Black Friday 2021 på SweClockers – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Verkar som att Webhallen kommer att ha dessa i deras julkalender, men lär troligen bli dyrare än Amazons pangpris. Från mejlutskicket:
https://i.imgur.com/b0x5KdV.png

Ser ut som watch 4 i 2a luckan 🤤 tvek dock att den blir billigare än under BF

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Ser ut som watch 4 i 2a luckan 🤤 tvek dock att den blir billigare än under BF

Ser mer ut som oneplus watch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellberg:

Jag skulle inte heller rekommendera en ren slowcooker om man inte enbart är ute efter att kunna slänga i saker till en gryta eller så på morgonen och äta på kvällen. Men en Instant Pot (som det tipsades om innan) eller Crock-Pot Express (som jag har) har ju både slowcooker och tryckkokningsfunktion där den senare tillagar maten på en bråkdel av tiden det tar med slowcook. Inga större problem att ha t.ex. en färdig gryta på max en timme med tryckkokning och resultatet är fortfarande fantastiskt mört kött som vid slowcook. Hos oss används vår Crock-Pot ganska regelbundet, men det är nästan uteslutande tryckkokning då, har bara använt den som slowcooker nån enstaka gång.

Du verkar ha lite koll. Jag och tjejen håller på att energieffektivisera hemmet så gott det går. Nästa steg är att försöka gå ifrån konventionell matlagning på spisen/ugnen i större utsträckning. Läste att en fristående tryckkokare har bäst verkningsgrad etc. Bättre än slow cookers. Jag har också sett att tryckkokare går att använda som slow cooker. Då år min fråga om verkningsgraden blir densamma som med en slow cooker eller om den blir myckst sämre när man använder tryckkokarens slow cook funktion? I så fall bör man ju investera i både-och? Sen undrar jag om tryckkokning på en timme bli lika bra som långkok i säg 8 timmar med en slow cooker om man exempelvis vill göra pulled pork på fläskkarré?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Du verkar ha lite koll. Jag och tjejen håller på att energieffektivisera hemmet så gott det går. Nästa steg är att försöka gå ifrån konventionell matlagning på spisen/ugnen i större utsträckning. Läste att en fristående tryckkokare har bäst verkningsgrad etc. Bättre än slow cookers. Jag har också sett att tryckkokare går att använda som slow cooker. Då år min fråga om verkningsgraden blir densamma som med en slow cooker eller om den blir myckst sämre när man använder tryckkokarens slow cook funktion? I så fall bör man ju investera i både-och? Sen undrar jag om tryckkokning på en timme bli lika bra som långkok i säg 8 timmar med en slow cooker om man exempelvis vill göra pulled pork på fläskkarré?

Vi har tryckkokare hemma som vi använder nästan dagligen. Det finns inget som du behöver tryckkoka i en timme för att göra pulled pork. Om du inte vill göra pulled sko av en gamal lädersko vill säga. 30-40 minuter är nog det längsta vi använt vår tryckkokare innan köttet faller av benen även från en gammal kossa.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Sen undrar jag om tryckkokning på en timme bli lika bra som långkok i säg 8 timmar med en slow cooker om man exempelvis vill göra pulled pork på fläskkarré?

Jag tror man kan höfta med ungefär en tredjedel av tiden, så säg 2,5h för samma resultat som 8h. Men sannolikt kommer du undan med betydligt mindre än så för att få pulled pork-resultat.

För att ta tunga som exempel så ligger de flesta recept på 45-60 minuter med Instant Pot där vanlig kokning ligger på 3 timmar.

Där tryckkokning inte går fortare är måltider som inte tar så lång tid att tillaga då det går viss tid till att värma för att komma upp i tryck och sen kondensera för att komma ner i tryck (om du inte släpper ut ånga, beror på recept). Typ potatis är nog hugget som stucket totalt sett, fördelen är dock att man slipper övervaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Ser mer ut som oneplus watch

Avafan rip 🙃

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag tror man kan höfta med ungefär en tredjedel av tiden, så säg 2,5h för samma resultat som 8h. Men sannolikt kommer du undan med betydligt mindre än så för att få pulled pork-resultat.

För att ta tunga som exempel så ligger de flesta recept på 45-60 minuter med Instant Pot där vanlig kokning ligger på 3 timmar.

Där tryckkokning inte går fortare är måltider som inte tar så lång tid att tillaga då det går viss tid till att värma för att komma upp i tryck och sen kondensera för att komma ner i tryck (om du inte släpper ut ånga, beror på recept). Typ potatis är nog hugget som stucket totalt sett, fördelen är dock att man slipper övervaka.

Kör du något i tryckkokare 2,5h så blir det inte ätbart, 35-45min kör jag på 1.0-2.0kg. Kyckling kör jag 15min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Kör du något i tryckkokare 2,5h så blir det inte ätbart, 35-45min kör jag på 1.0-2.0kg. Kyckling kör jag 15min.

Håller inte med, oxkind var fullt ätbart efter den tiden.

Permalänk
Skrivet av Sveakungen:

Fick deras nyhetsbrev idag med de första Black Week-erbjudandena. Reagerade direkt på en del underliga rek. priser. Bland annat Nintendo Switch OLED med ett rek. pris på 6000 kr (korrekt är 4490 kr) och iPhone 12 64 GB rek. pris på 9959 (Apple tar 8495 kr. I mailet fanns även iPod Pro Gen. 2 för 1169 kr (långt under normalpris), men vid klick kommer man till de "vanliga" iPod Gen. 2 med rek. pris på 1995 kr (apple tar 1595 kr), de var nedsatta till 1169 kr, några kronor under vad många säljer dem för nu. MEN det intressant var: Under stod det: Finns även hos andra säljare till pris från 3624 kr (extremt överpris). Klickar på det priset och kommer till en säljare som heter "Tutifruity" med över 2000 sidor av nästan bara galet högt prissatta produkter med "google translate-klipp-och-klistra-texter"... Perfekt att visa på hur billiga man är jämfört med Tutifruitys extrema priser!

Känns som CDON inte har någons koll eller ens bryr sig vem och vad som säljs under deras paraply och som de skickar ut i nyhetsbrev!

Se här:
Tutifruity: https://cdon.se/merchant/tutifruity/?pageIndex=10
iPods: https://cdon.se/hemelektronik/apple-airpods-gen2-med-laddning...
iPhone: https://cdon.se/hemelektronik/apple-iphone-12-64gb-svart-p801...
Utdrag från Nyhetsbrev: http://www.bilddump.se/bilder/20211121224926-178.174.224.182....

Man verkar i alla fall bry sig...

"CDON.COM

Kära kunder,
Vi har nu påbörjat utbetalningar till alla som berörts av utebliven leverans från en av våra tidigare anslutna handlare.
Vi ber om förståelse för att detta är en process som av praktiska skäl kan ta lite tid, men vi har fullt fokus på att alla berörda ska få ersättning så snabbt och smidigt som möjligt. Vi beklagar det som skett och vill än en gång be alla drabbade kunder om ursäkt.
Vår ambition är att det alltid ska vara tryggt och säkert att handla via CDON – vi är Nordens största marknadsplats med det självklara målet att alla våra kunder ska vara nöjda. För ytterligare frågor hänvisar vi till vår kundservice via customerservice@cdon.com eller under allmänna frågor via vår hemsida: www.cdon.se/support
Teamet på CDON"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Håller inte med, oxkind var fullt ätbart efter den tiden.

Jag har kört oxkind i 1timme, och den var på gränsen. Kör 45min numera.
Så antingen har du en sämre tryckkokare eller så har du inget emot barnmatspure.