Problem med internetdelning iPhone till laptop.

Permalänk
Medlem

Problem med internetdelning iPhone till laptop.

Jag brukar dela internet till mina laptops från min iPhone men det strular väldigt mycket och jag lyckas inte förstå var felet sitter.
Jag har alltid datorn inställd på "anslut automatiskt" och jag låter mobilen dela nät hela tiden.
Men ändå är det så att varje gång jag väcker datorn så måste jag stänga av internetdelning på mobilen och slå på det igen för att datorn ska kunna hitta mitt nätverk, ibland krävs det att jag startar om nätdelningen flera gånger för att det ska komma upp igen.

Har haft det här problemet med MacOS, Ubuntu och Wndows 10 och både från iPhone SE och 13 Mini.
Vad är det som orsakar problemet och tror ni det går att lösa på något sätt?

Stavning tror jag
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Stan Carley:

Jag brukar dela internet till mina laptops från min iPhone men det strular väldigt mycket och jag lyckas inte förstå var felet sitter.
Jag har alltid datorn inställd på "anslut automatiskt" och jag låter mobilen dela nät hela tiden.
Men ändå är det så att varje gång jag väcker datorn så måste jag stänga av internetdelning på mobilen och slå på det igen för att datorn ska kunna hitta mitt nätverk, ibland krävs det att jag startar om nätdelningen flera gånger för att det ska komma upp igen.

Har haft det här problemet med MacOS, Ubuntu och Wndows 10 och både från iPhone SE och 13 Mini.
Vad är det som orsakar problemet och tror ni det går att lösa på något sätt?

Känner inte till Äpplena men kan tänka mig att telefonen på nått sätt aktiverar ett energisparläge när den inte känner av att nån klient är ansluten, det vore ganska dumt att inte göra så på en apparat som drivs av ett relativt litet batteri.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.