Permalänk
Medlem

Ax82U Aimesh med AX55 problem

Bakgrund: Köpte AX55 för att använda den som node bredvid datorn och sedan köra kabel från noden till PC. AX55 är uppkopplat med Wi-Fi till main router AX82U. Hastigheten varierar men får i snitt 80/80 vilket är acceptabelt. Problemet är att jag får ping spikes när jag spelar. Vill helst inte dra kabel från main router till datorn (cirka 10M avstånd men inget täcker). Får utmärkt signal på noden och den ser INTE ut att ha problem att kommunicera med AX 82:an.

Några förslag? Har testat med en powerline adapter som gav grova packet loss, dryga 60%. Testade även att använda en av mina extenders och körde ethernet kabel direkt till datorn från den men det ledde till hög ping. Är det kört? Bryr mig inte om Wi-Fi från AX55:an så om det skulle finnas annan lösning som innebär att man inte kan använda den som nod så skulle jag testa den. Kör redan 2 extenders i hemmet så problem med nät eller hastighet är obefintlig.

Problemet är detsamma över wifi. Ping spikes. Hade inte detta problem innan jag började använda AX55 som nod.

Uppskattar alla svar