App för att hålla koll på alla serier?

Permalänk

App för att hålla koll på alla serier?

Jag sitter på i princip alla streamingtjänster och det börjar bli en jäkla soppa att hålla reda på alla serier, framförallt när flera tjänster har samma serier men inte senaste säsongen osv.

Finns det en app eller tjänst där man kan länka alla sina streaming tjänster där appen säger till en när det kommer ett avsnitt man inte sett samt på vilken plattform avsnittet finns att se?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Jag sitter på i princip alla streamingtjänster och det börjar bli en jäkla soppa att hålla reda på alla serier, framförallt när flera tjänster har samma serier men inte senaste säsongen osv.

Finns det en app eller tjänst där man kan länka alla sina streaming tjänster där appen säger till en när det kommer ett avsnitt man inte sett samt på vilken plattform avsnittet finns att se?

Jag använder TvTime för att veta när det kommer nya avsnitt För att kolla plattform brukar jag använda JustWatch men jag har ganska bra koll på vilken streamingstjänst som den finns på

Edit: Detta är hemsidor och inte appar

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

TV Calendar använder jag, tycker den är toppen och ger en bra översikt.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Testa next episode.

https://next-episode.net/

Finns som app också.

Permalänk

Tack för tipsen! Ska sätta mig i helgen och kika igenom

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Det kommer inte hjälpa dig speciellt mycket men om någon annan snubblar hit och behöver hjälp att se missade avsnitt/säsonger på serier man har på sin hårddisk så rekommenderar jag Sonarr. https://sonarr.tv/

Programmet består av två delar kan man säga, första delen scannar dina filer och håller koll på när nästa avsnitt kommer, om du missat något avsnitt m.m. m.m. Den andra delen låter dig automatisera nedladdning av filer men eftersom det i nästintill alla fall är olagligt så ska man förstås ignorera den delen av programmet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

TV Calendar använder jag, tycker den är toppen och ger en bra översikt.

Min favorit som jag använt mig av i ungefär 15 år vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Masen666:

Testa next episode.

https://next-episode.net/

Finns som app också.

Jag har haft "premium" där ganska länge, har funkat bra men jag börjar fundera på att sluta betala nu faktiskt. Streamingplattformarna är ganska bra på att peka ut nya avsnitt så jag behöver inte leta så mycket längre, kalendern är trevlig dock så man ser vad som kommer, men kanske inte tillräckligt för att betala riktigt.

Permalänk
Medlem

Själv finner jag Episodes enkel och smidig, och det bästa av allt: FOSS. Appen finns "tyvärr" endast på F-Droid och på GitHub. Jag vet dock inte om Episodes kommer att säga till dig när ett nytt avsnitt har lanserats.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.