Jag har två skärmar kopplade till min dator, en 1440p 165hz och en 1080p 60hz. När jag har en youtube flik öppen på 1080p skärmen och kollar på en video med 1080p60 inställning och surfar runt på den andra skärmen så märker jag att det hackar när jag scrollar på sidor. Så fort jag pausar youtube videon på andra skärmen så flyter allt på bra, men det börjar lagga igen så fort jag startar videon. När jag tar fram "stats for nerds" så kan jag se att när jag scrollar på sidor på andra skärmen så droppas det massor med frames. Det droppas frames så länge jag scrollar.
Då till min fråga, ska man ha Hardware acceleration på eller av? När jag sätter på HA på Chrome så försvinner mina problem, men jag får får fortfarande dropped frames, men inte alls lika många. När man googlar så säger typ alla att HA ska vara avstängt i Chrome, men jag förstår inte varför.
Så, borde jag ha det på om det löser mina problem, eller skapar det andra problem någon annanstans?
Nvidia har nå problem med Youtube i Windows 10 och 11, kanske är det som spökar?
- YouTube: Video playback stutters while scrolling down the YouTube page. [3129705]
Visa signatur
2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.