optimal inställning för fläktar, noctua och corsair

Permalänk

optimal inställning för fläktar, noctua och corsair

Först och främst, enormt tack för all hjälp i min första tråd - blev betydligt klokare av era svar från den.
Har dock lite fortsatta funderingar kring mina fläktar.
Jag har i mitt chassi (Corsair 4000D /Tempered Glass) 4st Noctua NF-A12x25 PWM samt de två Corsair 120 mm AirGuide-fläktar som följde med.
Chassit är ju väldigt svalt verkar det som (enligt Speedfan) men jag skulle vilja veta om det verkligen är mest optimalt och ha det som jag har nu eller om jag borde gå in o justera fläktkurvorna?
CPU core temp är 24 grader och cpu socket temp är 22 grader, det säger ju inte mig någonting för är helt novis på det här, så hoppas få stöd i detta då ni var svingrymma i förra tråden

edit: kanske borde tillägga att jag har en "be quiet! Pure Rock 2" till processorn om det är av vikt att veta

Övrigt:
NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER
Intel Core i5-10400F

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Overchoice1:

Först och främst, enormt tack för all hjälp i min första tråd - blev betydligt klokare av era svar från den.
Har dock lite fortsatta funderingar kring mina fläktar.
Jag har i mitt chassi (Corsair 4000D /Tempered Glass) 4st Noctua NF-A12x25 PWM samt de två Corsair 120 mm AirGuide-fläktar som följde med.
Chassit är ju väldigt svalt verkar det som (enligt Speedfan) men jag skulle vilja veta om det verkligen är mest optimalt och ha det som jag har nu eller om jag borde gå in o justera fläktkurvorna?
CPU core temp är 24 grader och cpu socket temp är 22 grader, det säger ju inte mig någonting för är helt novis på det här, så hoppas få stöd i detta då ni var svingrymma i förra tråden

edit: kanske borde tillägga att jag har en "be quiet! Pure Rock 2" till processorn om det är av vikt att veta

Övrigt:
NVIDIA GeForce GTX 1660 SUPER
Intel Core i5-10400F

Fungerar datorn som den ska och den är tyst nog, låt det vara.
Om den väsnas, sänk varvtalen tills den blir så varm att den inte längre fungerar och öka lite på varvtalen efter att den kraschat så har du optimerat det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.