Permalänk
Medlem

Skapande av marknadsplats

Jag vill labba lite med att skapa en marknadsplats för köpare och säljare att mötas. Tanken är att kunna nyttja sidan för erbjuda produkter/tjänster inom ett specifikt område.

Nu är jag inte hemma på detta område vad gäller webbutveckling och val av webbhotell mm. Men nivån för att managera sidor lär vara enklare än tidigare då man kan använda färdiga verktyg till mångt och mycket, och trevligt grafiska gränsnitt.

Skulle uppskatta tips på vad som rekommenderas utifrån mitt tänkta användningsområde. Även förslag på webbhotell mm för att komma igång med detta.

Permalänk
Medlem

När jag höll på att småjobba med hemsidor och dylikt, använde vi mest WordPress, med färdiga teman vi köpte licencer för att använda. Sen skötte vi allt back-end jox, fotoredigering, kodimplementering etc och om jag inte missminner mig så använde vi FSData som webbhotell. Sen hade jag ingenting att göra med webbhotellet, då jag enbart jobbade med implementering av olika plugins och bildredigering, så jag kan inte säga hur bra de är, men vi hade inga större problem vad jag kan minnas.
Wordpress är rätt så enkelt att använda även om man inte är speciellt kunnig (som jag) på HTML, CSS etc, men en del kunskap är bra att ha eller att bara vara almänt tekniskt lagd.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400A RGB Black ║ MSI Radeon RX 6900 XT GAMING X TRIO ║ AMD Ryzen 9 5900X Processor ║ Corsair iCUE H100i RGB PRO XT ║ Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB ║ Samsung 980 PRO 1TB SSD ║ ASUS Prime X570-P, Socket-AM4 ║ Corsair TX750M, 750W PSU ║ ACER Nitro XV2 4K UDH 144Hz ║ Yamaha MG10XU Mixer ║ Beyerdynamic DT 1770 PRO ║ SHURE SM7B Mic ║ CloudLifter