Prissättning Alder Lake från ÅF och förbokning?

Permalänk
Medlem

Prissättning Alder Lake från ÅF och förbokning?

Computersalg verkar inte ha dolt sina kommande produkter. Vet inte om priserna stämmer men borde väl ge en ganska bra indikation.
Det jag tycker är lite konstigt är att de även har tray/OEM processorerna upplagda och prissatta också.

Borde inte butikerna börja annonsera förbokning av Alder Lake idag vid 18:00 nu?

https://imgur.com/8PrL3yw

Permalänk
Medlem

Verkar inte sticka ut helt mot de priserna som ryktats i USA, så är nog en ganska bra indikation.

Kapar tråden lite men säg att dessa släpps till försäljning snart, är det rätt uppfattat att det inte finns några moderkort för dem ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Verkar inte sticka ut helt mot de priserna som ryktats i USA, så är nog en ganska bra indikation.

Kapar tråden lite men säg att dessa släpps till försäljning snart, är det rätt uppfattat att det inte finns några moderkort för dem ännu?

Jodå moderkort tror jag absolut finns, bara att de inte blivit publicerade ännu. Om du exempelvis googlar på Z690 så får den en träff från proshop på ett Asus Z690-kort som inte publicerats där ännu.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

det känns mest som ett placeholder pris.

Permalänk
Medlem

Noterar hdmi 2.1 på inbyggda grafiken, trevligt

Permalänk
Medlem

Mitt inlägg försvann nog lite i nyhetstråden om releasen, men för den som är intresserad så har Asus kampanj vid köp av moderkort och CPU i nya serien:

Länk

Gäller visst Dustin, Proshop, Power och Netonnet

Permalänk
Medlem

Om man inte ska hoppa på de blå tåget igen?