Rösta fram din favoritbakgrundsbild!

IPTVbox Formuler Z8 PRO/TVIP 605 4K vad gör dom?

Permalänk

IPTVbox Formuler Z8 PRO/TVIP 605 4K vad gör dom?

Hej!

Jag har kört IPTV i flera år nu men börjar bli less på att alla appar man laddar hem på sin smart tv börjar lagga, hänger sig, fungerar ibland inte när ens favoritlag spelar..

Har länge funderat på dessa iptvboxar: Formuler Z8 PRO/TVIP 605 4K.
Men vad gör de egentligen? Är det så att jag laddar hem apparna på boxarna som jag gjort på tvn och streama från boxen istället för att den har mer hårddisk än tvn?

Är det onödigt om jag redan har en smarttv?

- Om det inte är onödigt, vilken box är bäst? Jag använder den bara för att komma åt sportkanaler/kolla på serier/filmer jag får via iptvkanalutbudet.

Permalänk
Medlem

Om jag förstått dig rätt så är hårdvaran för slö i din tv så att det laggar? Du är säker på att det inte är uppkopplingen ? Jag skulle inte valt någon av de boxarna för ditt ändamål. nVidia Shield om du vill ha en fristående box eller nya chromecasten. En äldre kan säkert också lösa ditt problem men de är inte så dyra

Permalänk
Medlem

Har en formuler z8 och en formuler gtv funkar kanon, kollar med på sport och filmer via Iptv

Permalänk
Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/335147-Apple-TV-4K-2nd-g...

Köpte detta till min LG GX Oled.
Aldrig rört LG kontrollen igen. Kör allt via denna och till och med streamat 4K spel till TVn.

Min tv har ”AirPlay” men videon laggade. Provade kabel och allt men det gick inte att se på materialet jag delade från mobilen. Med Apple TV så spelar den upp med bättre kvalitet och stabilt som bara den.

Utöver det så brukade jag tappa Wi-Fi på tvn.. nu händer inte detta och anslutningen är stabilt.

Kontrollen är touch så du kan scrolla istället för att klicka mellan appar och material.

Den har appstore och du kan ladda ner alla appar. IPTV borde nog inte vara något problem här då.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Johannesotto:

Hej!

Jag har kört IPTV i flera år nu men börjar bli less på att alla appar man laddar hem på sin smart tv börjar lagga, hänger sig, fungerar ibland inte när ens favoritlag spelar..

Har länge funderat på dessa iptvboxar: Formuler Z8 PRO/TVIP 605 4K.
Men vad gör de egentligen? Är det så att jag laddar hem apparna på boxarna som jag gjort på tvn och streama från boxen istället för att den har mer hårddisk än tvn?

Är det onödigt om jag redan har en smarttv?

- Om det inte är onödigt, vilken box är bäst? Jag använder den bara för att komma åt sportkanaler/kolla på serier/filmer jag får via iptvkanalutbudet.

Vad är det för TV vi pratar om? Hur gammal? Många tillverkare som implementerar Android i sina produkter är ju inte så bra på att erbjuda uppdateringar heller. Jag vet inte hur det är med boxarna du tittar på, men det kan ju vara värt att kolla upp.

Själv kör jag med en Apple TV 4k till min TV och är mycket nöjd med den. Jag har också erfarenhet både av AndroidTV-boxar samt jag har en smart TV som jag köpte så sent som förra året. Men precis som du upplever jag till och med en nästan ny TV som seg i jämförelse med AppleTVn.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Lyfter en gammal tråd istället för att skapa en ny...

Vill införskaffa en ny iptv-box och då min nuvarande Formuler Alpha Z behöver uppdateras.
Min box är numera obsolet på markanden men eftersom jag varit nöjd med den i övrigt så är den en ny Formuler som gäller.
Har förstått att Z8 Pro har varit en väldigt bra och driftsäker box men den verkar också vara på väg att fasas ut.
Vad jag kunnat hitta på nätet så är dess ersättare Z10/Z10 Pro men har läst att den varit behäftad med rätt mycket barnsjukdomar.

Är det någon som kör Z10/Z10 Pro och kan uttala sig hur buggig den är eller om man kommit till rätsida med barnsjukdomarna?
Finns det en bättre/stabilare/mera prisvärd box som jag bör kika på om jag vill fortsätta med Formulers stora utbud?

Tacksam för all input jag kan få i ämnet!

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag köpte en Z10 Pro Max för ungefär ett halvår sedan och är tvärnöjd med den! Gick på Max för att det skiljde så lite mellan de olika modellerna. Senaste firmware skickades ut för några veckor sedan och upplever i princip inga buggar eller random shutdowns etc.

Om jag vore dig så hade jag dock investerat i en Z11-modell. Dessa modeller får MYTVOnline3 vilket kan vara framtidssäkert och en stor anledning till att man kör Formuler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Hej,

Jag köpte en Z10 Pro Max för ungefär ett halvår sedan och är tvärnöjd med den! Gick på Max för att det skiljde så lite mellan de olika modellerna. Senaste firmware skickades ut för några veckor sedan och upplever i princip inga buggar eller random shutdowns etc.

Om jag vore dig så hade jag dock investerat i en Z11-modell. Dessa modeller får MYTVOnline3 vilket kan vara framtidssäkert och en stor anledning till att man kör Formuler.

Hmm...
Bra tips och input!
Har ju sneglat lite på Z11-modellerna men är så bekväm med MTOL2 så kände spontant att Z10-boxen vore "da shit" för mig...
Får kanske tänka om...
Dock gott att höra att Z10-boxarna numera är driftsäkra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Hmm...
Bra tips och input!
Har ju sneglat lite på Z11-modellerna men är så bekväm med MTOL2 så kände spontant att Z10-boxen vore "da shit" för mig...
Får kanske tänka om...
Dock gott att höra att Z10-boxarna numera är driftsäkra!

Som jag förstått det är det inga gigantiska skillnader i gränssnitt etc., snarare mer funktionalitet på 3 vs 2. Kanske en smakfråga om man behöver dessa funktioner men skiljer det några hundralappar så kanske det kan vara värt det.

Givet är väl också att Z11-modellerna lär ha längre livslängd sett till uppdateringar och firmwares med tanke på nyare modell helt enkelt.

Permalänk

Formuler z10se

Jag köpte en formuler z10 se för drygt 1.5 år sedan ny. För ca 2 mån sen så börjar ljudet att gå fram o tillbaks hela tiden i ung 10-15 min, sen funkar det igen några tim, sen börjag ljudet igen. Har fabriksåterställt den 3 ggr men fortfarande likadant.
Fick då höra där jag köpt den (Digitalboxen) att det är en budget version an z10:orna. Har testat med minst 10 olika iptv leverantörer och likadant, laddade hem audio optimaizer men likadant. Så det verkar som att boxen har ngt fel så jag tycker inte den är bra. Plus att det finns bara 2 stora updateringar sen kommer det inga fler. Tror jag går tillbaks till 8:an för digitalboxen sa att den är bättre än 10:an

Permalänk
Medlem
Skrivet av Putte1965:

Jag köpte en formuler z10 se för drygt 1.5 år sedan ny. För ca 2 mån sen så börjar ljudet att gå fram o tillbaks hela tiden i ung 10-15 min, sen funkar det igen några tim, sen börjag ljudet igen. Har fabriksåterställt den 3 ggr men fortfarande likadant.
Fick då höra där jag köpt den (Digitalboxen) att det är en budget version an z10:orna. Har testat med minst 10 olika iptv leverantörer och likadant, laddade hem audio optimaizer men likadant. Så det verkar som att boxen har ngt fel så jag tycker inte den är bra. Plus att det finns bara 2 stora updateringar sen kommer det inga fler. Tror jag går tillbaks till 8:an för digitalboxen sa att den är bättre än 10:an

Varför inte köra på den senaste av Formuler-boxarna istället för att ta en äldre variant...?
Kör själv en förhistorisk Formuler Z Alpha som sjunger på sista versen och när den väl packat ihop för gott då blir det självklart en Formuler Z11 Pro!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Varför inte köra på den senaste av Formuler-boxarna istället för att ta en äldre variant...?
Kör själv en förhistorisk Formuler Z Alpha som sjunger på sista versen och när den väl packat ihop för gott då blir det självklart en Formuler Z11 Pro!

Z11 Pro är klockren!

Permalänk
Skrivet av Dykarn13:

Z11 Pro är klockren!

Har du en själv? Hur flyter MOL3 på? Stor skillnad mot v2? Läste lite användarkommentarer kring Z11-serien i deras forum och det känns som att det finns en del buggar kvar än idag och då är det väl mer än ett år sedan produkten lanserades... Z10 känns ju mer stabil och verkar gå som en klocka...

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradiddle:

Har du en själv? Hur flyter MOL3 på? Stor skillnad mot v2? Läste lite användarkommentarer kring Z11-serien i deras forum och det känns som att det finns en del buggar kvar än idag och då är det väl mer än ett år sedan produkten lanserades... Z10 känns ju mer stabil och verkar gå som en klocka...

Tycker de flyter på väldigt bra.
Haft den sedan den släpptes. Sjukt nöjd. Använder deras app också på Android.
Har ingenting att klaga på med z11!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dykarn13:

Då jag själv överväger en Z11 har jag oxå en fråga till dig som ägare:
Går det att välja att kunna växla mellan leverantörer i MTOL3 som det gör i MTOL2?
Har förstått att MTOL3 visar samtliga leverantörer parallellt men jag föredrar att det visas en i taget, därav min fråga!

Permalänk
Medlem

Jag har både en Z10 Pro Max och en Nvidia Shield TV Pro och ser fördelar med båda!

Formulern tycker jag är överlägsen för IPTV då man har en "riktig" fjärrkontroll med siffror. Att slå in kanaler manuellt och generellt hoppa runt mellan olika kanallistor upplever jag som betydligt smidigare vs Shielden.

Kanske finns tredjepartsfjärrar man kan ansluta till Shield också men fullt stöd från början med boxen och MYTO-appen vilket uppskattas.

Shielden är betydligt rappare i hårdvaran dock och har bättre stöd för 5.1-ljud inkl. Atmos och även DV så det är min primära enhet för film och streaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Går det att välja att kunna växla mellan leverantörer i MTOL3 som det gör i MTOL2?
Har förstått att MTOL3 visar samtliga leverantörer parallellt men jag föredrar att det visas en i taget, därav min fråga!

Har bara använt en leverantör så är osäker på hur det visas ifall man har flera. Men så som jag upplevt "menyn" så bör det inte vara omöjligt. Tyvärr har jag bara en så kan inte kontrollera.

Permalänk
Skrivet av Dykarn13:

Hur funkar funktionen med Autorefresh som finns i MOL3? Jag såg det framför mig att man kunde ställa in önskat klockslag på när en "Refresh" kunde ske och så sköts det per automatik utan att man behöver göra något. Så tex ställer man det på 8:00 och slår på boxen så är allting klart. Men jag förstår det nästan som att man behöver klicka på Meny, scrolla ned till något alternativ i stil med Contents och väl där trycka på ett alternativ så "poppar" det till. Stämmer det?
Önskat läge vore som det första men om inte det så i varje fall programmera in av de skräddarsydda knapparna på kontrollen så man bara kan trycka på knappen där och vips så är det uppdaterat...
Och hur ser det ut i biblioteket på VOD tex? Sorteras allt i fallande ordning utifrån nyhet eller är det krångligt? Har läst lite olika upplevelser och fick känslan att man behöver välja sorteringsordning varje gång man går in...?

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem

Ställer en fråga till gällande Z11:an till er som har den (@Dykarn13):
En av anledningarna till min övervägning om att byta ut min gamla Z Alpha-box är att jag inte längre kan använda mig av OpenSubtitles för att hämta online-subs till filmer.
Har funkat perfekt förr men nu har jag inte längre tillgång till online-subs (säger att man behöver bli VIP på OnlineSubtitles.org för att det ska funka).
Fungerar denna funktionen i MTOL3...?

Permalänk
Skrivet av elp:

Yes det är superlätt. Knappa in bägge subsen, sen har du dom lättillgängliga genom att trycka upp kanallistan sen vänster 2ggr gång. Så kan du växla där direkt.
TROR tom man kan blanda kanaler från olika subs i samma favoritlista också.

Skrivet av Paradiddle:

Hur funkar funktionen med Autorefresh som finns i MOL3? Jag såg det framför mig att man kunde ställa in önskat klockslag på när en "Refresh" kunde ske och så sköts det per automatik utan att man behöver göra något. Så tex ställer man det på 8:00 och slår på boxen så är allting klart. Men jag förstår det nästan som att man behöver klicka på Meny, scrolla ned till något alternativ i stil med Contents och väl där trycka på ett alternativ så "poppar" det till. Stämmer det?
Önskat läge vore som det första men om inte det så i varje fall programmera in av de skräddarsydda knapparna på kontrollen så man bara kan trycka på knappen där och vips så är det uppdaterat...
Och hur ser det ut i biblioteket på VOD tex? Sorteras allt i fallande ordning utifrån nyhet eller är det krångligt? Har läst lite olika upplevelser och fick känslan att man behöver välja sorteringsordning varje gång man går in...?

Dina funderingar stämmer. Sätt en tid för refresh. När den tiden infaller så måste du trycka på meny sen refresh igen för att det skall uppdateras. Totalt meningslöst att de lagt in den funktionen faktiskt när man ändå måste refresha själv...

Japp du måste ändra till senast tillagt varje gång.. Också riktigt störigt.

Skrivet av elp:

Ställer en fråga till gällande Z11:an till er som har den (@Dykarn13):
En av anledningarna till min övervägning om att byta ut min gamla Z Alpha-box är att jag inte längre kan använda mig av OpenSubtitles för att hämta online-subs till filmer.
Har funkat perfekt förr men nu har jag inte längre tillgång till online-subs (säger att man behöver bli VIP på OnlineSubtitles.org för att det ska funka).
Fungerar denna funktionen i MTOL3...?

Du måste ha vip även på MOL3. Det är opensubtitles som lagt in det. MOL3 har nyligen fått lite inställningsmöjligheter till subs dock, inte testat själv.

Även en ny "Game day" funktion är tillagd:
https://www.formuler-support.tv/forum/thread/9409-new-game-da...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingcool88:

Yes det är superlätt. Knappa in bägge subsen, sen har du dom lättillgängliga genom att trycka upp kanallistan sen vänster 2ggr gång. Så kan du växla där direkt.
TROR tom man kan blanda kanaler från olika subs i samma favoritlista också.

Dina funderingar stämmer. Sätt en tid för refresh. När den tiden infaller så måste du trycka på meny sen refresh igen för att det skall uppdateras. Totalt meningslöst att de lagt in den funktionen faktiskt när man ändå måste refresha själv...

Japp du måste ändra till senast tillagt varje gång.. Också riktigt störigt.

Du måste ha vip även på MOL3. Det är opensubtitles som lagt in det. MOL3 har nyligen fått lite inställningsmöjligheter till subs dock, inte testat själv.

Även en ny "Game day" funktion är tillagd:
https://www.formuler-support.tv/forum/thread/9409-new-game-da...

Ser att ni fått svar och instämmer på de mesta.
Har väldigt sällan användt något annat än subs som finns ifrån min iptv faktiskt, Finns oftast i menyn redan.

Och som @Kingcool88 skriver så går det att ställa in. Har jag haft min box avstängd så brukar det uppdateras inom 5 min så brukar väldigt sällan behöva uppdatera manuellt.
Brukar göra det när det är sportkanaler som ej uppdateras som de ska.

Ang sorteringen så är det lite störande men har tagit bort väldigt många listor som ej används (olika länder m.m)
Så går oftast in på "senast tillagt" och då blir det enklare att se de nya och lägga till favoriter.

Det nya "Game day" blir spännande för en sport nörd. xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingcool88:

Y

Har du någon länk du kan bidra med där det går läsa på lite mer om det fetmarkerade i ditt inlägg?
Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av elp:

Har du någon länk du kan bidra med där det går läsa på lite mer om det fetmarkerade i ditt inlägg?
Tack på förhand!

Har för mig det finns i någon releasenote för typ den näst senaste mjukvaran som släpptes till z11 boxarna. Har inte riktigt tid just nu att scrolla igenom deras forum. Men kolla i deras forumdel för z11 boxarna så hittar du. Det är bara senaste mjukvaran som är sticky, så du måste scrolla..

Hittade i deras telegramkanal: