Funktioner i Far Cry 5?

Permalänk
Medlem

Funktioner i Far Cry 5?

Jag har spelat FC5 några timmar nu o har några undringar som expertpanelen här kanske kan besvara.

1. Varför kan jag inte köpa skyddsväst fast jag har pengarna och en hel del perks redan?
2. Hur kastar man ifrån sig grejor ur inventoryn man inte behöver?
3. Hur ser jag vad jag har på mig...typ vad för skydd om man har sådana?
4. Hur tar man på och av sig ex. en skyddsväst om man har en sån?
5. Kan man uppgradera sina vapen..hur?
6. Vid ett tillfälle uppmanades jag att levla upp..hur gör man det?

Permalänk
Medlem

1: Du kanske redan har skyddsväst. Det indikeras (rätt så dåligt) av en blå markering runt din hälsa
2: Du kan inte, du får sälja hos traders
3: Du kan hålla in vapenhjuls-knappen (Tror det är Q standard) för att se vad du har för armor t.ex.
4: Den åker på direkt, och går åt när skurkarna skjuter på dig
5: Man kan uppgradera vapnen hos dom som säljer vapnen. När du går in och köper vapen och valt vilken slot vapnet ska vara i, så kommer du komma till en meny där du t.ex. kan köpa ljuddämpare och olika sikten
6: Det är s.k. "perks" som du spenderar poäng på, t.ex. mer hälsa eller coolare takedowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

1: Du kanske redan har skyddsväst. Det indikeras (rätt så dåligt) av en blå markering runt din hälsa
2: Du kan inte, du får sälja hos traders
3: Du kan hålla in vapenhjuls-knappen (Tror det är Q standard) för att se vad du har för armor t.ex.
4: Den åker på direkt, och går åt när skurkarna skjuter på dig
5: Man kan uppgradera vapnen hos dom som säljer vapnen. När du går in och köper vapen och valt vilken slot vapnet ska vara i, så kommer du komma till en meny där du t.ex. kan köpa ljuddämpare och olika sikten
6: Det är s.k. "perks" som du spenderar poäng på, t.ex. mer hälsa eller coolare takedowns

- Tackar o niger vackert.
Nu spelar jag ju PC, så jag antar att punkt nr.3 gäller musrullen då.
Men kan jag då ta av eller byta armor där...eller bara se vad jag har?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av gubbemannen:

- Tackar o niger vackert.
Nu spelar jag ju PC, så jag antar att punkt nr.3 gäller musrullen då.
Men kan jag då ta av eller byta armor där...eller bara se vad jag har?

Bara se vad du har.
FC5 och under är ganska mycket "arcade" över det hela när det kommer till vad man kan ha på sig etc.

Vill man kunna finslipa sådant är det FC6 som gäller.
... och precis den anledning som gör att jag inte gillar FC6. :/

"Weapon wheel" på PC;

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Bara se vad du har.
FC5 och under är ganska mycket "arcade" över det hela när det kommer till vad man kan ha på sig etc.

Vill man kunna finslipa sådant är det FC6 som gäller.
... och precis den anledning som gör att jag inte gillar FC6. :/

Låter inte alls som en bra ändring, tyckte att FC5 ändrade för mycket från 3 och 4 redan...

Permalänk
Medlem

Min "förebild" när det kommer till spel är ju Fallout 4, där man kan ändra o välja helt fritt.
Det gör att jag känner mig låst här nu i början innan jag vant mig.

Permalänk
Medlem

En fråga till - vad är meningen med att spara/snabbspara under spelets gång när man ändå hamnar återspawnad på någon random plats , och inte där man senast sparade?

Gissningsvis sparar autosave över de egna sparade filerna, vilket gör sparandet värdelöst om man dör...eller någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gubbemannen:

En fråga till - vad är meningen med att spara/snabbspara under spelets gång när man ändå hamnar återspawnad på någon random plats , och inte där man senast sparade?

Gissningsvis sparar autosave över de egna sparade filerna, vilket gör sparandet värdelöst om man dör...eller någon som vet?

Det är inte riktigt autosave, det är mer en påtvingad "progress save", om man inte "litar" på autosparfunktionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Det är inte riktigt autosave, det är mer en påtvingad "progress save", om man inte "litar" på autosparfunktionen

- Jag menar alltså den manuella "save" man kan göra i menyn själv. Den sparar visserligen..något...men dör man så åter-spawnar man inte dit där man senast sparade.
Dör man så hamnar man någonstans varsomhelst, verkar det, och vad är då meningen med spara-funktionen?