Permalänk

Laptop för soffan

Jag skulle vilja ha en dator när jag ligger i soffan och sambon tittar på Bonde söker fru eller något annat intetsägande program.

Därför vore ju det bästa en surfplatta när man surfar. En dator för indiespel eller fotoredigering. Så en surface borde ju vara det bästa av två världar, speciellt nu när det finns en på BF rea.

Dock läste jag på och den verkar knappt klara av Photoshop och det kan man ju förstå med 4 GB RAM, känns som en telefon har bättre specifikationer. Men de kanske fungerar utmärkt att köra Remote Desktop till min stationära och styra Photoshop eller spel den vägen?

Men om jag ändå kommer köra de mesta remote är de kanske bättre med en surfplatta ändå? (Finns en Samsung Galaxy Tab 7 på rea nu).

Vad är egentligen bäst? Alltid känt mig begränsad i Android-miljö jämfört med Windows, även när de kommer till webbläsare där man som power user inte har alls samma möjligheter till anpassning.

Samtidigt känns det som man betalar orimligt mycket bara för att få Windows på en surfplatta. Dessutom hur bra funkar deras lösning med tangentbordet när man ligger på rygg i soffan?

Hur tänker ni andra i denna filosofiska fråga?

Permalänk
Medlem

Tycker nog att Surface kostar mer än vad det smakar. Hade kollat på någon av Lenovos 2in1 maskiner i yogaserien, har själv haft en Yoga 7 och kan nog inte tänka mig en bättre soffdator än så.