Permalänk

Jag skulle avråda från hp jag köpte liknande för massa år sedan och för att få ur hårddisken behöver jag en vinkelslip. Sen så rekommenderar många att man åtminstonde skaffar 3060 ti för att prestandan är mycket bättre.

Permalänk

Tack!

Jag gick vidare med att beställa komponenter. Saknar nu endast GFX. 3060Ti eller 3070 är målsättningen. Budgetens ursprungliga 10 kakor gick raskt i kras...

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk
Medlem

Hej på er
Grabbarna har fått sina datorer och är supernöjda.

Jag har dock upptäckt ett problem.
Är ju fel tråd egentligen men tänkte att ni kanske har några tips.

När de spelar Fortnite så har den ena datorn väldiga bildproblem. När man panorerar runt eller rör sig i spelet så blir det väldiga släpningar eller hackigt runt alla konturer. Medans på den andra datorn flyter det hur bra som helst!

Båda datorerna är identiska och har samma skärmar och samma inställningar i spelet.

Jag skall givetvis testa att växla skärmarna imorgon för att se om det är problemet men om det inte är där problemet ligger tar jag tacksamt emot tips för var jag bör felsöka efter det.

God fortsättning på er alla

Permalänk

Är alla drivrutiner - då i synnerhet för grafikkort - uppdaterade?

Visa signatur

|| --- ||

Permalänk

Vissa spel kan ha problem om man kör på samma nätverk har jag hört. Synd att dom tagit bort att man kan köra två på samma skärm tillfälligt.

Permalänk

Kollat så att datorn är på 144mhz?

Permalänk
Medlem

Var nog ett fel i uppkoppling när de spelade för nästa gång funkade båda klockrent!! Tack ändå.