Permalänk
Medlem

Vilken av dessa 4k skärmar?

Försöker övertyga mig själv att spendera på en 4k monitor.

Jag kommer använda skärmen dels till kontorsarbete men framförallt en hel del playstationspelande (och sporadiskt FPS på PC).

Har luskat fram dessa skärmar och förstått att Gigabyte m32u är den stora favoriten i reviews, men har väl inte direkt bestämt mig om jag tycker det är värt att lägga 8500kr, hoppas någon kan förklara skillnaderna modellerna emellan och huruvida ni tycker det är värt dom extra tusingarna

AoC

Gigabyte M32U

Asus ROG

Asus TUF

Acer Nitro

Permalänk
Medlem
Skrivet av muntz:

Försöker övertyga mig själv att spendera på en 4k monitor.

Jag kommer använda skärmen dels till kontorsarbete men framförallt en hel del playstationspelande (och sporadiskt FPS på PC).

Har luskat fram dessa skärmar och förstått att Gigabyte m32u är den stora favoriten i reviews, men har väl inte direkt bestämt mig om jag tycker det är värt att lägga 8500kr, hoppas någon kan förklara skillnaderna modellerna emellan och huruvida ni tycker det är värt dom extra tusingarna

AoC

Gigabyte M32U

Asus ROG

Asus TUF

Vilken storlek vill du ha, är ju lite olika där från 27" till 31".

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Vilken storlek vill du ha, är ju lite olika där från 27" till 31".

Jag har tänkt mig någonstans kring där, har en gammal 24" i dagsläget vilket jag tycker är för litet, men jag vill inte ha större än 32".

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jämför på RTINGS. De har detaljerade recensioner samt jämförelser. Flera av skärmarna är jämnbra totalt sett så det beror på vad du värdesätter mest.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Jämför på RTINGS. De har detaljerade recensioner samt jämförelser. Flera av skärmarna är jämnbra totalt sett så det beror på vad du värdesätter mest.

Tack, går in där och kikar. Just nu lutar det åt denna då den fått godkänt av sambon att ha framme...

https://www.inet.se/produkt/2218910/acer-28-nitro-xv282kkv-4k...