SweClockers Julkalender 2021 – nördiga julklappar hela vägen fram till jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Nu ska jag köpa en truck och en CRT. Märkt med Energy star så klart. Men är väl ingen barbar.

Om du köper en CRT skräm utan TCO certifiering så får du en härlig solbränna på köpet

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Nu ska jag köpa en truck och en CRT. Märkt med Energy star så klart. Men är väl ingen barbar.

Glöm inte TCO-märkningen för god ergonomi.

Permalänk
Medlem

Den här onsdagen blir bara bättre o bättre...snö i Malmö/Skåne den 1 December och SweC julkalender har börjat! Woohooooo!

Permalänk
Medlem

Imponerande lucka 1. Julig teknisk nostalgi o allt :)+. (dock.. Rant https://www.youtube.com/watch?v=f2picMQC-9E)

Permalänk
Medlem

Lucka ett fick mig att tänka på:

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

100% julstämning i lucka 1-filmen. Höga produktionsvärden också.

Visa signatur

Test

Permalänk

Borde inte artikeln "SweClockers Julkalender 2021 – nördiga julklappar hela vägen fram till jul!" och artikeln "Lucka 1 – Nostalgisk CRT-sång och guldglimmande erbjudande" båda ha den där svarta remsan med "sponsras av ..." på första sidan? när man klickar på båda artiklarna så innehåller de ju den där nya "sponsormeddelande" rutan/delen.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av sʍǝɔןoɔʞǝɹs:

Borde inte artikeln "SweClockers Julkalender 2021 – nördiga julklappar hela vägen fram till jul!" och artikeln "Lucka 1 – Nostalgisk CRT-sång och guldglimmande erbjudande" båda ha den där svarta remsan med "sponsras av ..." på första sidan? när man klickar på båda artiklarna så innehåller de ju den där nya "sponsormeddelande" rutan/delen.

Vi har märkt ut vad som är sponsrat separat i artikeln eftersom SweClockers står för julkalendern och även vinsterna till deltagarna. Dvs. julkalendern som helhet är inte sponsrad.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bra bidrag

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Härliga CRT! Var nere i källaren igår och hämtade upp min gamla 19 tums Hyundai Imagequest Q910 (2002) till ett litet retroprojekt och den fungerar fortfarande trots att den inte har varit igång på många år! Idag kan man inte kalla den smidig men då var den rätt liten för att vara 19 tum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Skickade in mitt bidrag precis. Blev lite av en dikt kan man säga.

Såhär såg det ut på Dreamhack i år förresten... Jag tror ni förstår poängen.
https://www.youtube.com/watch?v=vhqxC_STx2s

Underbart att se

Här är min och kompisens datorer på remedy 2003.

Lite lagom nostalgi på den bilden

Visa signatur

You think you know. What's to come. What you are. You haven't even begun.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkP86:

@JonasT @StrydeR @bobbish @Überklass @tuomi @Lagers @FreddyK @Falcon

Tackar ödmjukast! Jättekul att ni tycker om den

@bobbish Ingen bakgrund som graffare men förstår att du misstänker det, lägger ofta lite väl kraftiga konturer.

Förbaskat coolt! Fick tillbaka känslor från barndomen när föräldrarna läste "Pettson och Findus"

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av craft:

Underbart att se

Här är min och kompisens datorer på remedy 2003.
https://i.ibb.co/Gpytnm6/MINOLTA-DIGITAL-CAMERA.jpg

Lite lagom nostalgi på den bilden

Hehe, bordet på DH blev också böjt nedåt en smula när min Sony damp ned. Det var nog inte så uppskattat av grannarna.

Vill man läsa mitt bidrag så finns det här. Blev lite för långt kanske men jag gillar att skriva.

Vi minns alla ditt starka glöd
Fastän du är så gott som död
Du gav ett ljud man aldrig blev väck
Och du är alldeles för stor för tomtens säck

Du är varm, tung och väldigt tjock
Tar man med dig till Dreamhack, ja då får folk en chock
Men du är snabb, flexibel och mycket finurlig
Ja, på ett sätt, närmast naturlig

För min gamla dator finns det inget som ersätter
Den bild du har gett mig så väldigt många nätter
Strålen skickas ut så att fosforn brinner
Och det går väldigt fort innan den försvinner

Du hade så många typer, så många sorter
Skuggmasken, hålgallret... Ja, rena sporter
Med 165Hz kunde vännen min bli svartsjuk
Men fick du för hög upplösning blev bilden väldigt mjuk

Men min sambo har sagt sitt
Det är nu dags att vi blir kvitt
Saken är omöjlig att diskutera
Och väljer jag dig, då måste vi separera

Vår tid tillsammans är härmed slut
Även om du fortfarande är alldeles full av krut
Så till er alla andra vill jag nu ge
En riktigt god CRT

Permalänk
Medlem

Så bra gjort, har du redan skrivit skivkontrakt än?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Helt underbar lucka.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Tack för en rolig kommentar! Jag köpte en headcrab till dig i julklapp precis (vad gör man inte för en aktiv swecmedlem…) så PM:a mig vart jag ska skicka den sen :). Som tack ställer du upp i Julkalendern och vinner ännu mer saker. Deal? Obs. Inget skämt. Hur kul?!

https://i.ibb.co/tQSGsC6/050-B9-D04-83-BE-4-D42-8-B47-8-FE282-AB8-B73.jpg

Haha, på riktigt alltså? Vinnare redan innan kalendern hade startat! Det känns som att mitt liv nyss peakade.

I så fall får du min adress men jag vill också att du då nämner en valfri välgörenhetsorganisation som kommer få 250 kronor av mig, för att sprida vidare julkänslan lite. Enda kravet är att den är seriös och ickepolitisk.

Jag kommer definitivt delta i tävlingen, frågan är bara vad jag kan göra så att ni slipper ta fram skämskuddarna...

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Första luckan var nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

En spargris för "NY GPU" men hade ändå råd med en laddningsbar Boston Dynamics-hund. Underbart!

Den kan vara printad

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bidrag i lucka 1!

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Trunk:

Haha, på riktigt alltså? Vinnare redan innan kalendern hade startat! Det känns som att mitt liv nyss peakade.

I så fall får du min adress men jag vill också att du då nämner en valfri välgörenhetsorganisation som kommer få 250 kronor av mig, för att sprida vidare julkänslan lite. Enda kravet är att den är seriös och ickepolitisk.

Jag kommer definitivt delta i tävlingen, frågan är bara vad jag kan göra så att ni slipper ta fram skämskuddarna...

Jajamen, den står som "dispatched" idag. Beställde den från någon obskyr säljare på Amazon, men jag hoppas på bra kvalitet :).

Välgörenhet tackar jag ja till, men vad sägs om att du väljer ställe? Just i år riktar SweClockers en insamling till Barncancerfonden så det skulle ju kunna vara något, alternativt vet jag några bekanta som driver https://ghanamakeadifference.networkforgood.com/projects/1157...

GOD JUL DÅ!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Dagens lucka känner man igen! Chieftech Dragoon chassi 🙂

Visa signatur

"Trust Me, I'm an Engineer"

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av yoggan:

Dagens lucka känner man igen! Chieftech Dragoon chassi 🙂

Det chassit var jag så stolt över när jag fick tag på, körde på full-tower modellen.

Nostalgi i mängder.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Dinoman:

Det chassit var jag så stolt över när jag fick tag på, körde på full-tower modellen.

Nostalgi i mängder.

Ja de där chassit har man mycket minnen utav...

Väger också som en rysk ubåt 😂

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av andreas_dock:

Ja de där chassit har man mycket minnen utav...

Väger också som en rysk ubåt 😂

Haha ja!

Dock måste jag säga att Fractal Designs nya Torrent-chassi är i klass med gamla Dragon full-tower.

Gud vad jag ångrar att jag inte har det chassit kvar...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Dinoman:

Haha ja!

Dock måste jag säga att Fractal Designs nya Torrent-chassi är i klass med gamla Dragon full-tower.

Gud vad jag ångrar att jag inte har det chassit kvar...

Finns säkert att hitta på blocket / tradera / facebook marketplace ☺️

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte får upp rabatten på inet?

Permalänk
Skrivet av kissekotten4:

Bara jag som inte får upp rabatten på inet?

jag får rabatten, kanske någon bugg?

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av kissekotten4:

Bara jag som inte får upp rabatten på inet?

Det är fixat nu!

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Musikälskare

Chieftec är OG chassi, drömmen var ett fulltower med vattenkylning när det begav sig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Chieftec är OG chassi, drömmen var ett fulltower med vattenkylning när det begav sig

Farsan köpte lite utrustning när det begav sig. Ett Chieftec Dragon fulltower och ett micro-ATX moderkort (P4 Northwood, klockade bra på sin tid). Bra luftigt. Chassit fick inte plats under skrivbordet, han förstod inte hur stort det var.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF