Fel av mig, Inet talar sanning.

Permalänk
Medlem

Fel av mig, Inet talar sanning.

*Edit*
Jag jämförde fel model, 128gb vs 256gb tack för ni uppmärksammade mig för de. Ordningen är återställd.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ptah:

Jag har länge varit medlem på SweClockers och har alltid tyckt att Inet varit bra. Så min telefon gick sönder 11 nov och jag valde därför att köpa en ny av Inet. De skilde någon hundralapp mot andra återförsäljare men jag ville ha en bra återförsäljare så jag betalade extra. 5290kr kostade telefonen av Inet 11 nov. 1 vecka senare började black week och samma telefon kostar 4490 av både Webhallen och proshop. Jag kontaktar Inet och frågade om man kan få telefonen för 4490kr? Nej svarar Inet de har så dålig marginal på telefonen och deras kundtjänst har tillochmed kollat upp de en gång extra. Jag tänkte att de suger men har de dålig marginal så är de så. Men idag var jag inne på inet och ser att samma telefon kostar 4490kr blir riktigt arg att man kan en vecka efter vi mailat helt plötsligt har fått så bra marginaler att man kan sälja samma telefon 800kr billigare. Kanske Inet kan förklara hur era marginaler blev så bra på en vecka?

De gäller OnePlus Nord 2 (256GB) 5G Sierra Gray

Det är väl så att distributören har valt att köra en kampanj via en del butiker och när den är färdig har de sänkt priserna generellt för alla.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tycker inte riktigt du har nog med information för att kunna påstå att de ljugit för dig. Det är ju ren spekulation från din sida.

Permalänk
Medlem

Hände något liknande förra black friday. Jag mailade inet och fick ett tillgodokvitto på mellanskillnaden så testa den vägen.

Permalänk
Medlem

Fattar faktiskt inte vad du gnäller om. Din telefon gick sönder, du köpte en ny, sen blev det black week och telefonen gick ner i pris hos vissa ÅF. Shit happens. Du skrev ju själv att du valde att köpa via en "bra ÅF" och nu har du gjort det, var nöjd med det.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är väl så att distributören har valt att köra en kampanj via en del butiker och när den är färdig har de sänkt priserna generellt för alla.

Så kan de vara låter Inet svara på frågan så man vet.

Skrivet av Jaevel:

Tycker inte riktigt du har nog med information för att kunna påstå att de ljugit för dig. Det är ju ren spekulation från din sida.

Vilken information menar du saknas?

Skrivet av Gainsgoblin:

Hände något liknande förra black friday. Jag mailade inet och fick ett tillgodokvitto på mellanskillnaden så testa den vägen.

Jag ska se vad Inet säger. Tack för tipset.

Skrivet av Jumpcut:

Fattar faktiskt inte vad du gnäller om. Din telefon gick sönder, du köpte en ny, sen blev det black week och telefonen gick ner i pris hos vissa ÅF. Shit happens. Du skrev ju själv att du valde att köpa via en "bra ÅF" och nu har du gjort det, var nöjd med det.

Du förstod nog inte inlägget. https://www.inet.se/produkt/2000810/oneplus-nord-2-128gb-5g-s...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ptah:

Så kan de vara låter Inet svara på frågan så man vet.

Vilken information menar du saknas?

Jag ska se vad Inet säger. Tack för tipset.

Du förstod nog inte inlägget. https://www.inet.se/produkt/2000810/oneplus-nord-2-128gb-5g-s...

Nu länka du till 128gb modellen som kostar 4490kr , och du hade köpt 256gb modellen som kostar 5290.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Man hade förväntat sig mer av årets närbutik flera år i rad? Verkar inte ens som om Inet har prisgaranti vad jag kan se? Tyvärr.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Inaktiv

Hold your horses... Ljög?! Det är inte riktigt den bilden jag får i alla fall.

Du ringer kundtjänst, som kollar det de kan vilket är väl typ ringa 2nd line och kommer fram till att man inte kan sänka priset, man erbjuder ju inte heller prisgaranti på Inet så där ser jag verkligen inga problem.

Mer än en vecka senare sänks priset på telefonen, vilket kan vara för att något faktiskt ändrats sen du va i kontakt med dom, man kanske kom över nåt parti till billigt pris eller whatever anledning.

EDIT: Men den du länkat till är 128GB och den som är 256GB som du sagt du köpt kostar fortfarande 5290... https://www.inet.se/produkt/2000808/oneplus-nord-2-256gb-5g-s...

Det blev inte många rätt här

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Hold your horses... Ljög?! Det är inte riktigt den bilden jag får i alla fall.

Du ringer kundtjänst, som kollar det de kan vilket är väl typ ringa 2nd line och kommer fram till att man inte kan sänka priset, man erbjuder ju inte heller prisgaranti på Inet så där ser jag verkligen inga problem.

Mer än en vecka senare sänks priset på telefonen, vilket kan vara för att något faktiskt ändrats sen du va i kontakt med dom, man kanske kom över nåt parti till billigt pris eller whatever anledning.

EDIT: Men den du länkat till är 128GB och den som är 256GB som du sagt du köpt kostar fortfarande 5290... https://www.inet.se/produkt/2000808/oneplus-nord-2-256gb-5g-s...

Det blev inte många rätt här

Va tvungen o kolla detta oxå o, du hann före
Tänk o bli så arg o påstå att ett företag ljuger när man inte äns kollar upp fakta...

MEN JA HELT SJUKT ATT 128GB MODELLEN ÄR BILLIGARE ÄN 256GB MODELLEN!!!!! USCH INET USCH

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Inköpspriset från leverantören kan givetvis ändras. De kan ha köpt in din telefon för ett visst pris, varpå de följande vecka kunde köpa in den för ett betydligt lägre pris. Sänker de priset på ditt köp i efterhand kan de med andra ord gå back.

Så ja, marginalerna på samma produkt kan absolut bli helt annorlunda på en vecka. Huruvida så är fallet just här låter jag vara osagt, men att inköpspris fluktuerar kraftigt från vecka till vecka är ingen ovanlighet.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Christoffer1989:

Va tvungen o kolla detta oxå o, du hann före
Tänk o bli så arg o påstå att ett företag ljuger när man inte äns kollar upp fakta...

MEN JA HELT SJUKT ATT 128GB MODELLEN ÄR BILLIGARE ÄN 256GB MODELLEN!!!!! USCH INET USCH

Inet såg säkert den här tråden och panikhöjde den till 5290 igen så det inte skulle se illa ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Nu länka du till 128gb modellen som kostar 4490kr , och du hade köpt 256gb modellen som kostar 5290.

Ah herregud du har rätt jag som är ute och virrar. Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Inet såg säkert den här tråden och panikhöjde den till 5290 igen så det inte skulle se illa ut

Haha nä jag tror på godheten i människor

Permalänk

Ibland blir det fel. Inte mer med det.

Nöjd med telefonen annars då? Behöver en ny snart.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ptah:

Haha nä jag tror på godheten i människor

Inte för en timme sen xD

Närå, var tvungen såklart. Hade bäst och god jul.

Permalänk
Vila i frid

Det är rätt surt att det går att ändra i originalinlägget för tråden en timme efteråt, ungefär som att skrika "DET BRINNER" i en biograf och sen efteråt säga "Men filmen visade ju en brand". Hm, detta borde kanske placeras i "gubbgnälltråden"... haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ptah:

Du förstod nog inte inlägget.

Jag tror jag förstod aldeles utmärkt. Av oss två verkar du vara den mer förvirrade personen. Ha en trevlig helg!

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snekutaren:

Ibland blir det fel. Inte mer med det.

Nöjd med telefonen annars då? Behöver en ny snart.

Riktigt nöjd med telefonen. Hade en Xiaomi 9 förut och de händer mycket på två år. För ca 5000kr är de mer än väl vad man kan begära för de pengarna. Kameran tycker jag är bra för vanliga användare.

Bästa är nog laddning, har inte kollat Specs men från 0-100% skulle jag tro tar 20 min max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snekutaren:

Ibland blir det fel. Inte mer med det.

Nöjd med telefonen annars då? Behöver en ny snart.

Jag har en, den är lite batteritörstig och blir ganska varm men klarar sig en dag med tungt användande ändå och den har blivit betydligt bättre efter senaste uppdateringen som kom i början av november

Det jag saknar mest är trådlös laddning och kameran kunde varit bättre men för 4490kr är det jävligt mycket telefon för slantarna.

https://www.inet.se/produkt/2000782/xiaomi-mi-11-lite-128gb-5...

köpte denna först men den var riktigt hemsk mjukvara på jämfört med Oneplus, fylld med bloatware och irritationer... sen var batteritiden pinsam på denna lur så den krängde jag på tradera med en förlust på runt 2500kr... inget bra andrahandsvärde på en i princip oanvänd Xiaomi lur

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Ptah:
Skrivet av Oliver91:

Tack för info!
Verkar vara mycket lur för pengarna, som sagt. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snekutaren:

Tack för info!
Verkar vara mycket lur för pengarna, som sagt. 🙂

Absolut och prestandan är väldigt bra för prislappen och telefonen laddar 0-100% på 30 minuter med original laddaren

Skärmen är väldigt fin för priset, det är en AMOLED så man kan ha igång always on display som jag haft på mina lurar sen jag hade en Nokia N9 då jag inte gillar att väcka skärmen för att se vilka notifikationer jag fått.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.