Svenska Spel Poker kraschar
Jag vill inleda detta med att på förhand be om ursäkt för min okunnighet om datorer och de frågor/påståenden som jag kommer ta upp i denna text.
Jag har spelat på Svenska Spel Poker i över 10 år och har det som mitt jobb, så när det uppstår stora problem med klienten så blir det väldigt problematiskt för mig. Kommer skriva ner vad problemet är och all annan fakta som jag kan komma på som kan hjälpa er att hjälpa mig.
PROBLEMET
När jag spelar så crashar alla borden helt plötsligt, detta i samband med att jag tar upp eller stänger ner ett bord. Det är alltså ALLTID i samband med att jag tar upp eller stänger ner bord - aldrig annars. Så när jag tar upp ett bord så bara försvinner alla andra bord från skärmen och efter ett tag kommer det upp en skylt i klineten, se bild.
https://www.linkpicture.com/q/Skarmbild-2021-10-20-160017.png
Lobbyn säger att jag fortfarande sitter fortfarande kvar på borden vilket gör att jag inte kan sätta mig på nya och måste istället vänta på att jag blir utslängd från de bord jag sitter vid. Sen provar jag igen och samma problem upprepar sig gång på gång - detta i ett par månader nu. Har varit i kontakt med support och de har vidarefördat det till sina tekniker, som inte återkommit med några lösningar. Har också varit i kontakt med andra som har samma problem och om jag minns rätt så har någon haft detta i 6 månader nu, vilket gör mig minst sagt orolig. Så istället för att fortsätta bråka med support så vänder jag mig hit och ser om det finns någon kunnig här som kanske kan hjälpa mig med problemet.
MINA PROVADE LÖSNINGAR
I samband med att jag skrivit med andra så har några av dem kommit med förslag på hemmagjorda lösningar, vilket inte har fungerat alls för mig.
- Ha lobbyn på samma skärm som där jag spelar. Har 3 skärmar i min setup.
- Har även provat både 1 och 2 skärmar åt gången. Ingen skillnad.
- Ändrat de grafiska alternativen i pokerklieneten. Utan framgång.
- Ominstalerat klineten. Flera försök utan framgång.
- Omformaterat datorn. Ett par försök utan framgång.
INFORMATION
Allt detta började efter att jag omformaterade datorn. Har alltså kunnat spela ett år på nuvarande adress och samma internet utan problem upp till detta.
Internet: Kör fiberlina 100/10.
Datorspecs:
CPU: Intel Core i7-7700K 4.20GHZ
GPU: NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti
RAM: 16gb
Windows 10 PRO
Satt och funderade på om det kunde ha med min CPU att göra. Detta efter att jag tog en titt om jag kunde uppdatera till Win11 och just min processor inte var en av dem som blivit godkända för uppdatering. Med tanke på min okunnighet så har detta förmodligen inget samband alls, men känns som att man letar efter alla lösningar man kan i detta skede. Vill heller inte beställa en ny processor och sen visade det sig att det inte alls var det som var problemet. Känner att de specs jag har just nu är helt okej för en dator och allt annat fungerar utan problem på datorn. Så vet inte vart man ska börja uppdatera om det skulle kunna vara så att det är någon av mina delar i datorn som påverkar svenska spel poker. Känns som min dator ligger en bit över standarddatorn som används för att spela poker på.
Kollade också loggboken när felet uppstod och här kommer en print från vad som står när det inträffar:
https://www.linkpicture.com/q/Svs.png
Jag vet inte vad jag mer kan skriva egentligen. Finns det någon som kan något om sådant här som vet vad felet kan och kanske hur man löser det? Det är just det med att jag inte har en aning vad som gör att det blir så här, och utan att veta det så blir det väldigt svårt att hitta en lösning.