket bildkvaliteten jag får när jag stoppar in gamla DVD-skivor i min Sony 4K-BD-spelare som "polerar upp" SDTV-upplösningen till fejk-HD.

Nåja, jag har bara testkollat lite, kanske haft otur med just dom filmerna..
Hade Viaplay och Cmore play förr, slutade för tröttnade på bildkvaliteten (och utbudet).

Av nuvarande tjänster är bildkvaliteten i nedstigande led:
Netflix (4K-abb)
Amazon Prime
Comhem play (följde med gratis till min telefon)
TV Plus/Rakuten TV (verkar vara något som finns "inbyggt" i Samsung-tv på köpet?)
HBO MAX

Men 44:50/månad är rätt bra pris, för bra att strunta i.
(Betalar mindre totalt för alla tjänsterna, cirka hälften, jämfört med när jag hade TV1000 på parabol. Det var svindyrt med linjär betaltv!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Har tecknat HBO MAX nu på morgonen. Netflix (4K) har bättre bild. HBO-bilden liknar väldigt mycket bildkvaliteten jag får när jag stoppar in gamla DVD-skivor i min Sony 4K-BD-spelare som "polerar upp" SDTV-upplösningen till fejk-HD.

Nåja, jag har bara testkollat lite, kanske haft otur med just dom filmerna..
Hade Viaplay och Cmore play förr, slutade för tröttnade på bildkvaliteten (och utbudet).

Av nuvarande tjänster är bildkvaliteten i nedstigande led:
Netflix (4K-abb)
Amazon Prime
Comhem play (följde med gratis till min telefon)
TV Plus/Rakuten TV (verkar vara något som finns "inbyggt" i Samsung-tv på köpet?)
HBO MAX

Men 44:50/månad är rätt bra pris, för bra att strunta i.
(Betalar mindre totalt för alla tjänsterna, cirka hälften, jämfört med när jag hade TV1000 på parabol. Det var svindyrt med linjär betaltv!)

Antar att du överdriver med DVD-filmerna, mycket bättre är det, fast har inte exakt jämfört mot Netflix.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Antar att du överdriver med DVD-filmerna, mycket bättre är det, fast har inte exakt jämfört mot Netflix.

Överdriver kanske lite, men verkar vara mer 720p-bild än 1080.. I alla fall när man kör HBO MAX via Operas VPN från USA.
(Ungefär samma bild även på HBO Sverige).

Edit: HBO MAX har "kvantiseringsartefakter", ungefär som om man nedsamplat bilden till färre bitar. Syns främst på stora bildpartier med liknande färger. Exempelvis himmel och sådant.

Artefakter
Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Du kan ha flera profiler. Dvs flera användare på varje streamingtjänst.

Spotify har familj abonnemang 6 pers om jag inte mins fel. Netflix 5 pers osv

Om man nu förutsätter att du delar konto med tex kompisar som betalar en del av kakan, och inte att du tar betalt av dina familjemedlemmar, så bryter väl det du gör mot användarvillkoren?

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Fungerade jättebra att bara byta mailadress på gamla kontot och registrera original-adressen som nytt konto.

Gjorde samma, supersmidigt.

Permalänk
Medlem

Synd att innehållet på HBO Max på filmer är som en Nordkoransk brödbutik vid missväxt. Disney+ har mycket mer filmer.

Permalänk
Medlem

När ni säger att bilden är dålig, kan ni inte säga vilken upplösning ni har då? Hastighet på internet kan spela in med.
Tex om vi tar netflix. Kör du Chrome så får du bara 720p. Egde och appen ger minst 1080p.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Entusiast

Så vilka tror att HBO max finns på marknaden 2085?
Sicket BS

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Necrodude:

Så vilka tror att HBO max finns på marknaden 2085?
Sicket BS

Vad har det med någonting att göra?

Jag tror inte någon av de nuvarande lösningarna existerar 2085.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Om man nu förutsätter att du delar konto med tex kompisar som betalar en del av kakan, och inte att du tar betalt av dina familjemedlemmar, så bryter väl det du gör mot användarvillkoren?

Jag har för mig att det gäller bara Spotify och Netflix. Där har jag mest familjen. Förutom en kompis med på dessa två.

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrodude:

Så vilka tror att HBO max finns på marknaden 2085?
Sicket BS

Jag existerar inte själv år 2085 så varför skall jag bry mig ;D

OT: Jg får nog säga att jag blev besviken på filmkvaliteten. Som många skrivit är den ljusår bättre på Disney+ och Netflix. Framförallt HDR effekterna i 4K och att det blir flammigt vid exempel med himmel osv.
Väldigt tråkigt. Å andra sidan är HBO just nu den absolut billigaste tjänsten så man kanske inte skall kräva så mycket.
Höjer de priset så måste de höja kvaliteten med. Annars blir nog HBO sista valet för många.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Överdriver kanske lite, men verkar vara mer 720p-bild än 1080.. I alla fall när man kör HBO MAX via Operas VPN från USA.
(Ungefär samma bild även på HBO Sverige).

Edit: HBO MAX har "kvantiseringsartefakter", ungefär som om man nedsamplat bilden till färre bitar. Syns främst på stora bildpartier med liknande färger. Exempelvis himmel och sådant.

Kanske det är olika på olika filmer etc i HBO. Såg på något (helt ointressant), men det tekniska tyckte jag såg bra ut generellt. Hette något med Kong vs. Godzilla...

Edit: Kör du VPN centralt i routern eller TVn. Utgår från att du använder TV app och inte tittar i PC eller Chromecast. Enbart TV apparna kanske håller kvalitén om jag förstår lite reaktioner från folk?

Permalänk
Medlem

Lol, tecknade abbonemang idag, då det lät så bra att det kändes värt en chansning efter att jag sa upp det usla "Netflix" abbonemanget jag tidigare haft från 2013? tills Augusti.

Tyckte Netflix hade ett sanslöst magert och sanslöst dåligt utbud....det här var värre!

Gick igenom alla Filmer och alla Tv-serier dom just nu hade att välja på. Fann absolut inget, inte en enda film/serie från någon kategori Action/Komedi/Sci-Fi/Skräck/Thriller som lockade att titta på.

Om inte det här förbättras något alldeles *ofantligt* inom den här månaden, så blir det "Hej då!" för min del och bara DVD/BluRay/Pirat-nedladdningar i fortsättningen. "Streaming-tjänsterna" kan dra åt.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyyb:

Hittar inte appen på min LG B6? Har HBO Nordic , när jag öppnar den kommer det bara upp att appen inte e aktuell längre o jag bör ladda ner HBO max med en länk men sen står det att appen ej Hittas i LG store?? Är min 4 år gamla TV för gammal för en app herregud

Edit

The HBO Max app is available on the following LG models: LG OLED TVs, LG QNED Mini LED TVs and LG NanoCell TVs from model years 2018-2021 via webOS 4.0 and higher

Vilket skämt......

Tydligen krävs WebOS 3.5 för att ha appen, fick reda på det när jag försökte hjälpa mor min med en LG tv från sent 2016.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotz:

Jag har för mig att det gäller bara Spotify och Netflix. Där har jag mest familjen. Förutom en kompis med på dessa två.

Ganska övertygad om att det inte finns någon streamingtjänst där du tillåts skapa konton för personer utanför närmsta familjen eller hushållet.

Själv ska jag kolla Dune den 1 nov sen får vi se, det var ju inget imponerande utbud dom hade direkt.

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feist:

Lol, tecknade abbonemang idag, då det lät så bra att det kändes värt en chansning efter att jag sa upp det usla "Netflix" abbonemanget jag tidigare haft från 2013? tills Augusti.

Tyckte Netflix hade ett sanslöst magert och sanslöst dåligt utbud....det här var värre!

Gick igenom alla Filmer och alla Tv-serier dom just nu hade att välja på. Fann absolut inget, inte en enda film/serie från någon kategori Action/Komedi/Sci-Fi/Skräck/Thriller som lockade att titta på.

Om inte det här förbättras något alldeles *ofantligt* inom den här månaden, så blir det "Hej då!" för min del och bara DVD/BluRay/Pirat-nedladdningar i fortsättningen. "Streaming-tjänsterna" kan dra åt.....

Seriöst, det är inte HBO eller Netflix som felar här. Det är din smak/intresse
Vad exakt är det du vill ha för att det ska vara värt det?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

SyFy channel skulle vara nice i Sverige ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av kundun:

Ganska övertygad om att det inte finns någon streamingtjänst där du tillåts skapa konton för personer utanför närmsta familjen eller hushållet.

Själv ska jag kolla Dune den 1 nov sen får vi se, det var ju inget imponerande utbud dom hade direkt.

njae inte direkt, vi har alla tjänster
somliga delat med 2 kompisar, somliga 3… det handlar om antal strömmar samtidigt
min server som jag delar internet till tv:n (strömmar uhd remuxar) får ny ip varje vecka, så ip:n är oviktig… amazon prime tillåter 3 strömmar samtidigt per konto, max 2 samma film/serie

har inte stenkoll på dom andra.. Netflix 4k är väl nåt liknande 3 strömmar samtidigt
dessutom har dom ipadappar, du kan ju se film på tåget via 4G så en ip kan ju skifta flera ggr per dag

så det blir svårt att kontrollera vem som är familj osv…

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Kanske det är olika på olika filmer etc i HBO. Såg på något (helt ointressant), men det tekniska tyckte jag såg bra ut generellt. Hette något med Kong vs. Godzilla...

Edit: Kör du VPN centralt i routern eller TVn. Utgår från att du använder TV app och inte tittar i PC eller Chromecast. Enbart TV apparna kanske håller kvalitén om jag förstår lite reaktioner från folk?

Testat Operas gratis-VPN i operas browser för att kolla om det gick att glo på HBO MAX USA, och det gjorde det. Men HBO "Sverige" har jag testat både på datorn, och tre Samsung-TV av olika årsmodell (2013, 2014, 2018 och 2021), ser inte lika bra ut som varken Netflix, Amazon, eller ens SVTplay. Verkar inte ha samma bitdjup. En liknelse är skillnaden mellan Highcolor och Truecolor, om nu någon minns inställningarna i gamla datorer. (16 bitar versus 32 bitars färgdjup).

Det var det i alla fall på det jag kollade i morse. Ska kolla lite mer idag, och se om det är så i flera filmer på HBO.
Ska kolla "Godzilla i Hong-Kong" om den filmen ser bättre ut. Observera att artefakterna mest syns i skymningsscener och även i stora fält med liknande färgkulör. Blir "stora blobbar", ungefär som gamla 16, eller till och med 8-bitars färg på windows på 90-talet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

När ni säger att bilden är dålig, kan ni inte säga vilken upplösning ni har då? Hastighet på internet kan spela in med.
Tex om vi tar netflix. Kör du Chrome så får du bara 720p. Egde och appen ger minst 1080p.

Har testat allt jag har hemma: Appar i Samsungs smart-tv (4k, har tre generationer Samsung smart, bara de två nyaste stöder HBO MAX), Köks-TVn, en osmart Samsung 1080p 32", Chromecast via telefon, tre datorer (windows) som klarar 4k och browsrarna Firefox, Chrome, Opera och Edge Chromium. Ser artefakterna över hela linjen. har Bahnhof 1000. Har inga bandbreddsproblem på min sida. Kan vara att HBO sålt så många abonnemang på sistone att deras bandbredd inte räcker?

Bilden är inte dålig, men känns daterad. Ungefär som streaming såg ut för 7-8 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Jag får inte ens appen att starta på min Samsung-TV.. Fastnar i en loop med de där tre laddprickarna bara. Fungerar utan problem på mobilen och Android-TV dock

Det konstiga är att det fungerade utan problem i förmiddags när jag tecknade abonnemanget, har svårt att se att bara Samsung-appen skulle vara påverkad utav ett högt tryck också.

Jag hade också problem med HBO där det kunde hoppa ur en film eller att det var problem med att starta den. Problemet var också med Samsungs inbyggda OS Tizen. Jag har inte haft ett problem alls sedan jag köpte en Apple TV för några år sedan.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dunder:

Vad har det med någonting att göra?

Det har med allt att göra. Deras marknadsföring är en ren lögn.

"HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden"

Det är en usel, lam, marknadsföring som saknar verklighetsförankring.
Om de skryter om att de ger mig rabatt livet ut så skall de ge mig det. Annars är det ren lögn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrodude:

Det har med allt att göra. Deras marknadsföring är en ren lögn.

"HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden"

Det är en usel, lam, marknadsföring som saknar verklighetsförankring.
Om de skryter om att de ger mig rabatt livet ut så skall de ge mig det. Annars är det ren lögn.

Inget annat är bevisat så du får väl stämma dom om de tar bort rabatten innan du är slut eller du sagt upp abonnemanget självmant.

Det är ju otroligt genialt av dom, när folk funderar på att säga upp om nåt år så blir de kvar eftersom de annars blir av med sin livslånga rabatt... tror nog att de räknat på det där. Stora problemet för streaming tjänsterna är ju vi som tar en månad eller två här och där. Att ha kunder där det bara tickar är en guldgruva.

Visa signatur

Dator: Mac