Permalänk

Köpa glasögon på nätet?

Någon som har erfarenhet? Tänker tex mr Spex eller smart buy glasses. Vågar man chansa att köpa online? Gäller alltså glasögon med styrka.

Permalänk
Entusiast

Har kört Lensway en gång och själva glasen i sig var helt klart kvalitativa (med alla tillval) men bågarna var jag däremot inte nöjd med den gången. Det är knepigt att välja på distans så jag rekommenderar att beställa hem först och prova, men det är ju lite knepigt då jag förstår att du vill nyttja Black Friday

Det jag också uppskattar med att köpa från butik är att man kan få service med inställning o.s.v. Glasögonen är en så central del av min vardag att jag värderar det.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Uzanar:

Har kört Lensway en gång och själva glasen i sig var helt klart kvalitativa (med alla tillval) men bågarna var jag däremot inte nöjd med den gången. Det är knepigt att välja på distans så jag rekommenderar att beställa hem först och prova, men det är ju lite knepigt då jag förstår att du vill nyttja Black Friday

Det jag också uppskattar med att köpa från butik är att man kan få service med inställning o.s.v. Glasögonen är en så central del av min vardag att jag värderar det.

Ja viktigt att man är nöjd med bågarna såklart. I mitt fall så provade jag ett par jag gillade hos optikern när jag gjorde synundersökning. De skulle med de rekommenderade glasen hos synoptik kosta 4k. Hos mr spex kostar de 3k och hos smart buy 2,5. Sen är det naturligrvis värt en del att kunna gå till optikern om det är ngt problem. hmm

Permalänk
Medlem

Mitt senaste köp i butik var kasst, så de nuvarande köpte jag på nätet, från Lensway. Väldigt nöjd. Men jag misstänker att det är väldigt individuellt beroende på synfel, val av typ av bågar och hur känslig man är för hur glasögonen sitter.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Köper sedan många år mina hos Favoptic som är billiga. o bra. Har egna optiker och provställen i Sthlm, Gbg o Malmö. Missnöjd en gång när skalmen gick av vid injusteringen. Fick dock nya glasögon omg.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat från Extraoptik eller vad de heter. De beställer från Kina och skickar.

Ångrar det väldigt. Bågarna verkade vara gjorda för en pygme. Sånt är även svårt att se på bilder på nätet.

Man ska hitta en båge som sitter bra och är "snygg". Tycker det är lite sjukt att man kan betala stora summor för märken, men folk gör det.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies